DOĞU TÜRKİSTAN'DA ÇİN VAHŞETİ

Çin, işgali altındaki Doğu Türkistan’da vahşi katliamlar yapıyor.

Uygur Türkleri hunharca katlediliyor.

35 milyon Uygur Türkü tekrar soykırımla karşı karşıya.

Bu soykırıma tüm dünya seyirci kalıyor.

Bu yetmiyor gibi bir kısım medyamız Çin ağzıyla konuşuyor.

Doğu Türkistan’a üzerine basa basa Şincan diyor.

Şincan, Çincede “yeni işgal edilen ülke” anlamı taşır.

Hayır, hayır Şincan değil beş bin yıldan beri o toprakların adı bellidir.

Doğu Türkistan, Doğu Türkistan, Doğu Türkistan.

Ana yurdumuz, ata yurdumuz.

Onlarca yıldır oradaki kardeşlerimiz Çin işkencesi ve zulmü altında inliyor.

Duyanımız yok, bilenimiz yok, ilgilenenimiz yok, sahip çıkanımız yok.

Çin de bundan istifade Uygur halkına akla hayale gelmeyen baskı ve zulüm uyguluyor.

Uygurların kızlarını ve kadınlarını ailelerinden zorla alıp Çinin uzak bölgelerinde köle gibi çalıştırıyor.

Gençlerini ya hapse atıyor ya da ağır baskı altında inim inim inletiyor.

İnsanlık dışı uygulamalarla kısırlaştırma ve kürtaj uyguluyor.

Uygur topraklarına zorla Çinlileri yerleştiriyor.

Uygurların çoğalmasını bu tip zalimce yöntemlerle önlemeye çalışıyor.

Bu yetmiyor sık aralıklarla çeşitli suni bahaneler oluşturarak katliamlar yapıyor.

Yetişen aydınları ve önderlerini ya ortadan kaldırıyor ya da sürgüne gönderiyor.

Son olarak 5 Temmuz 2009’da yine Doğu Türkistan halkı Çinlilerin yaptığı katliamlarla karşı karşıya kaldı.

 Bu alçak ve vahşi katliamlar karşısında insanlığımızdan utandık.

Uygur Türk halkı, kutuplardaki buzullarda çivili sopalarla öldürülen foklar gibi çivili sopalarla katlediliyor.

Uygur evleri basılarak kadınlara tecavüz edilip toptan hunharca öldürülüyor.

İnsanlar sokak ortalarında polis ve askerler önünde sopa ve demir çubuklarla döve döve linç ediliyor.

Çinliler vahşi sırtlanlar gibi Uygurları Sokak ortasında parçalıyorlar.

Olanlar karşısında insan hakları şampiyonları sus pus.

Doğu Türkistanlı kardeşlerimizin bu kaçıncı katliama uğraması bilen var mı?

Evet, Doğu Türkistan halkı 1730’lardan bu tarafa Çinin vahşi zulüm ve soykırım uygulamalarına tabi tutuluyorlar.

Soykırım uygulamaları ne yazık ki 21.yüzyılda da devam ediyor.

Uygur halkına karşı acımasızca insanlık suçu işleniyor.

Bu acımasız vahşete rağmen Uygur halkı direnişini sürdürüyor.

Gök bayrağı yere düşürmemeye çalışıyor.

Bu vahşet derhal uluslararası platformlara en kısa sürede taşınmalıdır.

Dünya kamuoyu Çin vahşetini öğrenmeli ve ayağa kalkmalıdır.

Kimin üzerine ne düşüyorsa onu yapmalıdır.

Sivil toplum kuruluşları yapılan katliamları dünyadaki muadillerine anlatmalı ve birlikte kınamalıdır.

İnsan haklarını dikkate alan bütün dünya kamuoyu, vahşi zulüm ve soykırıma karşı sesini yükseltmelidir.

Türk ve İslâm dünyası yapılan bu soykırım uygulamalarına karşı ayağa kalkmalıdır.

Hatta dünyayı yerinden oynatmalıdır.

Doğu Türkistan’daki Uygur halkına uygulanan Çin vahşetine dur denmelidir, denebilmelidir.

( Doğu Türkistan'da Çin Vahşeti başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 13.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.