20 kasım dünya çocuk hakları günüymüş

HAK diyorlar ya
Ayşe nin hakkı 
Ali nin hakkı 
Eminenin hakkı
Alexandra nın hakkı
Maya nın hakkı
William ın hakkı
18 yaşını doldurmamış tüm dünya çocuklarının hakkı..
öyle ya biz çocuğuz korunmamız  eğitilmemiz doymamız gerekli ki büyümeliyiz ...büyümeli gelişmeli akıllı ve sağlıklı bireyler olarak dünyada yerimizi almalıyız....54 madden oluşan haklarımız var bizim.... dünya bizi korumak için bir araya gelmiş ve bu maddeleri  YAZMIŞ ÇİZMİŞ....
BİZ ÇOCUĞUZ....ve biz  haklıyız............. ama bu hakları kim biliyor.... yolda çevirip sorduğunuz kaç kişi size bu  haklardan 10 nu sayar..yada şöyle söyleyeyim dünyada kaç kişi bu maddeleri uyguluyor...kaç kişi gerçekten bir çocuğun gerçek haklarını koruyor... öyle olsaydı zaten bu maddelere gerek bile kalmazdı...öyle olsaydı gazetelerin ilk sayfasını dolduran çocuk ölümleri çocuk tacizleri çocuğa uygulanan işgenceler yer almazdı....öyle olsaydı  Afrika da açlıktan binlerce çocuk ölmez, savaşlarda binlerce çocuk katledilmezdi....onlarca çocuk özgürlük için uçsuz bucaksız denizlerde boğulup karaya vurmazdı... 
Çocuk hakları, hem kanunen hem ahlaki olarak dünya üzerindeki bütün çocukların doğuştan sahip olduğu; eğitim, sağlık, yaşama, barınma; fiziksel, psikolojik veya cinsel sömürüye karşı korunma gibi haklarının hepsini birden tanımlamakta kullanılan evrensel bir kavram. Günümüzde çocuk hakları ile ilgili olan uluslararası belge 20 Kasım 1989 tarihinde Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen ve 193 ülke tarafından onaylanmış olan Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına dair sözleşmedir.
aslında çocuk ,kadın,genç, erkek  hakları diye ayrım yapılmasına da gerek yok insan denen varlık insanlığını bilse sorun tamamen ortadan kalkacak... ama maalesef güçlünün dünyaya hakim olma çabasından dolayı bu dünyada  güçsüzün korunması adına bir sürü hak madde madde yazılıp kağıt üzerinde yer alacak.ve gerçekten yüreğinde insan kırıntısı olanlar mayalarında insanlık olanlar renk ırk din ayırmadan çocukların ,kadınların ,güçsüzlerin hakkını korumak için canla başla uğraşacak...bütün dileğimiz böyle insanların çoğalması .... ve özelikle çocukların  çocukluk haklarını yaşaması... 

Kısacası çocukların yaşamaya, eğitime, sağlıklı olmaya, seslerinin duyulmasına, kendilerine adilce davranılmasına ihtiyacı var....

Her şeyden öte çocukların çocuk olmaya hakkı var!

silgisizce....

zulum gören çocuk resimleri ile ilgili görsel sonucu

zulum gören çocuk resimleri ile ilgili görsel sonucu   zulum gören çocuk resimleri ile ilgili görsel sonucu
( Hak-lıyız... başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 21.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.