Doğada ki yırtıcıların bir çoğu zaman zaman çok tehlikeli ise de insanlar arasındaki yırtıcılar da onlardan daha az tehlikeli değil inanınki... Şimdi bu yırtıcıları hep beraber inceleyelim, irdeleyelim ve daha başka ne yapılması gerekiyorsa onu yapalım...

İlkokuldaki kız arkadaşım Handan durmadan kağıt yırtardı... Birinci sınıfta başladı ta ki dördüncü sınıfa kadar bu kağıt yırtma alışkanlığından kurtulamadı kızcağız. Erkeklerin karşısına geçer caaaart caaaart diye eline geçirdiği kağıtları yırtardı...

Yine ilkokulda Metin denen arkadaşımızı kızlar kızdırdığı zaman kızların karşısına geçip ’’Kız senin ağzını caaart diye yırtarım.’’ derdi... Her ne kadar biz hiç bir kızın ağzını yırttığını görmesek de o yine de vazgeçmezdi bu laflarından... Bazı zamanda kızlar ona ’’Caaaart kaba kağıt.’’ diye cevap verirler façasını bozarlardı...

Şimdilerde oturduğum apartmanda gençten gençten beler var. Daha ortaokul veya lise talebeleri, baktım geçenlerde asansörde rastladım bir kaçına pantolonlarını yırtmışlar. ’’Ne iş oğlum kızım kavga mı ettiniz yandaki apartmanın bebeleri ile?’’ dedim, hay demez olaydım, pis pis yüzüme baktılar ’’Sen daha neredesin amca, bunlar moda moda hem de marka bu pantolonlar senin emekli aylığın bile yetmez bunu almaya.’’ dediler... Bir yaşıma daha girdim...

Geçenlerde mahallenin bebelerinden İsmail ile Ferhat aralarında konuşurken ben de kulak misafiri oldum. ’’Oğlum sayısalı yakaladık mı bu hafta yırttık birader anasını satayım hem de iyi yırttık.’’ dedi, böyle de nasıl yırtılıyor anlamış değilim. Bunlarda değişik bir yırtıcı galiba...

Sokaklarda karton ve kağıt yırtanlar var bir de hani şu el arabası ile kağıt toplayanlar canım bilirsiniz. Onlarda toplarken hem kağıt ve kartonları yırtıyorlar küçültmek için, hem de hayata tutunup, acıdan, yokluktan, yoksulluktan yırtmaya çalışıyorlar...

Ha bir de şu doğada ki yırtıcılar var. Aslan gibi, çita gibi, kaplan gibi, timsah gibi, çakal gibi, kurt gibi, tabi ki tartışmıyorum bile hepsi bunların insan kadar vahşi ve yırtıcı değil... Durup dururken kimselere saldırmazlar. Yemek için yaşamazlar, yaşamak için yerler...
( Yırtıcılar İle Beraber Yaşadım Çok Zaman başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 19.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.