NAZAR ETME NE OLUR
ÇALIŞ SENİN DE OLUR 

Bazı şeyleri anlamak lazım!
Şimdi ben kalkıp da '' BUSH, OBAMA, TRUMP'a kızmıyorum. MERKEL, MACRON ve diğer Ülke Başkanlarının söylemlerini takdirle karşılıyorum."desem; hemen ortalığı ayağa kaldırırsınız
 "Ne demek efendim? Sen düşmanlarımızla birlik olmuşsun! Vatan haini!" diye feryadı basarsınız.
Bir dakika, bir dakiaka!
Sakin olun, açıklayacağım.
Onlar kendi ülkelerinin çıkarlarını sonuna kadar savunuyor, bunda yadırganacak ne var?
Kalkıp bizi savunacak halleri yok ya!
" Ama bizi arkadan vuruyorlar, bize oyun oynuyor, bizi yok etmek için her şeyi yapıyorlar!" diyeceksiniz. 
Bu bana çok normal geliyor.
Gene ayağa kalkmayın, lütfen dinleyin!
Buna biz kendi aramızda MİLLİYETÇİLİK diyoruz değil mi?
Peki onlar da millet değil mi?
Elbette kendi haklarını savunacaklar, bizi savunacak değiller ya, bunu kabul edin.
" Ama biz zayıfız onlar güçlü, bu adaletsizlik değil mi!"
O zaman güçlü olmak için sen de çalış, çabala! 
"Ama içimizdeki hainleri kullanıp bizi yok etmeye çalışıyorlar! "
Buna strateji deniyor sevgili dostum. Adamlar bir elemanı; yıllarını ve çuvallarla para vererek yetiştiriyor sonra da onların aklıyla dünyayı yönetiyorlar.
Bilim, teknik, tecrübe , donanım... Her şey onlarda var.
Peki bizde ne var?
Sabahtan akşama kadar ağzımıza konan bir çimdik sakızı çiğneyerek olduk olmadık yerde patlatmak var!
Daha kendimizi bile idare edemezken, kalkıp Ülkeyi yönetenlere akıl vermek var!
Sürekli geçmişimiz ve bu günümüzden şikayet etmek var!
Kılımızı bile kıpırdatmadan hak iddia etmek var!
Zahmet edip de bir satır bile okumadan başkalarının fikir hamallığını yapmak var.!
Yabancılara özenip geldiğimiz yeri, milli ve manevi değerlerimizi karalamak, unutmak var!
Başkalarını bizden üstün görüp, o açığı kapatmak yerine komplekse kapılmak var.
Onlar gibi olmayı, onların sadece yaşam tarzları zannedip taklit etmek var.
Bilim, teknolojiden bihaber; bir tıkla dünyayı avucumuzun içine getiren nimeti sosyal medyadan iberet zannedip ona buna asılmak ya da insanları dolandırmak zannetmek var! 
Daha sayayım mı?
Bizim varlıklarımız (olumsuz anlamda) onlardan çok gördüğünüz gibi.
Yaşam; kişisel anlamda oldğu gibi ulusal anlamda da bir yarıştır.
Bu yarışta siyaset, olazsa olmaz bir argümandır ve bunu hakkıyla yapabilen ülkeler başarıyı yakalar.
Bu yarışta bir an olsun düşünüp arkanıza bakmaya kalkarsanız bir şeylere geç kalırsınız.
Atatürk 'ün söylediği gibi gözleriniz hep ufukta olmalı.
Sağa, sola, arkaya değil; daima ileriye bakarak bu yarışı kazanabilirsiniz. 
Hala bana kızıyorsanız eğer daha ben ne diyeyim?
Biraz daha okuyun, biraz daha araştırın.
Bırakın dizi, yarışma programlarını izlemeyi biraz daha dünya gündemini yakından takip edin; sonra tekrar konuşalım.

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
09 KASIM 2019
( Nazar Etme Ne Olur Çalış Senin De Olur başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 9.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.