İlgili resim
olmadığın gibi göründüğün bir dünya...sanal dünya.....
toplumsal baskılarla kendi olamayanlar ,utangaç içe kapanık olup kendini ifade edemeyenler, eksik yönlerinden utanıp kendini sanal denilen yalan bir dünyada tamamlamaya çalışanlar...nasılsa adımı sanı mı yüzümü gözümü  boyumu postumu kimse bilmez görmez beni nasılsa tanıyan olmaz deyip kendilerine daha özgür daha  baskın daha  serbest bir karakter e bürüyüp  sanal dünyada yer edinmeye çalışanlar...sonrasında yarattıkları bu karakteri öylesine benimseyip öylesine sahiplenip gerçek hayattan real dediğimiz yaşamla karıştırıp  kişiliğini kaybedenler...bir hayal dünyasında mutluluğu arayıp bulduklarını sanıp yuvalarını dağıtanlar...işte bunlar sanal hayatın yalan kahramanları....ve  çürüttükleri hayat sistemiyle kaybolup giden benlikler...
evlilerin evli olmadığı,mesleklerin  doğru olmadı herkesin doktor ,polis ,avukat, olduğu yaşların hiç bir zaman ihtiyarlamadığı, kadınların manken ,erkeklerin Biret pit olduğu  sohbet sitelerinde kurulan  ilişkiler.. kimisi sanalda sınırlı kalırken kimisi real e taşıp  ihanetle hatta yıkılan yuvalarla sonuçlandığı adına da sohbet denilen bu siteler.. çağımızın en kötü hastalığından  kötü ,insan hayatına ,aile yapısına zarar veren  basit gibi gözüken  ipin ucunu kaçırdığında geri dönülmez  yaralara sebep olan  farkında bile olmadan  içine çeken  masum bir kaç kelamla başlayıp ,yalnızlığıma  arkadaş aramak gibi bir kılıf bularak  kendini haklı gören insanların  bir şekilde buralara üye olduktan sonra  bağımlı hale gelerek kendilerine kurduğu bu sahte hayatlar  zamanla   yetinmeyip daha fazlasını isteyip gerçek hayatlarına aldıkları insanlarla çevrelerine ailelerine verdikleri zararlar günden güne artarak sürmekte...ve farklı  hikayeler farklı yıkılan hayatlar ortalığa dökülmekte....
buyurun onlardan bir kaçı:  
İlgili resim

1.....SİZ BENİM KİM OLDUĞUMU BİLİYOR MUSUNUZ:
Kadın eşine boşanma davası açmıştır...hakim iki tarafın avukatını da dinler ... 
**** kızım 3 çocuğun var  şiddet yok diyorsun kesin kararlı mısın ayrılmaya....
kadın: evet hakim bey....bu adam var ya bu adam.. sabah kadar bilgisayarın başında  işten gelir yemeğini bile bilgisayarın yanına ister...çayını   çorbasını orada içer... bütün akşam ne çocukların dersi varmış ne sorunu varmış ne sorar ne ilgilenir..şak şak bütün gece oyun oynar okey mi ne oynarmış..arada kalkar çocukları pataklar kafamı karıştırıyorsunuz  kaybediyorum diye ... bazen beni ve çocukları zorla komşuya yollar ki rahat rahat oynasın diye... geçen hafta  3 gün işe bile gitmedi  okey turnuvası varmış diye... çocukları da beni de gözü görmez...
hakim gözlüklerin üstünden adama bakıp sordu..
*** doğrumu söylüyor eşin ...
adam: o benim kim olduğumu bilmiyor hakim bey... ben adminim o sitede... kırmızı oldu benim seviyem...üç senelik emeğim var orada şimdi bırakayım da başkaları mı geçsin yerime ..herkes saygı duyar  bana  abi derler ,bir sürü arkadaşım var..ne dertleri olursa bana anlatırlar sorarlar şimdi onları dinlemeyeyim mi... bu kadın çok anlayışsız hakim bey çok...
 
İlgili resim

..................................................................................................................................................
2..........SANAL AŞK
Sabahın köründe işe giden akşamın altısında yorgun argın eli kolu dolu gelen adam yemeğini yiyip  kahvesini içtikten sonra  televizyonun karşısında uyuya kalır....
bütün gün çoluk  çocukla uğraşan, yemek yapan,ütü  bulaşık ev temizliği ile  kendini kaybeden saçını başını taramaya fırsat bulamamış kadın... zor bela uyuttuğu çocuklarından sonra eşini  kanepeden kaldırıp yatağına yollayacak..hiç bir sosyal hayatı olmayan bu kadın o saatten sonra hayatının anlamını sorgulayacak ve kendini kimsenin anlamadığını düşünecek... yalnız kimsesiz ilgisizlik içinde bulacak kendisini ...bütün gün koşuşturmaktan yorgun düşmüş bedenine iyi gelecek bir şeyler yapması gerektiğini düşünecek... işte o zaman ya eline telefonunu alıp ya bilgisayarın başına oturup sosyal hayatın içine bırakacak kendini...bir kaç dost arkadaşa yazacak o saate kısa cevaplarla geçiştirilecek... ve hiç ummadığı bir anda ummadığı bir yazı düşecek ..
-----merhaba ..
önce aldırmayacak göz ardı edecek.. ardından bir yazı daha..
---- oradamısınız güzel bayan... nasılsınız ..hayat nasıl gidiyor 
****kimsiniz 
----ben Hasan ...
Hasan la başlayan ardı arkası gelmeyen uzun bir sohbet başlayacak...adam kendini öyle bir anlatacak ki  kadın böyle bir adamın ilgisini çekmiş olmaktan kendini şanslı hissedecek ve oda kendisini pohpohlayarak geçenin o saatin de  bitmiş tükenmiş saç baş darmadağınık üst baş perişan olmasına ramen  adam karşısındaki kadının bir afet olduğunu düşünmeye başlayacak... bu sohbet abartılmış yüksek voltajlı çekim gücü olan  bir hal alacak... masumca o gece iyi geceler dilenecek ve ertesi gece sabırsızlıkla  beklenecek ... 
buradaki Hasan nedir ne değildir evli midir bekar mıdır ..aslında erkek midir kadın mıdır.. bilmiyoruz... buradaki Hasanın asıl niyeti de meçhul... 
bir kaç gün sonra sanal aşk doğacak... birbirlerinin yüzünü bile henüz görmeden  bir birlerini tamamladıklarına  inanacaklar... ve sonu nereye gittiği belli olmayan  bir yolda ilerleyecekler......

İlgili resim

3.............BEN EŞEĞİM..............................
adam ballandıra ballandıra arkadaşına anlatıyordu.... arkadaşı da pür dikkat dinliyor ağzı kulaklarında gülümsüyordu....
---ya Şakir sorma bir hatun düştü net den bana görsen bir içim su  ama gevurun kızı bir türlü cam açıp göstermiyor  canlı canlı yüzünü.. BİR senedir sabahlara kadar yazışıyoruz... birde tatlı dilli  sorma gitsin evdeki karı bana her çemkirdiğinde  herif dediğinde onun o canım hayatım aşkım deyişi aklıma geliyor karıyı boğasım geliyor o zaman... geçen gece bir foto attı  o ne poz o ne endam o ne dudak ...
Şakir mest olmuş dinliyor arada da merakla soruyordu..
Şakir:kaç yaşında  bu hatun...
Ahmet: 27 hatun taş taş...
Şakir : oğlum çıtır bu biliyor mu senin 55 olduğunu..
Ahmet basıyor kahkahayı..
Ahmet: yok be nereden bilecek cam açmadık dedik ya gençlik fotolarımı atıyorum bayılıyor hatun bana  kara gözlüm  diyor ... bıyıklarıma saçıma vurgun .. 30 biliyor beni...
Şakir: ne fenasın  sen... bana düşmez ki böylesi şanslı  adamsın vesselam
Ahmet..ben eve gidiyorum  yengen zıbarır zıbarmaz gece randevumuz var  bu gece ısrar edeceğim  belki açar kamerayı  görürüm  de güzel bir gece olur...
Şakir: hadi bakalım rast gele..
1 gün sonra:
şakir: ne bu surat ahmet..ne oldu yüzünden düşen bin parça..
ahmet: sorma şakir sorma
Şakir... yoksa yengeye mi yakalandın gece..
Ahmet..keşke öyle olsaydı..keşke  o zaman bu kadar utanmaz bu kadar tiksinmezdim kendimden ..
Şakir: yaww meraklandırma ne oldu anlat hele bi..
 Ahmet..dün gece yengen yatınca geçtim bilgisayarın başına taradım saçı başı giydim güzel bir kazak ...tıraşta oldum.. yalvardım hatuna kamerayı açta aç diye epeyce bir dil döktüm...açmam dedi sonra açmazsan daha beni bulmazsın dedim  yalvardı yakardı seviyorum seni beni bırakma diye.. sonra zoraki kabul etti... ben nasıl sabırsızlıkla bekliyorum  afet di devranı mı görecem diye sorma gitsin  kamera açıldı .. ekranda 13-14 yaşlarında benim küçük kızın yaşlarında bir kız çocuğu.. sürmüş dudaklarına kırmızı bir ruj saçı toplamış tepesine askılı bir entari üstünde.. dedim galiba bu kız çocuğu hatunun kızı  bilemedi de ona açtırdı kamerayı... anneni çağır yavrum dedim.. kız demez mi ki ne annesi Ahmet ciğim aşkım kömür gözlüm burma bıyıklım benim ben diye... işte o an bittiğim andı be Şakir  ben  bir yıldır sabahlara kadar onca sulu kelimeyi onca aşk sözünü onca cilveyi bu yavrucağa mı demiştim... ben onca cinsel içerikli sözü bu çocuğa mı demiştim.. tiksindim kendimden  kameranın karşısında öğürmeye başladım... kız yalvarıyordu aşkım aşkım diye  nasıl kapattım bilgisayarı nasıl ekranı alıp yere çarptım nasıl iki elimi yüzüme kapatıp saatlerce ağladım anlatamam .. ya ben eşeğim ya ben nasıl bir adamım ... Şakir kızım la kızımla yaşıt....
......................
işte size farklı ama bir birine benzer üç sanal hayat hikayesi... varın siz bunların binlercesini kafanızda kurgulayın varın..kendinizi o boşanan kadının yerine ... yada uyuya kalan adamın yerine koyun biraz daha ilerisini düşünüp o 14 yaşındaki kız çocuğunun kendi kızınız olabileceğini düşünün... 
SANAL ,YALAN ,AMA BİR O KADARDA GERÇEK ki bu HİKAYELER YERİNİZİ SİZ BULUN... sanalın içinde misiniz? dışında mı ?
İlgili resim
SİLGİSİZCE 




( Sanalın İçinde Misiniz? Dışında Mı ? başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 27.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.