Adam gidince Yusuf oturduğu koltuktan kalkmaya hazırlanıyordu ki Lola konuşmaya başladı.

-Sekreterler çıksın biz toplantıya devam edeceğiz.

Sekreterler Yusuf’a baktılar Yusuf:

-Görev yerinizi terk etmeyin deyince oturdular. Yusuf Lola’ya döndü:

-Toplantıya başlamadan Bayan Lola son kez söylüyorum. Bu ofisteki güvenlikçiler ve sekreterler doğrudan bana bağlı çalışmaktadırlar. Sadece benden emir alırlar.Buyurun toplantıya geçebiliriz.

Lola Yusuf un müdahalesini beklemiyordu. Yüzü bir an değişti ama fark ettirmemeye çalıştı.

-Biraz önce gözlemci müfettişin konuştuklarını beraber dinledik Yusuf Bey. Siz neler söyleyeceksiniz?

Gözlemci gidince koltuğa Valentina oturmuştu.Merakla Yusuf’a bakıyordu.

-Söyleyecek pek fazla bir şey yok Bayan Lola. Sizin de duyduğunuz gibi Bay Martin’in dosyasıyla Başmüfettiş İvanov ilgileniyordu. Dosyayı görmedim. Akademide Bay Martin’in bayağı kabarık bir dosyasının olduğunu biliyorum.

-Akademi iş adamlarıyla neden ilgileniyor Yusuf?

-Bay Martin servetini insan ticareti ve fuhuş işiyle kazandı Valentina. Kolonilerden kaçak yolla getirdiği kadın ve erkekleri fuhuş işinde kullanıyor, köle olarak satıyor. Gece klübünü paravan olarak kullanıyor. Şehirde satılan bütün pornografik yayınların kredileri Bay Martin’e gider. Televizyonda sanatçı olarak tanıtılan ama asıl işleri fuhuş olan kadın ve erkekleri Bay Martin getirir şehre. Tek geliri bu değil. Şehre kaçak olarak getirilen malların en az yüzde seksenini Martin taşır. Uyuşturucu, elektronik malzeme, gıda, aklına gelebilecek her şey. Doğuya, batıya, kuzeye ve güneye gün boyu sefer yapan en az yüz elli tane vagonu var.

Yusuf konuştukça Lola’nın yüzü asılıyordu.

-Bizden Bay Martin’in servetinin kaynağı hakkında dedikodu yapmamız istenmiyor Yusuf Bey. Ben Yirmi Dört hakkında bildiklerinizi öğrenmek istemiştim.

Yusuf fincanın dibindeki soğuk çayı bir yudumda içti. Sehpadaki tabaktan bir pasta aldı ağzına. Bakışlarını Lola’ya çevirdi. Kaşları çatılmıştı.

-Yirmi Dört çok bilinmeyenli bir denklemdir Bayan Lola. Bu örgüt hakkında bilinenleri şöyle anlatayım: Kurucuları bilinmiyor. Eylemleri ve eylemcileri bilinmiyor. Üye sayısı bilinmiyor.Finans kaynakları bilinmiyor.Haber kaynakları bilinmiyor. Kabul ettikleri birbirinden farklı o kadar eylem var ki kime ne zaman nasıl saldıracakları tahmin edilemez.Haklarında tek bilinen saldırdıkları herkesin üstünde yirmi dört köşeli bir yıldız bırakmaları. Birde şehir ağında devamlı farklı bilgisayarlardan yayın yapan bir sayfaları var. Hedeflerini ve eylemlerini oradan açıklarlar.

-Yirmi Dört’ü çözmek mümkün değil mi diyorsun Yusuf Bey?

-İmkânsız bir şey yoktur. Bayan Lola. Sadece çok zor diyorum. Failleri bulunamamış binlerce dosyadan bahsediyorum size. Şehirdeki bütün müfettişlerin hayali Yirmi Dört’ü çözmektir. Örgüt’ü çözen müfettişe hayatı boyunca işin itibarı ve geliri yeter. Hakkında hiçbir şey bilmediğiniz bir örgütü çözmek ve çökertmek o kadar kolay değil.

Yusuf iç cebinden bir sigara çıkarıp yaktı.Yerinden kalktı.Şaşkınlıkla kendine bakan Lola ve Valentina’ya;

-İki dakikaya geliyorum deyip çıktı.

Odasına geçti. Masanın çekmecesindeki zarfı aldı geri odaya döndü. Sigarasını söndürdü. Zarfı Lola’ya uzattı.

-Lütfen açıp bakın içinde ne var?

Lola zarfı açtı. Zarfın içinde iki tane tahta madalyon vardı. Ortasında yıldız bulunan iki madalyon. Lola’da Valentina’da bir şey anlamamışlardı. Şaşkın şaşkın bakıyorlardı. Yusuf tekrar konuşmaya başladı.

-Madalyonlardaki yıldıza dikkat edin Bayan Lola örgütün kullandığı Yirmi Dört köşeli yıldız. Örgüt saldırdığı kişilere bu yıldızla damga yapar. Veya böyle bir madalyon bırakır suç mahallinde.

-Siz bunları nerden buldunuz Yusuf Bey?

-Şehirdeki mağazaların aksesuar bölümlerinde istediğiniz kadar bulabilirsiniz. Anlatmak istediğim örgütün bilinen işareti olan bu yıldız şu anda mağazalarda satılıyor. Binlerce kişinin boynunda cebinde geziyor. Doğum günü eyleminden sonra binlercesi satıldı bu madalyonun.

-Sebebi nedir?

-O gün şehir meydanında Yirmi Dört’ün adamları da vardı. İvanov’a destek veren suç örgütlerine karşı çıktılar. Suçluların çoğunu etkisiz hale getirdiler.Operasyon bittikten sonra ortadan kayboldular.

-Sen ne dediğinin farkında mısın Yusuf Bey? Bana Örgüt’ün babamın hayatını kurtardığını mı söylüyorsun?

-Evet, Bayan Lola Yirmi Dört meydanda olmasaydı baban hayatını kaybetmişti. O kalabalıkla baş etmemiz mümkün değildi.

-Olamaz böyle bir şey. İmkânsız! İnanamıyorum!

Lola hayatının şokunu yaşıyordu. Bir günde iki şok! Sabah meclis başkanı Yusuf’un Yirmi Dört için çalıştığını söylüyordu. Şimdide Yusuf Yirmi Dört’ün babasının hayatını kurtardığını söylüyordu. Neye inanacağını şaşırmış durumdaydı. Valentina’ya;

-Sigara versene dedi.

Valentina’da şaşırmıştı duyduklarına ama Lola kadar değildi. Yusuf’un yalan söylemeyeceğini düşündüğü için inanmakta zorlanmamıştı. Lola’nın kendine gelip yeniden konuşması uzun sürdü. Sigara bittikten sonra çayını içerken kafasını toparlamaya çalıştı.

-Evet, Bayan Lola. Başkana gönderilen ikinci diskette bu konudan bahsediliyordu. Sanıyorum sizin bundan haberiniz yok.

-Yusuf benim bahsettiğin şeylerden haberim yok.Olmadı. Anlamadığım şu; Yirmi Dört şehir yönetiminin en büyük düşmanı iken neden babamın hayatını kurtarmak istesin ki? Veya şöyle sorayım bu örgüt’ün bunu yaptığından nasıl emin olabiliyorsun?

-Örgüt yayınladığı bildiriyle ilan etti. Bildiriyi ilgili herkese gönderdiler elektronik postayla. Operasyondan sonra meydanda ve ara sokaklarda onlarca Yirmi Dört köşeli yıldız bulundu. Niye sorusuna gelince; Şehirde yaşayan milyonlarca insan adil bir yönetici olduğu için Başkan Di-Ke’yi seviyor. Başkan’ın öldürülmesi bir kaosa sebep olurdu. Bundan da masum insanlar zarar görürdü. Yirmi Dört bu yüzden eyleme karşı çıktı. Toplumunu korumak için başkanın öldürülmesini istemedi. Bu eylem ile ilgi tüm bilgiler sayın başkana sunulmuştu.

-Bunlardan haberim yok Yusuf Bey. Doğrusunu istersen sana inanmak istemiyorum.

-Biliyorum Bayan Lola. İnanmak istemesen de gerçek bu.


( Yirmi Dört 28 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 21.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.