Günümüzde reklam piyasasında hele de bu kadar çok televizyon kanalı varken, kim bilir ne paralar dönüyor? Dönüyor dönmesine de bu reklamcılarda biz halkı salak zannediyor herhalde, bazı zaman öyle uçuk kaçık metinler yazılmış reklamlara rastlıyoruz ki biz de bunları dile getirmekten geri duramıyoruz...

Geçmiş zamanlarda bir Ayşe Teyze reklamı vardı hatırlarsınız. Takım maç yapıyor, Ayşe Teyze de devre arasında takıma zeytinyağlı dolma yediriyor, takımı ateşliyor, takımda maçı kazanıyor ki o zaman biz de eleştirdik bunu, devre arasında soyunma odasında bir şeyler yenip de maça çıkılmaz diye...

Şimdilerde bir büyük markanın ürettiği enerji içeceğinin reklamı var televizyonlarda... Ayrıca enerji içeceklerinin de ne kadar sağlıklı olduğu bilim çevrelerince tartışılıyor... Slogan aynen şöyle beyaz camdan geçerken. ’’Kapağını bile açmadığın dersi çalışmayı son güne bırakıyorsan o adı pek meşhur, enerji içeceği (adını yazmıyoruz reklam olmasın) ile halledersin.’’ Yok ya, yok böyle bir şey...

Bir sene okula git, o dersin kapağını sene boyunca açma, sonrada benim uyanık Amerikalımın piyasaya sürdüğü, adı her ne ise, enerji içeceğinden bir iki fırt çek, ders de halledilsin... O zaman demek ki sene boyunca inek gibi çalışan çocuklar ya çok saf ya da çok salak...

Tamam, anladık enerji içeceği belki sizi biraz hiper aktif yapabilir, ama zeka seviyeniz yine de az çok bellidir. IQ denen şey öyle ufacık bir enerji içeceği ile artmaz. Reklam yapacağız diye böyle saçmalıklar oldu mu biz de yazmadan duramıyoruz... Şimdi bu reklamı görüp de dersleri kötü olan çocuklarına ebeveynler, gidip de ooo hemen alalım da dersleri düzelsin çocuğumun, demeyeceklerdir illaki... Merak etmeyin akıllı anne ve babalarımızda var bu memlekette...
( Bu Reklamcılar Bizi Salak Zannediyorlar Galiba başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.