İnsan olarak hayatta kendimize ait hedeflerimiz,ideallerimiz ve hayallerimiz vardır.Ama her gerçekleştirdiğimiz durumdan sonra istediğimiz mutlu olmaktır.Çünkü mutlu olmak,bir sonraki yapacaklarımız için bizde bir istek ve güdü oluşturur.


            Mutluluk,her insanın ortak amacıdır.Lakin tek başına mutlu olmak bazen yetmeyebilir.Insan ister ki kendi mutluluğu ile başkalarını da mutlu edebilsin,başkalarıyla da o mutluluğu yaşayabilsin.Çünkü mutluluk paylaşıldıkça,birlikte yaşandıkça daha çok anlam ifade eder.


            Dedik ki mutlu olmak ve mutlu etmek herkesin amacıdır.Ama burada kişiler birbirinden ayrılır.Nasıl?Bazı insanlar için başkalarını mutlu etmek,kendi içinde mutlu olmaktan daha önemlidir.Bu kişiler başka insanları mutlu ettiğinde yaptığıyla doyum sağlar.Ancak başkalarını mutlu ederken kendinden de ödün verip iç huzuru kaybolabilir.Bu eksiklik ise başkalarına yaptığı katkılarla doldurulur.


            Kendi mutluluğu önemli olan insanlar ise,hayatta başkalarının mutluluğunu düşünerek hareket etmez.Yaptıklarında kendi iç huzurlarını düşünürler.Düşünüldüğü zaman bu bencillik değil mi denilebilir.Şöyle düşünelim:siz yaptıklarınızla mutlusunuz ve en yakınlarınız da ve diğer insanlar da bunu görüyor.Peki sence etrafındaki insanlar senin bu halinden memnun mu olurlar yoksa tam tersi bir duygu içinde mi olurlar.


            Şimdi düşünelim.Sence mutlu olmak mı yoksa mutlu etmek mi daha önceliklidir?
Her insan biriciktir ve özeldir.Hayat ise geçen zamana üzülmek ya da pişmanlıklar yaşamak için kendinden vazgeçilecek bir yer değildir.O yüzden mutluluğu yakalamak için kalbini dinle ve vicdanınla hareket et.Çünkü kalbin seni asla pişman etmez.Mutlu olun ve gülümsemeye devam edin.


Sevgiyle kalın dostlar...

( Mutlu Etmek Mi Mutlu Olmak Mı başlıklı yazı Psikolog tarafından 19.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.