Trafiğin Felç Olduğu Durumlarda,


Bütün büyük şehirlerimizde trafik başlı başına büyük bir sorun. Ha zaman zaman bu sorunu çözmek ya da azaltmak için bir takım tedbirler alınsa, çalışmalar yapılsa da kesin çözüm diye bir şey yok, nüfuslar çok hızlı arttığı için...

Trafikte haliyle insan uzun zaman geçirdiğinde, sinirleri laçka olur morali bozulur... Bu sıkıntılı durumu atlatmak için bir takım şeyler yapmak lazım. Yanınızda her zaman kolay okuyabileceğiniz bir iki kitap bulundurun zulada... Arabalar bir milim bile gitmiyorsa açın okuyun. Ya da basit bir müzik aleti, kaval gibi, mızıka gibi, çalmayı biliyorsanız çıkartın çalın. Hem gevşersiniz hem de vakit geçer...

Kaleminiz kağıdınız varsa şiir ya da öykü veya o an hissettiklerinizi yazabilirsiniz... Yalnız ara ara önünüzdeki arabalara da bakmayı ihmal etmeyin. Trafik açıldıysa arkanızdan da sizi kornalar ile uyarabilirler...

Trafik sıkışıklığı bir yaz gününe denk geldi ise arabanızdan çıkıp güneş ışığından az da olsa faydalanma yoluna gidebilirsiniz. Her zaman evden geç çıkıp trafik sıkışıklığına denk geliyorsanız, arabanızın benzin deposunu da mutlaka sık sık kontrol edip dolu olmasına özen gösterin, derim...

Atıştırmalık bir şeyler, bisküvi gibi, leblebi çekirdek gibi malzemeler mutlaka bulundurun yanınızda. Ayrıca çok sıkışıp da altınıza edeceğiniz bir duruma düşmemek içinde büyükçe bir boş pet şişe yine size çok faydalı olacaktır. Yoksa nereden bulacaksınız o trafik sıkışıklığında tuvalet...

Lüzumsuz yere kornaya basıp sağa sola bağırıp çağırarak küfür örnekleri vermeyin. İnanın bunun trafiğin açılmasına hiç bir olumlu katkısı olmuyor. Hele de hastahane yakınlarında iseniz bu kornaya basma işi gerçekten çok lüzumsuz ve zararlı...

İşiniz yakında ise yürüyerek gidin, hem de spor yapmış, hareket etmiş olursunuz. Yok, uzaksa eğer, metro veya otobüsü kullanabilir hemde sinirlerinizin bozulmasını önleyebilirsiniz... Trafik bu sağı solu belli olmaz. Çok erken de çıkarsanız evden fazlada trafiğe takılmaz, rahat edersiniz...

( Hangi Duruma Göre Neler Yapılır - 3 - başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.