Hayatımıza Bir “Hoşça Kal” ı Sığdırmak Yerine…

 hoşça kal hüzün ile ilgili görsel sonucu

  Hayatımızı bir “Hoşça kal” a sığdırmak yerine,”Hoş geldin” “Ne iyi etinde geldin” ile doldurmak varken “Hoşça kal” ile hüzün ayrılık doldurmayı hiç oldum olası sevmedim. Başını cama dayayarak yalnızlığın sancısıyla boş gözlerle, yollara sokaklara bakmak, anı dolu dolu yaşamak yerine, yalnızlığın sancısıyla acısıyla yaşamaktan hiç haz alamadım, gözlerimden akan binlerce yaşları biriktirdim… Aklın derinliklerine, kendimi hapis etmek yerine, gün yüzüne çıkarak,” merhaba”, “günaydın”, “nasılsınız” diyerek karşılıklı muhabbeti her zaman istedim. Kısacık anlarla mutlu olmak yerine, uzun uzuz anları hep birlikte biriktirerek yaşamayı özledim ve özlemimi de, insanlara bir gülümsemeyle, selamla, muhabbetle vardım, karşımda ki mutlu olunca bende mutlu oldum.

 

  Bazen karşımdakiler anlar için ”Uğursuz “ anlar demiş olsa da yaşadı anlar için, aslında uğursuz an diye bir şey olamaz, ancak az dertle kederle olsa da o an, istediğimiz an o an olmazsa da, az sabırla istediğimiz an az çaba gayret sabırla geleceğinden ben eminim. O an için çabasız gayretsiz elde etmeyi dilesek’te, çabasız gayretsiz hatta emek harcamadan olmayacağını hayat kader deyin ne derseniz deyin bize anlatmanın peşindedir, biz ne zaman mesajı doğru anlarsak, o zaman bu dileğin gerçekleşmesi için yola çıkarsak az sonra o “uğursuz” denilen anın uğursuz değil, bizdeki isteksizlikle gerçekleşmeyeceğini, bunun için bizde eksik olan ne olduğunu ancak doğru mesajı anlayarak gerçekleştirmek için birazcık gayretle yol alırsak işte bundan sonra bekleyebilirizi “Uğursuzluk” anı değil bizden çaba bekleyen, an olduğun anlama anı olduğunu fark edebiliriz.

 

  Hayatımıza bir “Hoşça kal” ı sığdırmak yerine mutluluk dolu anları sığdırtmak için bize engel olan şeyleri yok etmemize bizi kim engelleyebilir ki? Engelleyen her kim ise, onu terk etmemizi kim engelleyebilir ki? Sorular sorular, e cevabı belli, tabii ki mutluluk dolu gelecek anlar gülümsemeler engel olabilir, bunun için kötü olanlar terk edilmez mi? Hem de bin defa terk edilir. Bak az ileride güzel günler, kötülük mutsuzluk yalanlarıyla başını omzuna yaslayarak, sendeki mutluluk coşkulu sevincini yalanla alıp yok etmek için kur yaparken, ondaki sahteliği anla, az bak kendine, kendine az gülümse fark edeceksin de haydi, sen gülümse ki bende bizde mutlu olalım vesselam, selamlarımla.

 

Mehmet Aluç


( Hayatımıza Bir Hoşça Kalı Sığdırmak Yerine... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 13.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.