Aradan yedi yıl geçmişti


Obama gitmiş, yerine serseri ruhlu Trump gelmişti. Başkan olayla alakalı bilgilendirilmiş, başkan da üzerindeki baskıları azaltmak, koltuğunu korumak isterken, önündeki seçimi garantilemek adına; “Operasyon yapılsın” emrini vermişti. Trump, bu kararı verdiğinde S.R’de değildi. 


CIA, kiralık adamlarına verilen talimatla, Haşdi Şabi grubunu aktive ederek, ABD Bağdat Büyükelçiliği ateşe verilmiş, Süleymani’nin suikastı için alt yapı da hazır edilmişti. Elçiliğin yakılması da Başkanının vereceği karara olumlu yansıması olacaktı.


Başkana kısa bilgi verilmiş ama gerektiğinde Başkanla Kongre’yi de karşı karşıya getirebilmek adına, Kongre’ye bilgi verilmemişti. CIA Başkanı önceki başkana verildiği gibi, bu Başkan’a kabarık bir dosya verilmemiş, bu işi daha kısa yoldan çözmek istemişti.  Başkan WPS’de (West Palm Beach) sahibi olduğu otelde keyfi yerinde tatil yapıyordu.


CIA Başkanı Derin Devletin bir adamı olarak, S.R’de, ekrandaki görüntüde paramparça olmuş ve alevleri göklere doğru yükselen aracı seyrediyordu. Önüne bırakılan kırmızı şarabı içerek; “işte bu kadar” diyen bir sesi duvarlarda yankılanıyordu.


İran’ın Fars yayılmacı gücünün sembol isimlerinden, Devrim Muhafızları, Hizbullah, Haşdi Şabi ve diğer örgüt ve yapılanmalarının beyni, direkt Hameney’e bağlı, acımasız ve geçtiği her yerde kan ve acı bırakan Kasım Süleymani Bağdat Havaalanı yakınlarında ABD’i tarafından füzeyle vurularak öldürülüyordu.


İran’da hem yas, hem de büyük öfke vardı. İntikam sloganları yükseliyor. Şii dünyasına göre bir kahraman olmasına rağmen, Müslüman dünyasının ezici çoğunluğuna göre savaş suçlusu bir katildi. Ortadoğu’yu kan gölüne çeviren Kasım Süleymani’nin ABD ve İsrail tarafından ortadan kaldırılması, onu masum yapmazdı. Özellikle Suriye’de akıl almaz katliamlara imza atmış, aynı zamanda Suriye üzerinden açıktan Türkiye ile de savaşıyordu. Saldırılarında hiçbir kutsala yer vermiyor ve sınır tanımıyordu.


ABD haber ajanslarına yapılan açıklamada; “İran ile savaş istemediklerini, suikast Bağdat Büyükelçiliğine yapılan saldırıya bir misilleme olarak tatbik edildiğini” beyan ediyordu.


“İran sokakları “İntikam, intikam” diye inlerken, ABD’deki Derin Devlet; “Ne kadar çok ateş, ne kadar çok katliam, o kadar silah satışı, o kadar para demektir,” diyordu.

 

Devamı var

...

Ant. - 060120

( Akdenizdeki Kavga - 12 başlıklı yazı Kocamanoğlu tarafından 12.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.