Lola uyandığında saat 06,30’du.Dün akşam meclis başkanından bir davet almıştı. Kendisiyle görüşmek istiyordu. Daveti duyunca bir an heyecanlanmıştı. Meclis başkanı herkesi davet edip görüşmezdi. Lola kendi kendine bir tahminde bulunmuştu.

Özel Ofis ve Müfettiş Yusuf. Meclis başkanının müfettişlere düşman olduğunu ve tanıdığı herkesin düşman olmasını istediğini herkes gibi Lola’da bilirdi.Lola meclis başkanının bürosunun önüne geldiğinde saat 08,00 olmuştu. Meclis başkanı Lolayı bekliyordu. Odada Lolanın tanımadığı bir adam vardı. Masasının başından kalkıp elini uzattı.

-Hoş geldin Lola. Yeni görevin için seni tebrik ederim. Otursana. İçki ister misin?

-Teşekkür ederim Sayın başkan. İçki için erken. Benimle görüşmek istemişsiniz.

Meclis başkanı koltuğunda geriye yaslandı.Başıyla Lola’ nın karşısında oturan adama işaret etti. Adam tekdüze bir tonda konuşmaya başladı.

-Sayın başkanım bildiğiniz üzere Yönetim binası İstihbarat birimi olarak şehirde suç ve suçlularla ilgili her konuyu ve kişiyi araştırıp ilgilileri bilgilendirmek görevlerimiz arasında. Müfettişlerde suça meyilli kişilikleri sebebiyle araştırma alanımıza dahil.

Gözlerini Lolanın arkasındaki duvara sabitleyen adam konuşmasına devam etti:

-Müfettiş Yusuf kayıtlara göre 28 yaşında Babası mağaza çalışanıyken öldürülmüş. Annesi mağazalarda temizlik işlerinde çalışarak hayatını kazanıyor. Yusuf un başı okul hayatında sık sık belaya girdi. Ancak dosyalar genellikle Kılıç Beyin müfettişleri tarafından işlem yapılmadan örtbas edildi. Hesap işleri eğitimi aldı.Kayıtlara göre eğitim hayatı rutin geçti. Ortalama notlarla sınıf geçti.15 yaşından bu yana çalışıyor.Söylediğim gibi gerek okurken gerekse çalışırken sık sık başı belaya girdi. Ama hiç ceza almadı. 2,5 sene önce Kaya Beyin teklifiyle Akademiye girdi. Akademiyi iyi dereceyle bitirdikten sonra 1 sene operasyonlara katıldı.Daha sonra merkez ofiste çalışmaya başladı. En büyük başarısını Konsey başkanının hayatını kurtararak kazandı. Bunun üzerine güvenlik seviyesi artırıldı. Özel büroda görevlendirildi. Katıldığı operasyonlarda en göze batan özelliği saldırdığı kişilerin parmaklarını kırması. Fizik kondisyonu ve Bilgisayar bilgisi üst seviyede.Yaptığımız araştırmaların sonucunda Müfettiş Yusuf un tehlikeli ve suça eğilimli biri olduğunu söyleyebilirim.

-Buna nasıl kanaat getirdiğinizi öğrenebilir miyim?

-Elbette Bayan Lola. Bir kere şehirdeki muhalif sitelerle devamlı bağlantı halinde.İkincisi soruşturmaya gittiği herkese saldırıp sakat bıraktı. Kurallara aykırı soruşturma yapıyor. Sanıklara işkence yapıyor. Son vukuatını sizde biliyorsunuz: Kat sekreterine silah çekti. Diğer müfettişlerle aynı kişilik özelliklerine sahip:Saldırgan, agresif, acımasız ve kural tanımaz.

Adamın konuşması bitmişti. Yan gözle meclis başkanına baktı. İltifat bekliyordu.

-Teşekkür ederim dedi başkan adamın yüzüne bile bakmadan.

Memnun kalmamıştı.

-İşinizin başına dönebilirsiniz.

Adam sessizce kalkıp gitti.

-Beni bunun için mi çağırdınız sayın başkan. Adamınızın anlattıklarını zaten biliyorum.

Başkanın canı sıkılmıştı.

-Biliyorum Lola. Sana bilmediğin başka şeyler söylemek için çağırdım.

Sustu gözlerini Lolaya dikti.

-Lola Yusuf a karşı çok dikkatli olmanı istiyorum.Çünkü.

-Evet

-Biraz önceki adam benim adamım değildi. İstihbarat Ofisi Nomos’ta çalışıyor. Özel Ofisin kuruluş aşamasından haberdarım. Küçük çaplı bir araştırma yaptırdım istihbarata. Yusuf hiç göründüğü gibi biri olmayabilir. Araştırma sonucunda ilginç bilgilere ulaştım Lola. Ulaştığımız bilgilerin ispatını yapmamız mümkün olmadığı için söylemesi gereken çok önemli bir konuyu söyleyemedi.

-Nedir sayın başkan öğrenebilir miyim?

-Yusuf Yirmi Dört örgütü için çalışıyor olabilir Lola.

Lolanın gözleri fal taşı gibi açıldı.


Lola Büronun önüne geldiğinde saat 10,30 olmuştu. Yusuf kapının önüne çıkmış onu bekliyordu.

-Hoş geldiniz Direktör.

Birlikte içeri girdiler. Yusuf binayla ilgili bilgi vermeye başlamıştı.

-Binanın büroya ayrılan kısmı dört katlı Direktör.Bodrum katta garaj ve depo olabilecek odalar var. Bu kat güvenliğe ait. Binadaki tüm odalar buradan kapalı devre izlenmektedir. Büro yeni kurulduğu için henüz personel sayımız kesinleşmedi. Şu anda çalışan Direktör, Hesap işleri sorumlusu, iki sekreter, bir müfettiş, bir kafe çalışanı ve 4 koruma olmak üzere personel sayımız 10 kişidir. Bir raportör eksiğimiz var. Meclisin görevlendireceği kişilerle sayı ikiye katlanabilir.

Büroların olduğu kata çıkmışlardı. Yusuf birinci büronun kapısını açıp Lola’yı içeri aldı.

-Direktör ilk büroyu kendime ayırdım güvenlik açısından. Gelen herkesi görebileceğim için ve içinde küçük bir oda daha olduğu için bana daha uygun olacağını düşündüm.

Lola’nın kafası karışmıştı. Yusuf’un dediklerini tam olarak dinleyemiyordu. Meclis başkanının söyledikleriyle dehşete düşmüştü adeta. Sırasıyla diğer büroları gezdiler. Lola’nın dalgınlığı Yusuf un dikkatini çekmişti. Lola’nın hiç itiraz etmemesi ilginç gelmişti. Büroların seçimi konusunda mukavemet etmesini beklemişti.”Yakın zamanda kokusu çıkar” diye düşündü içinden. Lola’yı bürosuna bırakıp odasına geçti. Dijital kartını takıp bilgisayarı açtı. Burada çalışmaya başladığından bu yana şehir ağındaki muhalif sitelerle gerekli bağlantıları kurmuştu. Tüm şehir ağında gerekli araştırma yapması için her şey tamamlanmıştı. Ancak henüz Konsey ve Meclis’ten araştırılacak konu ve kişilerle ilgili talimat gelmemişti. Talimat gelmeden araştırma yapması mümkün olmayacaktı. Yönetim binası bilgi bankası, Akademi veri tabanı talimat gelmeden hiçbir bilgiyi kullanıma açmazdı.

Kafasına iki gündür takılan en önemli konuysa raportördü. Şahin Beyle Vaiz’in çiftliğine gidip İlyas Bey’in büroda çalışmasını istemişlerdi. Ancak İlyas Bey kabul etmemişti. Bunun için bir mazeret belirtmemişti. Yusuf un acil olarak güvenilir bir raportör bulması gerekiyordu. Özel Büronun masrafları Konsey ve Meclis bütçesinden karşılanacağı için meclis büyük ihtimalle bir raportör görevlendirmesi yapacaktı. Meclis başkanının güveneceği bir raportör ve müfettiş Yusuf un elinin kolunun bağlanması demekti. Meclisin görevlileri iş başı yapmadan gerekli bağlantıları yapmalıydı. Aynı anda yan büroda Lola da derin düşüncelere dalmıştı. Tam olarak ne düşünmesi gerektiğini bilmeden. Meclis başkanının iddiası kafasını bulandırmıştı.Çocukluğundan bu yana adı korkuyla telaffuz edilen Yirmi Dört’ün karanlık yüzüyle karşı karşıya geldiğini düşünüyordu. Yönetim binasına yapılan kanlı saldırının faili olduğu için yıllardır Yirmi Dört’ten nefret etmişti. Sırf bu yüzden müfettişlerin hayatını araştırmaya başlamıştı. Müfettiş Akademisi’nin dijital arşivinde araştırmalar yapmıştı. Şehir ağındaki dedi kodu sayfalarının abonesi olmuştu. Hiç ummadığı bir anda Meclis başkanı Yusuf’un Yirmi Dört için çalıştığını söylüyordu. Hem de çok daha büyük bir eylem için babasının hayatını kurtardığını söylüyordu. İki saattir dehşet içindeydi. Kafasını toparlayamıyordu. Sabah hazırlanırken büronun kontrolünü ele almak için planlar yapmıştı. Şimdi ise düşüncelerini bile toparlayamaz bir haldeydi.Ne yapması gerektiğini bilmiyordu. Birden aklına kardeşi geldi. Valentina’nın çoktan Yusuf’un etkisi altına girdiğini fark etmişti. Kardeşini bir şekilde Yusuf’tan uzak tutmalıydı. Ama nasıl?

( Yirmi Dört 26 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 13.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.