Allah, insanı sevgiden nasiplendirmiş, bu sayede

hayatı yaşanmaya değer kılmıştır.


Sevgi, insana Allah tarafından verilmiş fıtri duygulardan birisidir. Her insan sever. Müslüman ölçülü insandır. İnançta, duyguda, düşüncede, davranışta bir ölçüye göre yaşar. O ölçüyü belirleyen de Allah ve Resul’üdür. Müslüman’ın sevgisi de bu ölçünün dışında kalamaz. O halde Müslüman kimi neden sevmelidir? Bu sevginin tezahürleri nasıl olmalıdır?

Müslüman nasıl sevmeli? Bir şeyi ya da insanı, Allah’tan daha çok sevmenin hükmü nedir? Dinimize göre sevmenin ölçüsü ne olmalı?

Allah’ın yarattıklarını sevmede ölçü çok önemlidir. Yaratılanlara olan sevgi asla Allah’a olan sevginin önüne geçmemelidir.

Sevginin kaynağı Rabbimizdir. Allah, hem çok seven hem de çok sevilendir. Onu seven ve sevgisini kazanan insana, imanı sevdirir; imanla kalbini süsler ve küfrü ona çirkin gösterir. Peygamberimiz: “Allah güzeldir, güzelliği sever.” buyurarak Allah’ın sevgisini kazanmanın güzellikten geçtiğine işaret etmiştir.

Sevgi ve nefret iki zıt kutuptur. Sevgi yapar, nefret yıkar. Sevgi çeker, nefret iter. Varlık sevgiyle kaimdir. Sıfatlarının çoğu “sevgi” ifade eden yüce Allah, bu alemi sevgi ve rahmet üzerine bina etmiştir. Âlemin devamı da Allah’ın sevgisi sayesindedir.

Allah, yarattıklarını, öncelikle de insanı bu sevgiden nasiplendirmiş, bu sayede hayatı yaşanmaya değer kılmıştır. Sevgiyi hayatın mihveri, cazibe merkezi yapmıştır. Sevgi taşımayan yürek, ölü olduğu gibi esası sevgi olmayan toplum da ölüdür.

Allah için sevmek, karşılık beklemeden sevmektir. Allah için sevmek, Allah’ın sevdiğini sevmektir. Allah için sevmek, sevdiklerini onların da Allah’ı sevmeleri nedeniyle sevmektir. Allah için seven kişi Allah’ın yasakladığı davranışları sevemez. Hele hele Allah’a isyan eden kimseleri hiç sevemez. İşte sevgide müminin ölçüsü budur.

( Nasıl Sevmeli başlıklı yazı EşrefBolukçu tarafından 5.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.