HEDİYE ŞİİRİ(ENFALDEN ESİNLENDİM)

1-Hediyenin önemi üzerinde duralım biraz.

2-Asırlardır insanlar birbirine hediye alır.

3-Çoğu da içindeki sevginin bir dışavurumu olarak gerçekleşir.

4-Doğru kişiye doğru yer ve zamanda alınan hediye o kişinin kalbini fethetmektir.

5-Özel günlerde hediye almak bu anlamda iyidir.

6-Kişiye hala seni seviyorum,seni düşünüyorum,seni önemsiyorum deriz.

7-Ancak hediye alırken benim bir taktiğim vardır.

8-Kişiyle olan geçmişimizi düşünürüm.

9-Hayal gücümü,yaratıcılığımı ve el becerimi kullanarak hediyemi üretirim.

10-Çoğu zaman da olumlu geri dönüşler almışımdır.

11-Bir eşya ona anlam yüklenirse bir eşyadan fazlasıdır.

12-Kırmızı güle sevgi anlamı yüklendiği için artık bambaşka olmuştur.

13-Bir de ben sevginin hemen dışa vurulması fikrindeyim.

14-O yüzden özel günleri beklemem.

15-Zaten en etkili hediye de sürpriz olan değil midir?

16-Hediye alacağınız kişinin yaşı,cinsiyeti,zevkleri gibi durumlara özen göstermeliyiz.

17-Feleğin çemberinden geçmiş derin bakışlı bir kadına Fotomaç ayarında futbol dergisi hediye etmek itici olur.

18-Hz.Muhammed(SAV) de hediyeleşmeyi önemsemiştir.

19-Hediyeleşin ki birbirinize olan sevginiz artsın demiştir.

20-Anneni babanı kardeşini ya da başkasını üzdüysen ne mi yapacaksın?

21-Kendini affettirmek için tüm samimiyetinle hediye alacaksın.

22-Bu yöntemi kullanarak git gide büyüyen sorunları bile çözebilirsiniz.

23-İnsanlar duygularının tatmin olmasını ister,benliklerinin okşanmasını ister.

24-Ne gereği vardı diyenler de olabilir.

25-Yine de bu, hediyenin hoşlarına gitmediği anlamına gelmez.

26-Maddi durumunuz elverdiği kadar hediyeleşin derim.

27-Pırlanta yüzük hediye edeceğim diye borç altına girmek zor olabilir.

28-Bence en değerli hediye kişiye ayırdığınız zamandır.

29-Zaman geçer ve geri gelmez.

30-Herkes bu düşüncede olsa birbirimizi daha çok sevebiliriz.

31-İşler güçler dünya telaşı sırasında sevdiklerimizi ihmal edebiliyoruz.

32-Çalışmak kadar tatlı anılar biriktirmek de gerekiyor bu geçici hayatta.

33-Çocuğuna işten güçten zaman ayıramayıp ne zaman büyüdü yahu diyen ebeveynler vardır çevrenizde.

34-Sözün özü bütün mesela nitelikte bitiyor.

35-Nitelikli zaman yönetimi,nitelikli maddi harcama,nitelikli eğitim bizim hayatımızı kolaylaştıracaktır.

36-Nitelikli olarak da sevgimizi göstermek için hediye alabiliriz.

37-Ancak memura,müdüre,patrona hediye almayın.

38-Çünkü bu rüşvete girebilir.

39-Onlar sadece işini yapar ve hediye kabul edemez.

40-Onlar için bir teşekkür bir güleryüz bir Allah razı olsun yetmelidir.

41-Zaten memleketini ve Allah’ı en çok seven işini en iyi yapan değil midir?

42-Kırk kulplu kazan,bir kulbundan sen tut sen de kazan demişler.

43-Hepimiz bir yapbozun parçaları gibiyiz.

44-Hepimiz benzersiz,hepimiz olağanüstü,hepimiz bütünü tamamlamak içiniz.

45-Kuralım demiştim kıldan ince de olsa köprüleri.

46-Hediyeler ile bu bağları sıkılaştırabiliriz.

KUYU ŞİİRİ(ARAFTAN ESİNLENDİM)

1-En-doğ-ru-su.

2-Doğru dediklerimiz bazen yanlış da olabilir. 

3-Yanlış dediklerimiz bazen doğru da olabilir.

4-Su içme örneğinden yola çıkmak istiyorum.

5-Ameliyattan çıkmış birine içirirseniz zehir etkisi yapabilir.

6-Cırcır olmuş birine içirirseniz sağlığı yerine gelebilir.

7-Kısaca doğru yere zamana kişiye duruma ölçüye göre değişebilir.

8-Demek ki doğrular değişebiliyor.

9-Einstein genel görelilik kuramını oluşturmadan önce Newton fiziği doğruydu.

10-Kuran’da geçerliliği kaldırılmış ayetler vardır.

11-Daha güzeli ile değiştirilmiştir.

12-Bunu hayatımıza uygulamaya nasıl sokabiliriz?

13-Bununla ilgili atalarımızın dininden başkasına mı inanalım ayeti örnek gösterilebilir.

14-Kuran uyarıyor ya onlar doğru yolda değilse yine de uyacaklar mı diye.

15-Peygamberimizin ölümünden sonra doğruya nasıl ulaşıldı tartışılır.

16-Daha  cenazesi yerdeyken hilafet tartışmaları başlamıştır.

17-Hz.Ali cenaze işlemleri ile ilgilenirken Ömer ve Ebubekir hilafete odaklanmıştır.

18-Ebubekir peygamberimizin son zamanlarında namazı kıldırdığından Ömer hilafete onu layık görmüştür.

19-Böylelikle Ebubekir dönemi başlamıştır.

20-Ancak bazı kesimler hilafete Ali’yi layık görmüştür.

21-Peygamberimizin hilafet konusunda bir vasiyeti var mıydı bilemem.

22-Şiilerin iddiasına göre peygamberimiz ölmeden önce Ali’yi halife göstermiştir.

23-Ancak Ebubekir,Ömer ve Ayşe buna uymamıştır.

24-Benim fikrim ise şu şekildedir:

25-Ali her zaman en iyi ikinci adam olmuş,zor kararlar onun danışmanlığında alınmış,çözülmez gibi görünen sotunlar onun kararlarıyla çözülmüş olabilir.

26-Kendisi de halife olunca şunu demiştir.

27-Onların benim gibi adamı vardı,benim ise sizin gibi adamlarım.

28-Osman döneminde ise onun katilleri ile işbirliği içinde olmakla suçlanmıştır.

29-Bu sebeple Osman ile aynı soydan olan Muaviye ona savaş açmıştır.

30-Cemel ve Sıffin savaşları,hakem olayı meydana gelmiştir bu dönemde.

31-Ali’nin vefatından sonra Muaviye dönemi başlamıştır.

32-Onun ölümü ile oğlunun geçmesini vasiyet ettiğinden saltanat dönemi başlamıştır.

33-Yezid döneminde ise Kerbela olayı gerçekleşir ve ayrım son noktaya gelir.

34-Bu olaydan sonra Sünni-Şii ayrımı daha da derinleşir.

35-Bu ayrım zamanla ibadetlere de yansımıştır.

36-Örnek olarak bazı şiiler Ömer’e,Ebubekir’e,Osman’a,Ayşe’ye söverek namaz kılar.

37-Şiiler Muharrem ayında oruç tutarlar.

38-Ezanları bile farklıdır.

39-Sözün özü Allah’ın ipine sımsıkı sarılmadık,ayrıldık,bölündük,parçalanmak üzereyiz.

40-Kuran yeterliyken başka yerlerde kurtuluşu aradık.

41-Allah aklınızı kullanın derken başkalarına uyma kolaylıcılığını uyguladık.

42-Artık anlaşma,uzlaşma,barışma zamanı gelmiştir.

43-İki tarafın da doğruları,iki tarafın da yanlışları var.

44-Geçmişi silemeyiz ancak ondan ders alabiliriz.

45-Şii araştırmacı Ensar El-Sadr'ın Makalesine bir göz atılabilir.

46-Yavuz’un Şiilere ve Alevilere karşı olan tutumuna bir göz atılabilir.

47-Bütün bu üzücü olaylar bizi daha da derinden etkilemeden önlemini almalıyız.

48-Bu olaylar yaşandı ama bu olayları kazanca çevirmek de mümkündür.

49-Ben olsaydım 3.köprünün adını Hz.Ali köprüsü diye değiştirirdim.

50-Hz.Ali ki her iki taraf tarafından yeterince anlaşılamamış olabilir.

51-Onun hilafet benimdi diye isyan etmemesinin sebebi belki de oyun teorisinin bu sürece çok iyi bir uygulayıcısı olmasındandır.

52-4 halifenin devamı olan Emeviler sadece 89 sene dayanabilmiştir.

53-O tarihten sonra Abbasiler geçmiş ve onlar da kısa sürede Türklerin İslama girmesine öncülük etmiştir.

54-Kısa süre sonra da Türkler hilafeti korur duruma gelmiştir.

55-Ancak Abbasiler de süreci iyi yönetememiş ve Moğollar tarafından yıkılmıştır.

56- Abbasi Halifeler’i içinde Harun Reşid gibi adaletli ve dirayetli hükümdarlar az yetişmiştir.

57-Abbasiler adam yetiştirmede ve adam kullanmakta gerekli özeni gösteremediler.

58-Kendilerine sadâkatle hizmet eden vezirleri ve kumandanları, sudan sebeplerle öldürerek yok etmişlerdir.

59-Bu durum değerli adamların devlet işlerinden uzaklaşmasında başlıca sebep teşkil etmiştir.

60-Hz.Ali oğullarına, Emeviler gibi düşmanca davrandılar, bu yüzden onlar da sık sık isyanlar çıkarıp devleti yıpratmışlardır.

61-Din adamlarına gereği kadar hürmet ve saygı göstermediler.

62-İsyanların çıktığı sırada Mu’tezile mezhebini resmi mezhep kabul edip,Ehl-i sünnet alimlerine çok sert davrandılar.

63-Halkın ve alimlerin kendilerinden uzaklaştığını görünce, yabancılardan hassa ordusu kurdular.

64-Daima fitne ve fesada kayan Irak halkını, kendi haline bırakıp Samarra’ya göçtüler.

65-Hassa ordusuna hakim olamayıp kendi başlarına belâ ettiler. Böylece Abbâsi Devleti zayıflayıp yıkıldı.

66-Son Abbasi Halifesi Mustasım devlet işlerini şiî ve devlet düşmanı olan veziri Alkami’ye bırakmıştı.

67-Alkami’nin aleyhte çalışması, halifeyi yanıltması ve halifenin Moğol Hükümdarı Cengiz’in torunu, Hülagü’ye sert bir cevap vermesi üzerine, Hülagü, veziri Nâsıreddin-i Tûşî ve hıristiyan zevcesinin teşviki ile Bağdat’ı kuşattı.

68- Halife, kendisine ve ailesine dokunulmamak şartıyla teslim oldu.

69- Buna rağmen bütün Abbasi ailesi öldürüldü.

70- Şehir uzun süre yağma edildi.

71-Kütüphaneler ateşe verildi, bir kısmı Dicle’ye atıldı

72- Asırlardan beri ilim ve ticaret merkezi olan Bağdat, böylece harabeye çevrildi.

74-İslamdan uzaklaşmanın sonuçlarını okudunuz.

75-Allah’ın iyilik ve adalet emrettiği yolundan sapıp başka yollara sapan Abbasi devleti Moğollar tarafından yıkılmıştır.

76-Bu yüzden moğollara Allah’ın sınavıydı derler.

77-O zamanki kütüphanelerde belki de şimdiki çağın çok ötesinde bilgiler mevcuttu ama hepsi yok edildi çünkü yok edilmesi gerekiyordu.

78-Aksi takdirde tarih değişik ilerlerdi ve İstanbul’un fethi,Çanakkale savaşı,Atatürk ve 19 sayısı gibi özelliklerden bahsedemezdim.

79-Sunni-Şii anlaşmazsak,barışmazsak ve birleşmezsek belki de başka bir Cengiz Han tarafından yok olacağız.

80-Dünya değişiyor,artık oklu kılıçlı süngülü mermili tanklı tüfekli savaşlar yerine ekonomik,bilişimsel,siyasal savaşlar var.

81-Bir zayıflatma yöntemi olarak da terör örgütleri kullanılıyor maşa gibi.

82-Onlara gelecek düşleri kurdurup amaçları doğrultusunda yönlendiriyorlar.

83-Ancak şunu da gözlemledim.

84-Bu terör örgütleri zamanla onların kurucu ülkelerine düşman oluyor.

85-Belki düşlerinden uyandıklarından,belki ben az yedim sen çok yedin diye,belki başka sebeplerden…

86-Tıpkı El Kaide‘nin şu an ABD ile savaşması gibi…

87-Su uyur düşman uyumaz derler ya,çok doğru.

88-Biz ne zaman gerçekten biz olacağız,o zaman düşman belki de kendi kazdığı kuyuya düşecek.

89-Aksi takdirde eski Çin uygarlığının uyguladığı böl-parçala-yönet durumuna tekrar düşeceğiz.

90-Zaten Kuran’da da geçmez mi fitne öldürmekten daha kötüdür diye…

91-Onlar kardeşi kardeşe kırdırmaya çalışıyor.

92-Zamanında başarılı da oldular.

93-Ancak gerçekler bir gün ortaya çıkar,böyle bir huyu vardır.

94-O gerçek de kötülüğe çalışmanın bir gün yıkım ile sonuçlanmasıdır.

95-Marx bile demiştir bir gün kapitalizm kendi kendini bitirecektir diye.

96-Dünya her geçen gün yaşanmaz bir yer oluyor birilerine göre.

97-Duvarlar örülüyor,sınırlar çiziliyor,yasaklar geliyor.

98-Birileri acı çekerken birileri kazanç sağlıyor.

99-Bu dünyanın kaynakları bunlar yaşanacak kadar sınırlı değil.

100-Batıdaki çocuğun tok olması için Afrikadaki çocuğun aç kalması gerekmiyor.

101-Bütün bunlara çözüm bulunması gerekiyor.

102-Aç olanın dini olmaz demiştir Hz.Ali.

103-İslam barış dinidir diyerek de bu açlık sorunu çözülmez.

104-Bir Amerikalı zenginin elinde olan mal mülk 15-20 ülke gelirinden daha yüksektir.

105- Bizim ülkemizde de durum çok farklı değil.

106-Ülkenin en önemli zenginlik kaynakları 20-30 ailenin elinde ve mülkündedir.

107- Bundan dolayı bu ülkedeki insanların Yüzde 80’ni yoksulluk sınırı altında…

 

108-Allah isteseydi peygamberleri dünyanın zenginleri yapar herkesi onlara köle yapardı.

 109- Ama öyle yapmadı! Aksine bu tiplerle mücadeleye gönderdi.

 110- Bilakis Peygamberleri; garipler, kimsesizler ve yoksullardan seçti ve Rab kesilenlere, özellikle ekonomik rab kesilenlere hesabını sormaya gönderdi.

111-Peygamberlere ayrıca mucize gösterebilme gücü verildi.

112-Musa peygamberin Mısır'da Firavundan kaçan İsrailoğullarını kutsal topraklara ulaştırmasını sağlayan ''denizin yarılması'' mucizesi, ABD'de bir grup bilimadamı tarafından incelendi.

113-Amerikalı bilimadamlarının bilgisayar programları kullanarak gerçekleştirdiği araştırma, çok güçlü rüzgarların suyu ikiye bölmüş olabileceğine işaret ediyor.

114-Amerikan Ulusal Atmosferik Araştırma Merkezi'nden bir ekibin yürüttüğü araştırmaya göre suların yarılmasına neden olan faktörler arasında sert rüzgarların yanısıra, su yatağının coğrafi yapısı da yer alıyor.

115-Colorado'daki bilimadamları, eski haritaları, uydu verileri ve bölgenin arkeolojik yapısını inceledikten sonra uyguladıkları bilgisayar modeliyle ''olayın sanıldığı gibi Kızıldeniz'de değil, Nil Deltası yakınlarında nehrin döküldüğü noktada oluşan bir gölde gerçekleşebileceği'' sonucuna vardı.

116-Araştırmaya göre, doğudan yaklaşık saatte 100 kilometre hızla, 12 saat süreyle esen rüzgarlar, bu noktada suların iki tarafa doğru açılmasını sağlıyor.

117-Bu da, yaklaşık 3 kilometre uzunluğunda, 5 kilometre genişliğinde bir kara geçişi yaratıyor.

118-Tevrat ve Kuran'daki anlatıya göre, İsrailoğulları bu geçişi kullanarak Mısır'dan kaçarken, peşlerinden gelen Firavun'un ordusu rüzgarın aniden kesilip suların eski haline dönmesiyle boğuluyor.

119-Allah ile mücadelenin sonunun helak olduğunu gördünüz Firavun örneğinde.

120-Keşke herkes öğrense başına bir musibet gelmeden önce.

121-Demişler ya,bir musibet bin nasihattan iyidir diye.

122-Belki de bazılarının yaşayarak öğrenmesi gerekiyor.

123-İnşallah fazla acı verici olmaz.

125-İnşallah bu durumu kazanca çevirmeyi başarırlar.

126-İnşallah ip koptuğu yerden bağlanır.

127-Eskisinden daha sıkı olsun isterim.

( İlham-kuran Ayetlerinden Esinlenip Yazdım.28 başlıklı yazı Aliriza. tarafından 16.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.