Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 10.12.2019
Okunma Sayısı : 1475
Yorum Sayısı : 0
*Sorgulu-yorum*

Bana  ve hiç bir bireye din pazarlamayın.
Ahlak öğretmeyin. Adalet yutturmayın.
Büyülü/  boyalı sözlerle; reçete ve ideoloji dayatmayın.
"Türk mü,  türkçü mü, kürtçü mü" diye
Kızılay'dan asil kan raporu da istemeyin.
Kimin kim olduğundan, kime ne?
Kanunen yasaklanmayan her şey serbesttir ve anayasa güvencesi altındadır.
Suç var ve sabit ise yargı da vardır.
.
Öngörüm, özlemim, beklentilerim;
yaklaşık 1600 sayfayı bulan beş kitabım ve ilave olarak sosyal medya paylaşımlarımla ortadadır.
İdealimi, duygu ve özlemimi paylaşmak ve eleştirmek isteyenler okuyabilirler.
Yeter ki önyargılı, istismarcı ve adaletsiz, etik kurallara aykırı bir yol/yöntem tercih edilmesin.
.
Önce ve toplumca şu soruların cevabını bulmak ve irdelemek zorundayız?
Sokrates, Platon, Aristo, Spinoza, Thommas Hobbes, Francis Bacon, J.J. Rousseau, Montesquieu, Voltaire, Montaigne,Tolstoy, Shaw, Descartes, Emile  Zola, Wittgenstein, Goethe ve benzeri filozof ve düşünürler yetiştirebildik mi?
Yetişmesinin yolunu açtık, yetişmesine izin verdik, değerini bildik, okuduk destekledik mi?!..
.
Austin, Francis Bacon, J.S. Mill, H. L. A. Hart, Kant, Hans Kelsen, Habermas, Leibniz, Hegel, Güstav Radbruch ve benzeri kaç hukuk felsefecisi ve kuramcısı yetiştirebildik? Ve yetişenlerin de değerini bilebildik mi?
.
Edison, Tesla, Watt, Einstein, Graham Bell,
J. Gutenberg, H. Ford, Bill Gates, Maxwell, R. Diesel, Steve Jobs, Elon Musk gibi, bilimi icat ve teknolojiyle buluşturan bilim insanı yetiştirebildik mi?
.
Bilim, teknoloji, felsefe, mantık, demokrasi, hukuk, siyasi/ticari yönetim modelleri açısından; dünyayı sarsan, sallayan, hayran bırakan bir tavır/irade/teori/uygulama/üretim geliştirebildik mi?
Tencere, tava kavgasına, yönetim mirası paylaşımına, hata ve ihmallere iç ve dış düşman arayışına kurban gidiyor; hayal, zaman, umut ve emeklerimiz.
.
Kayıkçı kavgasının bir an önce sonlandırılarak, topluma yeni bir rota çizilmesini arzuluyor ve umuyoruz.
 "Kes, kopyala, yapıştır, taklit et, kanunlaştır" ile bilim, ahlak, adalet, mantık, felsefe, hakkaniyet, gerçekten geliyor mu acaba?
.
Ne kadar yüzü olursa olsun, utanacak bir yüzü kalmalı insanın.
Sevgilerimle
10.12.2019
Ali Rıza Malkoç
( Sorgulu-yorum başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 10.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.