YENİ YILA MERHABA

                 Ahmet AYAZ

     Gaziantep Güneş Gazetesi 7 Ocak 2020

 

         Yılbaşı haftasının 7. gününün sabahında, yeni yıla merhaba demekte, geç kaldım sayılmam kanaatindeyim. Bizleri bir yıl daha eskiten ve yıpratan 2019 senesini de geride bıraktık. Yakacık Köyünde , can dostlarımla bir arada olamadık. Kim bu can dostlar derseniz, isim saymaya gerek yoktur. İspir başta olmak üzere hepsi kendilerini çok iyi bilirler.  İspir Kıyanın Odasının, Kör Davut’un Kahvesinin, ve sözü edilen yerlerdeki kadim dostların, hatıraları tazeleniyor içimde. Her yılbaşı gecelerini hüzün ve  özlem ile geçiriyorum.

       Neyse; Pırıl pırıl ve tertemiz bir yeni yıla girdik şimdi. İnşallah kirletip de kan gölüne çevirmeyiz. Tertemiz ve güllerle, çiçeklerle  bezenmiş bu güzel Dünyamızı.

         Ben burada merhaba 2020 yılına, merhaba 2020 yılına gözlerini yeni açan bebeklere, merhaba dünya üzerinde yaşam mücadelesini sürdüren, bütün güzel insanlara diyorum. Merhaba, merhaba, merhaba…

       İnşallah cennet gibi dünyayı çöplüğe çevirmeyiz. Gönüllere güller dikeriz, çiçekler ekeriz,  gönül bahçelerine diyorum ve dua ediyorum. Tüm insanlık alemine. Barış, sevgi, mutluluk yolunda, adalet bayrak açsın, bütün güzelliklere. Sevginin benzi solmasın. Münevverin yüzlerinden gülücükler eksilmesin, diyorum. İnşallah ülkemizde kardeş kavgası biter, Suriyeliler ülkelerine döner. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan da, Üniversitelerimizde sonradan kadroya geçen güvenlik görevlilerini 657 sayılı devlet memurları kapsamının içine alır. Onları da sevindirip, mutlu eder. Ve bu küçük arızayı da giderir diye düşünüyorum. Bu yanlış nasılsa cumhurbaşkanımızın gözünden kaçmış olmalıdır. İnşallah düzeltir.

       Ben burada sözü çok uzatmadan, çok değerli Diyarbakır İlimizin büyüklerinden olan, Rahmetli Cahit Sıtkı Tarancı’nın temennisi ile onun “Memleket İsterim” şiirini sizler ile paylaşmak istedim. Şiir aşağıdadır, buyurun beraber okuyalım. Şairimizi de burada rahmet ile anmış olduk, ışıklar içinde uyusun diyorum.

 

MEMLEKET İSTERİM

Memleket isterim
Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;
Kuşların çiçeklerin diyarı olsun
.

Memleket isterim
Ne başta dert, ne gönülde hasret olsun;
Kardeş kavgasına bir nihayet olsun
.
Memleket isterim
Ne zengin fakir, ne sen ben farkı olsun;
Kış günü herkesin evi barkı olsun
.
Memleket isterim
Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;
Olursa bir şikayet  ölümden olsun.

Cahit Sıtkı TARANCI

 

( Yeni Yıla Merhaba başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 7.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.