Bazı insanlar bu güzek huylara doğuştan sahiptirler. Yumuşak huyluluk, aceleci olmamak, merhametli tavır takınmak, sabır, şükür, adalet, tevazu sahibi olmak, bağışlama, iffet, edep, haya, vakar, cömertlik, yakınlarıyla iyi geçinmek, uzlaşmacı olabilmek gibi konular dindarlıkla ilgilidir. Bunlar ahlak ölçüsüdür ve insanda ne kadar ahlak olduğunu gösterir. Ahlakta imanla ilgilidir. Üstün ahlak imandan gelir.
Bazılarımızda bu özellikleri gayret ile okuyarak, emek sarfederek kazanır.

Allah Teala'nın kullarında görmek istediği müslüman ahlakı için ayetlere göz attığımızda,
ALİ İMRAN 134: Onlar ki; bollukta ve darlıkta infak ederler, öfkelerini yenerler, insanların kusurlarını bağışlarlar. Allah, ihsan edenleri sever.
ARAF 199:Sen af yolunu tut, iyiliği emret, cahillerden yüz çevirir.
FUSSİLET 34: İyilik kötülüklr bir olmaz, sen kötülüğü en güzel karşılıkla savmaya bak. O zaman göreceksin ki, aranızda düşmanlık bulunan kişi sanki candan sımsıcak bir dost oluvermiştir.
FUSSİLET 35:Bu güzel haslete ancak hakkıyla sabredenler erişebilir.,buna ancak insani kemal ve faziletten yana nasibi bol olan ulaşabilir.

Allah'ın dininin hükümlerine aykırı davranmak, bütün fenalıkların en büyük kaynağıdır. İnsanların kurtuluşu, temiz bir halde yaşayış ve mutluluğa ermesi, ancak din ile mümkün olacaktır. Din doğuştan var hep var olacak. Tüm insanlığın selameti için Allah’ın dini kanunları hükümleri her daim gereklidir ve uygulanmalıdır.
Aklımıza şu soru gelebilir bu üstün ahlaki özelliklerimizi nerede kullanacağız? Kanunları hiçe saymış, çiğnemiş, topluma zarar vermiş, hırsızlık, cinayet gibi vb. Allah kanun ve hükümleriyle kullarına ne cezayı emr ediyorsa o yasalar ve hükümler uygulanmalıdır toplumun huzur ve selameti için.
Yumuşak huyluluk gibi güzel ahlaki değerlerimizi, evde eşimize, ailemize, çocuklarımıza, hısım akrabaya, çevremize, iş hayatımızda, insanın bulunduğu her yerde kullanmalıyız.
Rabbimizin her hükmüne ve her takdirine razı olmak biz insanoğlunun kulluk görevidir. Allah'a, gerçek olan bir şeye razı olmamak afedersiniz ahmaklık, saçmalık işareti olup, batıl olan izm... lere razı olmak da taşkınlığın ve maalesef isyanın eseri ve sonuçları hüsran, azap olacaktır.
Bir gözlem yapın, din ve dindarlık adına yapılanlara çok iyi bakın.Bu tarz eylemler,sözler ve düşünceler içerisinde sevgi, sevinç, esenlik, sabır, şefkat, iyilik, bağlılık yumuşak huyluluk vb özellikleri barındırmıyorsa din ile imanla bir bağıntısı yoktur.

"Allah, yumuşak huyludur ve yumuşak huyluluğu sever. Ve sertlik uzerine vermediği şeyi yumuşak huyluluk üzerine verir.
Yumuşak huylu olan kişi Allah’ın (cc) vasfı ile vasıflanmış olur
 Yumuşaklıktan yoksun olan, hayırdan da yoksun kalacaktır". 

Bu güzel hadisi şeriflerle son verirken sözleri Allah'a emanet olun... 


Lütfiye Çanacık 



( Yumuşak Huyluluk Dindarlıktır... başlıklı yazı Lütfiye tarafından 3.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.