Kriz bu ne zaman geleceği, ne zaman gideceği hiç belli olmaz. O neden ile biz bu yazıyı kaleme alıyoruz ki kriz geldiği zaman sakın krize yakalanmayın ya da yakalandınız hemen çabuk atlatabilmeniz için bu yazımızı mutlaka okuyun...

Televizyonda komedi programını seyrediyorsunuz ve o anda gülme kriziniz tuttu, nasıl başa çıkacaksınız? Şaşırdınız değil mi? Bizim burada anlatacağımız kriz gülme krizi haliyle, yazı ilerleyince anlamışsınızdır... Tekrar gelelim nasıl başa çıkacağınıza... ''Önce gülmemeye çalışın.'' diyeceğim size, siz de amma komik bir laf bu deyip yine güleceksiniz tahmin edebiliyorum... Sonra içinizden sayarak yüz kere hadi bir de rakam ile yazalım (100) kere gülmeyeceğim gülmeyeceğim gülmeyeceğim diye tekrarlayın... O da olmadı alın bir toplu iğne kaba etinize batırın...

Aldınız elinize bir mizah dergisi, okumaya başladınız. Burada işte kolay kolay gülme kriziniz tutmaz zaten ben size garanti verebilirim. Niye diyeceksiniz? Günümüzün mizah sanatında, geçmişteki sevilen yayınlardan Gırgır gibi, Fırt gibi, Akbaba gibi dergileri, Oğuz Aral, Tekin Aral, Altan Erbulak, Nehar Tüblek, Turhan Selçuk gibi kaliteli yazarları ve esprileri yok maalesef...

Evdesiniz ve yine gülme kriziniz tuttu, hemen televizyondan eski Türk Filmlerinden birini açın. Türkan Sultanlı, Hülya Koçyiğitli, Ediz Hunlu, Ekrem Boralı, Cüneyt Arkınlı, gözlerinizden yaşlar süzülmeye başlamıştır. Duyamadım, başladı da gülmekten mi gözlerinizden yaş geliyor. Hay Allah nasıl oluyor bu, biz çocukken hep ağlardık bu filmlere, siz şimdi gülüyorsunuz, hiç anlamadım burayı yahu!

Değişik zamanlarda değişik yerlerde de gülme kriziniz tutabilir, bunun için hazırlıklı olmakta fayda var. Böyle zamanlarda mutlaka yanınızda bir Orhan Gencebay ya da Ferdi Tayfur veya Müslüm Baba kaseti bulunsun, kriz geldi mi hemen teybe sokun kaseti veya cd yi, biraz biraz gevşersiniz... Ayrıca yanınızda mutlaka bir kaç paket bol acılı çiğ köfte bulundurun, kriziniz geldi mi anında atıverin ağzınıza, kriz biraz hafifleyecektir...

Komik bir arkadaşınız geldi de size fıkra anlatmaya kalktı, fıkrada aşırı derecede komik bir fıkra bile olsa, o anda mutlaka fıkradan sonra krize gireceksiniz demektir. Bu durumda yapılacak en önemli şey, aklınıza hemen geçmişte sokakta yaptığınız kavgalarda yediğiniz dayakları getirin ya da cep telefonunuza kaydettiğiniz kahkaha efektlerinin sesini yükseltin, kriziniz biraz hafifleyecektir... Başka kimselere de vermem bu akılları ha, şanslısınız o bakımdan...

( Kriz Anında Yapılması Gerekenler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.10.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.