Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 16.11.2019
Okunma Sayısı : 1251
Yorum Sayısı : 2
Günün Yazısı

Bu Yazı 17.11.2019 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

Türkiye’de Kadına Yönelik Şiddet Olayları 2016 Yılı.

Failler aynı,

Bahaneler aynı,

Değişen sayısı her geçen gün artarak devam eden kadınlara yönelik şiddet,taciz,tecavüz ve kadın cinayetleri...

Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu'nun ve Bianet'in verilerini incelediğimizde 2016 yılında da kadınlara yönelik cinayetlerin,şiddet,taciz ve tecavüz olaylarının artarak devam ettiğini görmekteyiz.

Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu nun basından derlediği verilere göre 2016 yılında 328 kadın erkekler tarafından öldürülmüştür.

Bianet 'in verilerine göre ise 2016 yılında en az 261 kadın ve kız çocuğu öldürülmüştür.

2016 yılında öldürülenler arasında 4 yaşında cinsel istismar sonucu öldürülen bir kız çocuğu ile 15 yaşında doğum yaptığı için öldürülen bir kız çocuğuda bulunmaktadır.

2016 Ocak ayında öldürülen 36 kadından 24'ünün çocuğu vardı.

2016 yılında cinsel şiddetinde arttığı görülmektedir.
27 Şubat'ta öğretmeni tarafından tecavüze uğrayan 17 yaşında ki kız öğrenci intihar etmiştir.Yine 2016 Mart ayında 45 çocuğun istismara uğradığı ortaya çıkmıştır.
2016 Haziran ayında Yalova'da 12 yaşındaki kız çocuğu tacize direndiği için öldürüldü.

Eskişehir'de 1 yaşındaki kız çocuğu cinsel saldırı sonucu öldürüldü.Yine Batman'da 17 yaşındaki kız telefon şifresini söylemediğinden dolayı abisi tarafından dövülerek öldürüldü.

2016 yılında 4 yaşında ki kız çocuğunun cinsel saldırı sonucu ölümü,14 yaşında evlendirilip 15 yaşında doğum yapan kız çocuğunun erken yaşta doğum nedeniyle ölümü,Gaziantep'te çadırda yaşayan Suriye'li ailenin 9 aylık bebeğine tecavüz edilmesi,İzmir'de 9 yaşında ki çocuğun kendisini taciz eden kişiyi görme korkusundan kalp krizi geçirerek ölmesi,yine aynı sebeple Kahramanmaraş'ta 8 yaşında ki çocuğun intihara kalkışması,17 yaşında ki kızın akranıyla yanyana oturduğunun bahane edilerek tehdit edilmesi sonucu ölümüne sebebiyet verilmesi...

2016 yılında basına yansıyan haberlerden bazılarıdır.

2016 yılında 328 kadın öldürüldü.Öldürülen kadınlardan % 45'i kendi hayatına dair karar almak istediği ,ilişkisini sonlandrmak istediği ve boşanmak istediği için öldürüldü.Yine kadınlar en yakınları tarafından öldürüldü.
Öldürülen kadınların % 46'sının çocuğu vardı.Kadınların % 70''i silahla ve kesici aletle öldürüldü.% 20'si genç kadınlarken, 2016 yılında 15 yaşından küçük kız çocuklarının da erkekler tarafından öldürülmesine de şahit olduk.

Kadın cinayetlerinin en çok rastlandığı iller ise,İstanbul'da 34,Adana'da 17,Ankara ve İzmir'de 16, Antalya ve Gazianteep'te 14,Kocaeli e Muğla'da 11,Manisa ve Konya'da 10 kadın öldürülmüştür.
...
Bianet verilerine göre ise; erkekler tarafından 2016 yılında en az 261 kadın ve kız çocuğu öldürülmüştür.

Erkekler 2016 yılında en az 369 kız çocuğuna ise cinsel istismar da bulunmuştur.

Dinçer Demirel

( Türkiyede Kadına Yönelik Şiddet Olayları 2016 Yılı başlıklı yazı kafkaslar tarafından 16.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.