KENDİNİ BULMAK

   Herkesin sanal yaşamdan kurtulmak yahut bu illetli yaşama daha fazla bağlanmamak adına bir işle iştigal olmak için çırpındığı ya da velisi tarafından sürüklenmeye çalışıldığı günümüzde, en başta kendim olmak üzere yol gösterici bazı fikirler ve sorgulamalarda bulunmak istiyorum. Hani “Bin bilsen de bir bilene danış” derler ya hangi yaşta olursanız olun bu yazıyı başlangıç noktası alarak kendi hayatınızda muhtemelen uzun süredir yapmadığınız yaşam ile ilgili sorgulamaları yapmanızı tavsiye ederim.    

            Hepimizin koşuşturmalardan yorulup mola verdiğimiz zamanlarda kendimize sorduğumuz muhteşem bir soru var; “Dünya malı peşinde sanki neden bu kadar koşuyoruz?” aslında amiyane bir tabir olmasına karşın bu soru şapkamızı çıkartıp,bizi öz sorgulamaya çeken çok önemli soruların alt yapısını oluşturuyor. Nedir bu sorular? Şöyle söyleyeyim. Hiçbir zaman somut olarak cevabını veremeyeceğimiz, Ne için yaşıyoruz? Yaşamın anlamı ne? vb. gibi aslında farkında olmadan kendimizi bulmamızı sağlayacak altın sorulardır. İşte bu yüzden kendimizi bulmak adına bu amiyane tabir bizim temel taşımız olacak. 

      Hiç düşündünüz mü? Gün içinde neden bu kadar sinirleniyoruz? Neden hiçbir şeyden eski günlerdeki yaşam zevkini alamıyoruz? Bu soruların cevapları muhtemelen dini ve dünyevi görüşlerinize sahip çevre ile aynı olacaktır. Örnek verecek olursak muhafazakar görüşe sahip biri maneviyattan uzaklaştıklarını hatta unuttuklarını ve bu nedenle bu dertlerden muzdarip olduklarını dile getirirken, mutaassıp biri ise biraz daha ilmi açıklamalarla bu soruya cevap arayacaktır. Ancak bu sorunun cevabını bu şekilde belli bir kümülatif görüş ekseninde aramayacağız. Biraz daha derinden daha şahsi daha göreceli cevaplar bulmamız gerekecek. Nasıl mı? Şöyle izah edeyim; Elbette inançlarımıza göre bir yaşam amacımız olacaktır. Ancak ben daha dünyevi bir cevap arıyorum. Hayat; para kazanmak, aile fertlerine rahat bir yaşam sunmak yahut rahat ve sağlam bir gelecek kurmaya çalışmak değildir. Evet yaşam için para kazanacağız, ailemizin geçimini sağlayacağız, geleceğe yönelik adımlar atacağız. Ancak tüm bunlar sadece mutlu olabilmenin birer aracıdır. Bu kaygı ve emelleri hayatımızın amacı haline getirmemeliyiz. Belki de bu konuda ki en büyük yanılgımız bu iki kavramı birbiri ile karıştırmaktır. Eğer bu yanılgıdan kurtulabilirsek mutlu olabilmenin ve yaşam kaygısının birbirlerinin ikamesi olmadığını anlayabiliriz. Yani hem mutlu olup hem de yaşamaya devam edebilmenin şifresini çözebiliriz.

            Peki nasıl yapacağız bunu? Bir kısır döngü haline gelen yukarıda kendimize soracağımız soruları her gün, adım adım cevaplayarak. Bu sorular bir kere cevaplamakla bitecek türden sorular değildir. Kendimize sorduğumuz her sorunun cevabında ruhumuza bahşedilmiş hayatın amacını bulacağız. Bir nevi kendimizi bulacağız desek yanlış olmaz sanırım. Ben de bir hafta boyunca bu soruları her gün cevaplayarak kendimi bulmaya çalışacağım. Küçük yaşlarımdan bu yana hep tarih ve edebiyat ilmine merak duymuşumdur. Bu ilginin katlanarak artmasına rağmen neden benliğimin doğasına aykırı davranarak başka alanlarda çalıştığımı ve benliğime dönebilmenin yollarını araştıracağım. Heyecanla başlayacağım bu süreç ile ilgili gelişmelerimi yazacağım bir sonraki yazımda görüşmek üzere.

( Kendini Bulmak başlıklı yazı Naip tarafından 11.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.