Bu Hayat Denizinin Dalgaları Bize Ait Değil Ki!

 deniz dalgası ile ilgili görsel sonucu"

Biriktirmekte neydi? Dağıtmak varken, biriktirmenin ne faydası olacaktı kapalı bir kutu ya da kasa içinde gülümsemelerin? Binlerce insan hayatı okudum, gülümsemelerini kapalı gönül içinde saklı bırakarak, bir ömür mutlu olmadan yaşayanları okudukça, sadece üzüldüm, üzüntü duydum. Gerçi benim üzüntü duymam onlara bir fayda da sağlamadı! Sadece ben üzüntü duydum o kadar! Oysa biriktirmek içinde çaba sarf etmediler, sadece öylesine ne gönül kapılarını açtılar ne de bir kapıyı açmak için, birkaç güzel sözle kapıda çalmadılar! Sadece birazcık karşındaki insanın gözlerine bakarak eksik olanın ne olduğunu sorsalardı, belki böylesine mutsuz bir hayatı yaşamak zorunda hiç kalmayacaklardı!

 

Karanlık yollarda gönül pencerelerini açarak içeriye güneş gibi ısıtan sevgi ile önlerini aydınlatırken içimizi de ısıtabilirdik! Bir çölde tek başına hatta uçsuz bucaksız kervan insan geçmez ıssız viranelerde bir köşede yaşamak, böylesine yaşamak değildi ki, öyle olsaydı tek bir insanla bu dünya hayatı olurdu, oysa binlerce insanlarla yalnızlıkları neden yaşıyoruz diye kendime binlerce kez sordum, doğru cevabı buldum doğru yaşayanı bulamadım desem yerinde olurdu!

 

Şimdi bu saçma yazımdan dolayı bana gülen olacak, bende o mutsuz insanlar gibi haliyle mutsuzum! Sevgi aşk dedikçe parçalıyoruz, yıkıyoruz anlamıyoruz! Şimdi nasıl anlatayım bu gülünç halimle! Yoksa sevgi aşk masallarda yaşanılması için vardı? Bu sevgisiz yaşantımızın anlaşılmaz sebebi her ne olursa olsun, karşımızdaki insanın da de bizim gibi insan olduğunu, duygu ve hislerinin ve isteklerinin olabileceğini anlamamız lazım ama nasıl? Karşımızdaki kadın öylesine satın alınan köle olarak yaşatılabileceğimiz bir meta değil ki! Bizim gibi etten duygu ve hislerden yaratılmış bir insan varlık bir gönül yoldaş sırdaş…

Bu hayat denizinin dalgaları bize ait değil ki! Bu hayat denizinde yüzerken önemli olan boğulmadan, boğmadan yüzerek karşı sahile beraberce çıkmak ve yaşamak öyle ise neden? Ne için? Bak yine akşam oldu gönlümüz zaten akşam karanlığı gibi karanlık iken, biz yine de gönlümüzü mum diye yakarak etrafımızı az aydınlık edelim, ne dersiniz?

 

Mehmet Aluç

Bu 

( Bu Hayat Denizinin Dalgaları Bize Ait Değil Ki... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 18.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.