Cumhurbaşkanımız Himfurt Cimbert memleket dahilinde yıllardır boğuştuğumuz enflasyonun düşürülmesi, canavarın alt edilmesi için canla başla gece gündüz, hatta öğlen ve öğleden sonra, ikindi vakti bile demeden çalışmak da, sadece alnı değil mabadı da terlemektedir. Bir gün başbakanı yanına çağırır ve aralarında konuşmaya başlarlar...

- Sayın başbakan bu ay enflasyonu düşürmek için neler yaptınız

- Sayın Cimbert bu ay geçen ay ki gibi at nalı fiyatlarını epey aşağı çektik. Sade at nalı ile de sınırlı kalmadık nal çivisinde de indirim yaptık. Nalı da mıhı da yerlerde sürünüyor sayemizde şu an da...

- Hem nalına hem de mıhına diyorsun yani? Aferin sana başbakan başka başka ne yaptınız? Çamaşır mandalı ve çamaşır ipi fiyatlarını da indirse idiniz. Enflasyon hesaplamasına onlarda giriyor biliyorsunuz...

- İndirmez miyiz hemde bayağı bir indirdik. Çamaşır iplerinin her renginde maviden başlayarak, sarı, beyaz, kırmızı, turuncu çamaşır iplerinde yüklü bir indirim yaptık. Tabi bunun da enflasyona olumlu yansıması olacaktır...

- Aferin başbakan gözüme saman çöpü gibi girdin işte şimdi bak.

- Ne mutlu bana sayın şey başı, ne başıydı? Hah tamam tamam, yani hatırladım şimdi cumhurumuzun başı...

Bir ara sessizlik olur cumhur ile başbakan arasında... Sonra devam ederler...

- Başbakanım biliyorsunuz bu enflasyon canavarı çok acımasızdır, çok haindir, çok alçaktır, çok bi kanını emer benim asil milletimin...

- Farkındayım Sayın Himfurt hatta Cimbert...

- O zaman ne yapıyoruz? Durmak yok bu canavarın başını ezmeye devam. Sen de bizimle isen bizimle ol bu konuda...

- Tabi ki sizinleyim tabi ki... Başka kiminle olacağım ki... Canavarı alkışlayacak halimiz, ona yalakalık yapacak durumumuz yok...

- Asgari ücrette bir değişiklik yapmadınız değil mi?

- Yok yapmadık üç senedir aynı asgari ücreti veriyoruz asgari halkımıza... Sesleri de çıkmıyor.

- Hah aferin size. Enflasyon canavarı böyle alt edilir işte.

- Benim mülayim halkım ki ’’işte bu benim halkımdır bu benim halkım.’’ isyan etmiyor bu duruma?

- Etmesin etmesin. Bir lokma bir hırka yeter onlara...

O arada radyodan akaryakıt fiyatlarına yüzde kırk zam yapıldığı anons edilir...

- Sayın Cimbert ben söylemiştim ekonomi bakanına mazota benzine geçire.... pardon fiyat artışı yapalım diye bir hafta sonra, beni dinlememiş hemen yapmış kerata...

- Olsun olsun. Hem benim milletim daha az arabaya biner de toplu taşımacılar minibüsçüler, otobüsçüler daha çok para kazanır, bize dua ederler. Güzel olur güzel...

- Bu arada sineklik ve sinek ilacı fiyatlarını da bayağı indirdiğimizi bilgilerinize arz ederim Sayın Cumhurbaşkanım. Bu da çok önemli hayati bir indirim...

- Ha bak o da iyi olmuş. Tuttum ben bu indirimi...

- Neresinden tuttunuz?

- Lafın gelişi canım, lafın gelişi Sayın Başbakanım...

Kakakara kakara kikiri kikiri gülüşmeler...

- Sayın başbakan bir de şu konu var bu KİT leri acilen satmanız lazım. Satın anasını satayım. Devlette kit kalmasın. Hatta satabiliyorsanız Kelkit’i bile satın.

- Aman cumhurbaşkanım, karıştırdınız galiba Kelkit ilçe ilçe, o satılır mı?

- Haaaa öyle miydi? Bir an unutmuşum yahu!

- Duymasın kimseler...

- O zaman Red Kit’i satın satabiliyorsanız.

- Yav yapmayın o da çizgi roman.

- Ne bileyim aklım şaştı bir zaman.

Enflasyon Canavarı ise bu konuşmaları hiç duymamaktadır...

- Başbakanım birer kahve höpürdetelim sizin ile...

- Tabi tabi neden olmasın. Sonrada kahvenizi kapatın da ben falınıza bakayım hemi...

- He he!

- He mi?

- Yav sen hemi dedin ben de he he dedim işte ...okunu çıkarma...

- Ha bu arada sayın cumhurbaşkanım, cumhuruna sayın başı hatta ortası ve sonu, cumhurun her şeyi mi desem?

- Uzatma yalakalık yapma da söyle bakanlarımın başı.

- Avokado ve makkiyato bir de don lastiği fiyatlarında da bayağı bir indirim yaptık, anti parantez onu da belirtemeden geçmeyeyim... Avokado, deyip geçmeyin, benim alicenap halkım avokado yiyemezse, uykularım kaçar vallahi de hem billahi...

- Vallahi ne diyeyim sana başbakanım, helal melal hatta bu yollar sana feda olsun. Aslan sen kaplan sen, başka ne denir? Bu necip millet seni de beni de unutmayacak son tahlilde... Canavarmış enflasyon pöh pöh pöh! Vız gelir tırıs gider...
( Enflasyon Canavarını Nasıl Alt Ettik başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.