KEDİ ŞİİRİ(BAKARADAN ESİNLENDİM)

1-Yö-ne-liş.

2-Bu zamana kadar bu kadar dize yazabildiysem Allah’ın izniyledir.

3-Allah, onun rızasını kazanmak için içtenlikle davranana gerçekten yardım ediyor.

4-Bu dizeleri yazmak uzun denebilecek bir zamanımı aldı.

5-Ancak bu süreç oldukça hoşuma gitti.

6-Çünkü bu dizeleri yazarken gerekli ilhamı çevremden aldım diyebilirim.

7-Bazen bir kişi,bazen bir haber,bazen bir oyun bana yardımcı oldu.

8-Bilgiyle,istekle,heyecanla yazmaya yöneldim.

9-İyilik ve kötülüğün savaşı devam edecek olsa da ben iyiliğin kazanması için elimden gelenin en iyisini yapmaya çabalıyorum.

10-Gerçek iyiliğin kaynağının da Allah olduğunu anladım.

11-O bize durmadan bağışlıyor,her zerremizi bize hizmet ettiriyor,biz farketmesek de bizi koruyor.

12-Biz farketmeden bize iyilik yapan bir hayvandan bahsetmek istiyorum.

13- Özel bir hayvan olan kediden bahsedeceğim.

14-Tarihte medeniyete geçişin en büyük göstergelerinden biri de tarımdır.

15-Kediler de fare,yılan ve haşerelere düşman olduğundan iyilikle simgelenmiştir.

16-O derece önem kazanmıştır ki eski Mısırda tanrılaştırılmıştır.

17-Gece görme yeteneklerinden dolayı tanrının yeryüzüne inmiş hali sanıyorlardı.

18-Bağımsızlıklarına çok düşkün olmaları ve kendisini istediği zaman sevdirmesi kediyi diğer hayvanlardan ayırıyor,onu karakter sahibi yapıyor.

19-Kedilerin en belirgin özelliği de dört ayak üzerine sorunsuz düşerler.

20-Fizyolojik olarak kasları,eklemleri,denge mekanizmaları bu şekilde tasarlanmıştır.

21-Peygamberimize namaz kılarken yaklaşan yılanı bir kedi öldürmüştür.

22-Aynı zamanda kedi öldüren kişinin affedilmesi için 7 cami yaptırması gerektiği rivayet edilir.

23-İslamiyet’te kediler “temizlik” ile simgelenmiştir ve saygın bir yer edinmişlerdir.

24-Öyle ki, Hz. Muhammed’in bile bir kedi dostu olması Müslüman kedi severler için tam bir övünç kaynağıdır.

25-.Fransa'da yapılan bir araştırma, kedi mırlamasının insanı stresten arındıran bir etki yaptığını kanıtladı.

26-Mırıltı, hem kulak yoluyla hem de deriye yakın sinir uçları kanalıyla mutluluk veriyor.

27-Ayrıca kedi sevmek yüksek tansiyonu düşürüyor ve depresyona da iyi geliyor.

28-Günümüz insanının en büyük sorunu olabilir depresyon.

29-İnsanların bu duruma gelmesinin bir nedeni kötü yaşam koşullarından olabilir.

30-Bunlara çözüm bulunması durumunda mutsuzluk da ortadan kalkabilir.

31-Mutsuz insanlar sağlıklı üretemez,çalışamaz,düşünemez.

32-Bu kötü durumları yaşamak zorunda mıyız?

33-Allah’ın dediğini yaparsak durumumuz iyileşebilir.

34-Herkes Allah’ın dediğini yapmak istemeyebilir.

35-İnsanlar sorar bazen,nedir bu Allah diye.

36- BİR,ALLAH,ALLAH TEK,EŞİ BENZERİ YOK,YERİN VE GÖĞÜN HÜKÜMDARI,ZAMANI VE BİLİNCİ BİRLİKTE DÖNDÜRENDİR,NE KADAR UĞRAŞSAK DA ONU ASLA TAM OLARAK TANIMLAYAMAYIZ ÇÜNKÜ O TEK.

37-İnsanlar yine sorar bazen,kim Allah’ı yarattı diye.

38-Herşey Allah’a muhtaçtır ama O hiçbirşeye muhtaç değildir.

39-Allah’ın Samed isminin anlamı budur.

40-Herşeyin egemenliği onun elindedir.

41-Matematikte kuraldır,saymaya birden başlanır.

42-Nasıl saymaya birden başlıyorsak bu evreni de Allah ve devamında O’nun ilminin yansımaları şeklinde düşünmeliyiz.

43-Bu evrende soyut somut ne varsa toplamı Allah ve ilminin yansımalarıdır diyebilirim.

44-Dediğim gibi ne kadar uğraşsam da yeterli tanıma ulaşamam.

45-Allah ayetlerde bazen O bazen ben bazen biz diyor,buna da açıklık getireyim.

46-Ben ifadesi içeren ayetler, Allah’ın doğrudan doğruya kendinden bahsettiği ayetlerdir.

47-O ifadesi içeren ayetler, Peygamber’in Allah’tan bahsetmesi ve onun hakkında öğretici aktarım yapması için inmiş ayetlerdir.

48-Biz ifadesi Allah’ın büyüklüğünü ifade eden ayetler olabilir.

49-Nasıl saygı duyduğumuz kişilere “Siz” diyorsak, alemlerin Rabbi olan Allah da büyüklüğünü ifade etmek istediği yerlerde kendisine “Biz” demektedir.

50-İngilizcede kullanılan ‘’Royal We’’ gibi…

51-Kur'an’da, dağların sabit olduğu geçiyor. Kıtaların ve dağların hareketli olduğu söylendiğine göre bu bilgi yanlış,dolayısıyla da Kuran yanlış değil mi?

52-Eğer Allah’ın indirdiği Kuran ile Allah’ın yarattığı doğa  arasında bir farklılık söz konusu değildir.

53-Bu kısa girişten sonra konuyu değişik açıdan değerlendirmek mümkündür:

54-Öncelikle, Kuran'da dağların hareket etmediğine dair bir ayet yoktur.

55-İkincisi; bir nesnenin değişik pozisyonları olabilir.

56-Örneğin yerküresi güneşin etrafında dönüyor ve hareket halindedir.

57- Fakat aynı yerküresi, insanlar için sakin bir zemin olarak varlığını sürdürmektedir.

58-Bu hareket ve bu dinginlik birbirinin zıddı değil, ayrı konumların farklı gerçekleridir.

59-Dağlar için de aynı şey söylenebilir.

60-Bir yandan gözle gördüğümüz gibi sabit, durağan, yerinde kazık gibi çakılmışken, diğer taraftan kıtalar hareket ettiği için onlarla beraber hareket etmektedir.

61-Bununla ilgili Neml 88 okunabilir.

62-Tarık Suresi 7. Ayette bilimsel hata olduğu söyleniyor.

63-Söz konusu iddiayı analiz etmeden önce Tarık Suresi 5-8’e göz atalım:

64-

5. İnsan, neden yaratılmış olduğuna bir baksın.

6. Atılan bir sıvıdan yaratıldı.

7. Bel ile kaburgalar arasından çıkar.

8. Kuşkusuz O, onu yeniden döndürmeye gücü yetendir. (Tarık 5-8)

65-Ayetlere dikkatli bakarsak; 5, 6 ve 8. ayetlerde insandan bahsedildiğini göreceğiz. 5. ayette “neden yaratılmış olduğuna bir baksın” denilen insandır.

66- 6. ayette “atılan bir sıvıdan yaratılan” da insandır.

67-  8. ayette “yeniden döndürülme”sinden bahsedilen insandır.

68-Peki, o zaman 7. ayette “bel ile kaburgalar arasından çıkar” denilenin insan olduğunu düşünmüyoruz?

69-Bizce önceki iki ayette ve sonraki ayette “insan”a atıf yapıldığı için bu ayette de atıf yapılanın “insan” olduğunu düşünmek daha uygundur.

70- Dolayısı ile 7 ayette meniden ziyade, bel ile kaburgalar arasından çıkan şey insandır.

71- Ay’ın yarılması konusunda ne diyeceksiniz?

72-Kamer suresi:

1-    "Saat yaklaştı ve Ay yarıldı.

2-     Bir mucize görseler hemen yüz çevirirler ve 'süregelen bir büyüdür' derler.

3-    Yalanladılar, nefislerinin arzularına uydular. Halbuki her iş yerini bulacaktır.

73-Bahsedilen ayetlerin mucizeyle ilgili olduğunu savunanların yanısıra kıyametten önce yaşanacağını söyleyenler vardır.

74-Dolayısıyla henüz yaşanmadığını ama kıyametten önce gerçekleşeceğini yorumlayanlar var.

75-Ben de bu şekilde düşünüyorum.

76-Ay gerçekten yarılmış olsaydı kayıt altına alınmış olurdu.

77-Her canlının çift yaratıldığı ayeti için ne söyleyeceksiniz?

78-Zariyat 49 ayeti bazı meallerde dişili erkekli ifadesi barındırıyor.

79-Bu şekilde olsaydı doğru olmazdı çünkü bakteriler virüsler tek hücreli,bazı canlılar da hermafrodittir.

80-Maurice Dirac,pozitronun keşfedilmesiyle çift yaratılma temel ilkesini kurmuştur.

81-Elektron, atomu meydana getiren temel elemanlardan biridir.

82-O, negatif olarak, en küçük elektrik yük birimine sahiptir.

83- Pozitron da elektronun kütlesi kadar kütleye sahip olmakla birlikte onunkinin aksine pozitif elektrik yükü taşıyan elementer bir taneciktir.

84-Fiziğin temel yapılarından biri olan 'çift yaratılma' kuralına göre, kâinatın herhangi bir noktasında bir partikül yaratılınca, onunla birlikte otomatik olarak ikizi, yani zıt olanı da meydana gelmektedir. Bunların en meşhurlarını şöylece sıralayabiliriz:

-Elektronun zıt ikizi pozitron.

-Protonun zıt ikizi antiproton.

-Nötronun zıt ikizi antinötron

-Nötrinonun zıt ikizi antinötrino.

85-Bu evrende olan bir maddenin başka bir evrende zıt eşi olamaz mı?

86-Atomun pozitif yükü çekirdeğinde, negatif yükü ise diğer kısımlarındadır.

87-Öyle ise çekirdeği negatif, elektronları da pozitif olan atomlar niçin olmasın,yani maddenin zıt eşi niçin olmasın?

88-Kalp sadece kan pompalamaz mı,beyin ne iş yapıyor o zaman?

89-Kalp, daha önceleri düşünüldüğü gibi basit anlamda pompalama işleminden öte fonsiyonel bir “beyin” tarzında işlem gören, karmaşık bir sisteme sahip bir yapıda olduğu son zamanlarda bilim insanlarınca tespit edilmektedir.

90- Yeni bir disiplin olarak ortaya çıkan nörokardioloji bilimi de kalbin duyusal ve “bilgi“yi alıp, işleyen çok gelişmiş bir organ ve bir merkez olduğunu göstermektedir. Kalbin içindeki sinir sistemi ya da “kalp beyni”, beynin serebral kortexinden bağımsız öğrenme, hatırlama, işlevsel kararlar alabilme fonksiyonlarına sahiptir.

91-Bunun da ötesinde, pek çok deney göstermektedir ki; kalp üst beyin merkezlerini (algı, idrak, duygusal işlem) etkilemek için beyne sürekli olarak sinyaller yollar.

92- Kalbin beyin ve vücud ile kurduğu yoğun nöral iletişimine ek olarak, kalp elektromanyetik etkileşim vasıtasıyla beyinle ve beyin vasıtasıyla da tüm vücud ile bilgi aktarımı, iletişimi içerisindedir

93-Kalp, vücudun en güçlü ve geniş kapsamlı elektro manyetik alanını üretir. Beynin ürettiği elektromanyetik alanla kıyaslandığında kalp beynin ürettiğinden 60 kat daha geniş kapsama ve her hücreye nüfus etme özelliğine sahiptir.

 

94-Kalp atışının yaydığı enerji dalgaları, kalpten tüm vücuda yayılmakta ve tüm organ ve diğer yapılarla etkileşime girmektedir.

95-Bu dalgalar, tüm vücutta meydana gelen özellikleri ve hareketliliği enerji dalga yapılı kalıplarda kodlar ve kaydederler.

96- Bu yolla kodlanan bilgi yani kalbin yaydığı dalgaların okuduğu bilgi, bedeni okuyup kodladıktan sonra bedene yönelik bedensel faaliyetlere yön vermekte ve bu faaliyetlerin bir bütünlük içinde uyumlu bir şekilde gerçekleşmesini sağlamaktadır.

97-Ayrıca yeni bilgiler göstermektedir ki; kalbin alanı doğrudan “sezgisel” algılamayı içermektedir.

98-Deneysel çalışmalardan elde edilen bulgulara göre, hem beyin hem de kalp gelecekte olacak bir olayı, o olay olmadan önce bilgisini alıp ve cevap verebilmektedir.

99-Daha da şaşırtıcı olanı, kalbin beyinden daha önce bu “sezgisel” bilgiyi algılamasıdır.

100-Bu belki de kalbin beyne göre daha geniş olan elektromanyetik alanının uzay ve zaman içerisinde, “öte” diyebileceğimiz noktadaki bilgileri kapsayan daha güzel enerji alanı ile girdiği etkileşimi ile olabilmektedir.

101-Tasavvufta kalp ne anlama gelir bilir misiniz?

102-Yere göğe sığmayan Allah’ın inananın bedeninde tercih ettiği yerdir.

103-Tasavvufta ilk hedef kalp temizliğidir.

104-Manevi kirlerden arınmadıkça gerçek temizlik gerçekleşmez.

105-Bu manevi kirleri Düzen Şiirinde anlattım.

106-Hz.Muhammed’in(SAV) temel görevi de dini anlatma ve manevi kirlerden arındırma olmuştur.

107-Bu görev tam olarak neyi anlatmaktı?

108-İslamın özü nedir?

109-Bunun cevabını şeytan aracılığıyla vereceğim.

110-Şeytan bilgi,güç,iş bakımından üstündü.

111-Ancak Allah’a karşı gelerek kibir denilen ahlaksızlıkta bulundu.

112-İslamın özü de burada saklı.

113-Şeytana boyun eğmemek,Allah Kuran ve sünnete uyabilmektir

114-Ancak günümüzde çoğumuz kalp yerine mide ile düşünüyoruz.

115-Biriktiriyor,israf ediyor veya zarar veriyoruz.

116-Bu gidişi nasıl düzeltmeli diye düşündüm 23.06.2013’te.

117-Doğru bilgi ile insanların Allah'a yönelebileceğini anladım.

118-Bir kişi değişir dünya değişir.

119-Bir mum yakılır karanlık kaybolur.

120-Bir ses duyulur beyinde yankılanır.

121-Gerçek geldiğinde sorun çözülür.

122-Şu dünya hayatının yegane gerçeği neydi?

123-Ben artık doğru cevabı bulduğumu düşünüyorum.

124-Samimi bir şekilde yöneldim ve karşılığını fazlasıyla aldım.

125-Allah'a yaklaşmak için nedenler aradım.

126-Altın oran öğrenmem ile müslüman oldum.

127-Bir estetik ölçüsü olan altın oran dikkatimi çekti.

128-Doğada da altın oran var.

129-Bu ölçülerin bir anlamı olmalıydı çünkü evren neden sonuç üzerine kuruludur.

130-Maddesel boyuta eşlik eden bir de anlamsal boyut var.

131-Neden 16.06.2013 tarihinde müslüman oldum.

132-Neden işin içinde 19 var?

133-Tesadüf olamaz çünkü Yasin 83'e göre Allah işini tesadüfe bırakmaz.

134-Bunlar numerolojidir,herhangi bir kitaptan da istediğin çıkarımı yapabilirsin diyebilirsiniz.

135-Bu ölçülerin miladi takvimle ve durumla ilgili nesne(takımyıldız sayısı,hactaki vazifeler sayısı,Atatürk'ün yönettiği ordunun sayısı...vs) sayısıyla uyuşuyor olması bunun numeroloji olmadığını  gösterir.

136-Allah’ın var olduğuna dair güçlü dayanaklarla geldiğimi düşünüyorum.

137-Kelimeler ile aramın iyi olduğunu düşündüm.

138-İçimdeki ses artık dışavurum yapmam gerektiğini söyledi.

139-Bendeki bilgiyi klavye ile kayıt altına almaya karar verdim.

140-Zaman zaman edebi,zaman zaman bilgi paylaşımlı,zaman zaman eleştirel oldum.

141-Ancak büyük resim hep Allah rızasını kazanmak içindi.

142-Bu yolda çok kişiyle tanıştım,çok kişiden etkilendim,çok kişiyi etkiledim.

143-Bu yolda çok yazı okudum,çok konuşma dinledim,çok düşündüm.

144-Bu yolda çok sorumluluk hissettim,çok özenli olmaya çalıştım,çok dikkat ettim.

145-Hatalarım olmuştur, kimse kusursuz değil.

146-Yanlışlarımı düzeltirseniz size sonsuz teşekkür ederim.

147-Hatta bu eserimin benzerini veya daha güzelini siz de yazabilirsiniz.

148-Ben bu eseri yazarken ilkokul öğretmeni hayat bilgisi dersi verdiğimi düşünür gibi hayal ettim.

149-Hayatınızda kullanabileceğiniz bilgiler bulabildiyseniz ne mutlu bana.

150-İnsanlar birbirini en iyi ayrılmaya yakın tanırlar denir.

151-Herkesin yolu zihni bahtı açık olsun diyorum.

152-12 ‘’İ’’ diliyorum herkese Allah’tan.

153-İrade en güçlüsünden.

154-3-İlim en hayırlısından.

155-İrfan en yücesinden.

156-İnce fikir en sevimlisinden.

157-İlham en parlağından.

158-İtibar en saygınından.

159-İstikrar en kararlısından.

160-İktidar en başarılısından

161-İdman isteği en sağlıklı olabilmek için.

162-İlaç ki hem bedene hem ruha faydalı.

163-İzin ki hepsi için Allah’tan.

164-Dikkatinizi çekmiştir belki,genelde hep ihtimalli cümleler kurdum.

165-Ne de olsa en doğrusunu Allah bilir,ben sadece yorumladım.

166-Dikkatinizi çekmiştir belki,şiirlerimi yazarken surelerin ayet sayısına göre altın oranla hesapladım.

167-Bu şekilde ben de estetik yazabileceğimi düşündüm,karar size ait…

168-Dikkatinizi çekmiştir belki, Tevbe suresinden esinlenip yazmadım.

169-Allah’ın esirgeyici ve bağışlayıcı olduğunu söylemediği bir surede ben de esinlenmeyi uygun görmedim.

170-Ancak bu yazmayacağım anlamına gelmez.

171-Belki zamanı geldiğinde…

172-Bu dizelere katkıda bulundukları için bütün insanlığa sonsuz teşekkürler.

173-Herkes benim gelişimime katkıda bulundu.

174-Minnet ettiren de oldu tövbe ettiren de,harekete geçiren de oldu vazgeçiren de,güldüren de oldu üzen de,sakinleştiren de oldu sinirlendiren de,okşayan da oldu hırpalayan da,ilham veren de oldu algılarımı kapatan da,kahraman hissettiren de oldu ezik de,örnek olan da oldu ibret olan da…

175-Yazılarıma katkısı olan Hasan KOCABAŞ,Ayhan ÖZCİMBİT,İhsan ELİAÇIK ve hatırlayamadığım diğer yazarlara sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

176- Pelin-Çağlar-Aras-Nurten-Cihat-Emre-Gülay-Nazilli-Hüseyin-Can-Gülşah-Soner.

177-Bu isimler benim için değerlidir,o şekilde kalmaya da devam edecekler inşallah.

KAPANIŞ ŞİİRİ(FATİHADAN ESİNLENDİM)

1-Gerçekler yazıldı,tavsiyeler verildi,örnekler sunuldu.

2-Artık insan istediğini seçecek.

3-Bana sorarlarsa ne istersin diye:

4-İsterim rahmetini Allah’ın.

( İlham-kuran Ayetlerinden Esinlenip Yazdım.32 başlıklı yazı Aliriza. tarafından 17.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.