Kiracılık Durumları,


Olur ya şimdiye kadar bir ev alamadınız, kirada oturuyorsunuz. Ev sahibinin bir evi kiracının ise binlerce evi var diye, güdük bir laf dolanır durur da boşa dolanır. Ev sahibi bir tek aidat öder, ya kiracı, şaka yollu söylerler onlar zaten...

Her kiracı illaki eninde sonunda bir ev almak ister bütçesi imkan verdiği ölçüde... Aslına bakarsanız ev sahibi de olsak, kiracı da, dünyada hepimiz kiracıyız haliyle... Ruh bedenden çıkıp da gerçek mekanına doğru yol almaya başladı mı biz de kiracılıktan kurtulacağız eninde sonunda...

Bizim ev sahipleri öğrenciye ev kiraya vermeye pek sıcak bakmazlar. Öğrenciler genellikle bodrum katlarda, sobalı dairelerde geçirirler zamanlarını, kendi öğrenciliğimden de az çok biliyorum konuyu... Giren çıkan çok olur öğrenci evlerine, o da tedirgin eder haliyle ev sahiplerini, hele de aynı bina da oturuyorlarsa... O zaman ev sahibine biraz yağ çekmek lazımdır. Ara ara faturaları yatırılır, ara ara hatırı sorulur, gönlü yapılmaya çalışılır...

Sık sık taşınmak zorunda kalınır ise, nakliyeciler ile sıkı fıkı dost olmak gerekir... Mevsim durumuna göre taşıyıcılara kışın lahmacun yazın da dondurma ısmarlamak, sizi taşıyıcıların gözünde bayağı güzel bir yere oturtacaktır...

Taşınırken eşyalarınızın çizilmemesi için bol bol eşya çizilmesinden koruyan duayı okursanız, eşyalarınızda çizilmez. Yok canım, şaka yaptım, öyle bir dua yok tabi ki... Siz aklınıza gelen duaları okuyun, bir sakıncası olmaz. Allah ev taşıyana yardım eder...

Kiranızı geciktirdiniz mi, ev sahibinize makul bir sebep ile telefon açmanız lazımgelir. Kaynanam öldü ya da kayınbiraderim kaza geçirdi, çok ağır durumu, baldızıma kamyon çarptı gibi yalanlar söylerseniz, yalanlarınızı da bir tarafa not edin, aynı yalanı iki kere söylememek için.

Kira paranızı cebinize koydunuz, birileri aklınızı çeldi, gittiniz kira parasına Sayısal Loto oynadınız, piyango bileti aldınız, o gün de hiç bir şey çıkmadı, çıkmaz da zaten, o zaman usturuplu bir yalan bulmanız gerekecektir ’’Beni eşkıyalar soydu.’’ gibi ya da ’’Dolmuşta yankesiciler çarptı.’’ benzeri bir şeyler uydurulur. Ev sahibiniz de bu duruma ya inanır ya da inanmaz. İnanmaz ise zaten posta kutunuzda noterden gönderilmiş protesto mektubunu görebilirsiniz...

Siz en iyisi bir ev sahibi olmaya bakın. Dünyada zaten hepimiz kiracıyız. Zor bu zamanda tek kişinin ya da bilemedin iki kişinin eve getirdiği parayla hem evin geçimini temin etmek, hem de kira ödemek, bir de üstüne üstlük çocukları okutmak. Sözlerimizi şu veciz cümle ile bağlayalım. Ne demişler ’’Bu dünyaya kiracı gibi yerleş, ev sahibi gibi yerleşirsen gitmesi zor olur.’’
( Hangi Duruma Göre Neler Yapılır - 4 - başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.