Hava çok soğuktu.Sincap yuvasından dışarıya  bakarken bile üşüyordu.Sincap bir yandan kendisini düşünüyor,diyer yandan yavrularını kollamanın derdine düşmütü.
Sincap yavrularının üşüyoruz diye çıkan acıklı sesiyle kendine geldi.
Önceden kışa hazırlık yapmıştı.Çalışma zamanı çok çalışması gerektiğini biliyordu.Atalarımızın dediği yazın gölge hoş kışın çuval boş olacağını çok iyi biliyordu.Bu yüzden hazırlıklarını yazdan yapmıştı.Sincabın bir prensibi vardı.Yazın daha kış hazırlıklarını yapar, ihtiyaç sahibi hayvanlar içinde erzak hazırlardı.İhtiyaç sahibi hayvanlar için erzaklarını fazla fazla koyar,yaralı yüreklere merhem olurdu.Önce sincap soğuktan üşüyen yavruları için yuvanın içindeki sobayı yaktı.Yavrularını güzelce doyurdu.Sonra onlara ihtiyaç sahibi herkese faydalı olmanın çok iyi bir davranış olduğunu söyledi.Sincap yavrularını kokladı.Yavrularım dedi:Kışın ormanda sokaklarda hayvanlar aç kalıyor.Onlar soğuktan üşüyorlar.Bana yardım ederseniz birlikte bu ihtiyaç sahibi hayvanlara ulaşalım.Onları sevindirelim.Yavrularda anne Sincabın bu güzel dileklerine hep birlikte bizde  bu iyilik yarışında varız dediler.
Sincap ve yavruları hep beraber üşüyen hayvanlara yardım için yuvadan çıktılar...
İLYAS DOĞRU/KARACABEY
( Sincap 1 başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 1.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.