Şahin büroya girdi.

-Yusuf Bey daireye çıkıp hazırlan istersen. Bu gece Vaiz’in çiftliğinde kalacağız. Sabaha karşı operasyon var.

Yusuf daireye çıkıp hazırlandı. Gizli operasyonlarda kullandığı siyah armasız üniformasını aldı. Yedek mermiler aldı. Botlarının içine bıçaklarını yerleştirdi. Konuşmadan Vaiz’in çiftliğine gittiler. Çiftlik kalabalıktı. Tanımadığı insanlar vardı. Herkes sakin sakin bekliyordu. Örgütün ve Vaizin adamları olmalıydı.Şahin Beyle tokalaşıp kucaklaşmalarından tanıştıklarını anlamıştı Yusuf. Sanki çitlikteki herkes önceden tanışırmış gibiydi. Çiftlikteki herkes hava kararınca sessizce karnını doyurup uyudular. Yusuf ve Şahin yatmaya hazırlanırken Kılıç Bey geldi.

-Şahin Yusuf’la birlikte saat 04,30’da İgor’un karargâhına gireceksiniz. Kaya orada sizi bekleyecek.Dikkatli olun. Kendinizi tehlikeye atmayın.

Yusuf ilk geldiği gibi deliksiz bir uyku uyudu.Şahin uyandırdığında saat 04.00’ı gösteriyordu. Beş dakika sonra Yusuf aşağıya inmişti. Kılıç Bey, Ejder ve Şahin bekliyorlardı. Hepsi gizlenmiş olmuşlardı. Armasız siyah müfettiş üniformalarını giymişlerdi. Çiftliğin kapısında bir sürü araba bekliyordu. Arabalara binmeden Kılıç Bey son talimatı verdi.

-Şahin sen Yusuf’la İgor’un karargâhına gideceksiniz.Kaya arkadaşlarıyla sizi bekliyor. Karargâhtaki silahları ve kesici aletleri alın veya iş görmez hale getirin ortadan kaldırın. İşiniz bitince İvanov’un karargâhına geçin. Operasyon bitince meydanda beni bulun. Ejder ve ben istasyondaki depoları basacağız. Kendinizi riske atmayın.Kolay gelsin.

Şahinle Yusuf’un bindiği minibüs hareket edince diğer minibüs takip etmeye başladı. Minibüsün arka kısmında oturanları tanımıyordu Yusuf. Ya Vaiz’in veya Yirmi Dört’ün adamları olmalıydı. Yarım saat sonra minibüs İgor’un karargâh evinin iki blok gerisinde

durdu. Minibüsten inenler İgor’un karargâhına doğru ilerlemeye başlamışlardı. Evin bütün ışıkları sönüktü. Hiç bir hareket görülmüyordu. Eve 50–60 metre kala Kaya Bey karşıladı.

-Şahin Bey Yusuf Bey merhaba. Karargâhta sadece güvenlikçiler var. Sağ tarafta iki sol tarafta iki devriye içeride 4 güvenlikçi bulunuyor. Arkadaşlar yan sokağın girişinde bekliyorlar. Siz güvenlikçilerin işini bitirince Sığınak girişine geleceğiz. Herkes sessiz olsun.

Gelenler kar maskelerini indirdiler. Kaya Bey’i takip ederken Yusuf arkadaki dört kişinin binanın sağ tarafına diğer dördününde binanın sol tarafına yöneldiklerini gördü. Siyah elbiseleriyle tanınmaları mümkün değildi. Dört kişilik gruplar halinde binanın etrafı sarılmıştı. Yusuf ve Şahin yanlarındaki iki kişiyle kar maskelerini indirip güvenliğin bulunduğu girişe doğru yürümeye başladılar. Bina girişindeki güvenlik odasında oturanlar uyukluyorlardı. Odada dört kişi vardı. Diğer güvenlikçiler bina etrafında geziyorlardı.Sine sine kapıya yaklaştılar. İki kişi yere diz çöktüler.

Şahin omuzlarına basıp yükselmiş ve kapının üstündeki kamerayı çekip kopartmıştı. Yusuf botundan çıkardığı küçük bıçağın arkasıyla cama birkaç kez tıkladı. Odada bir hareketlilik olmuştu. Kameradan bir şey göremeyince içerdekiler kapıya yöneldiler. Kapıyı açıp dışarı çıkarken ne olduğunu anlayamadan saldırıya uğradılar. Dışarıda bekleyen dört kişi çıkan adamları elleriyle ağızlarını kapatıp boğazlarını kesmişlerdi. Ölen güvenlikçileri kucaklayıp binanın kenarına çektiler gürültü yapmadan.Binanın sağ ve sol tarafına gidenler geri dönmüşlerdi bu sırada. Başparmaklarıyla Okey işareti yapmalarından diğer güvenlikçilerinde bertaraf edildiğini anladılar. 11 kişi binanın sağ tarafına doğru ilerlerken 1 kişide açık kapıdan içeri girip geniş salondan aşağıya indi. Sığınağın önüne geldiklerinde Kaya Bey adamlarıyla gelmişti. İçeriden açılan kapıdan girdiler. İki minibüsün kapıya yanaşmasının ardından işleri ancak bir saat sürdü. Silahlara dokunmadılar sadece mermi kutularını arabalara yüklediler. Kurşunsuz silah bir işe yaramazdı. Bir kaç koli bıçağı da arabalara yüklediler. Yusuf’un kafası karışmıştı. Arabaya binerken Kaya Bey açıklama yaptı.

-İki gün önce İgor başka bir ofis satın aldı. Dün taşındılar ofislerine silahlar burada olduğu için güvenliği taşımadılar. Eylemden o kadar eminki burada hiç adam bırakmadı. Biran önce İvanov’un ofisine geçmemiz lazım.

İvanov’un ofisindeki mücadele daha kanlı oldu. Başmüfettiş İvanov yıllardır Kılıç Bey’in aksine Ofisinde ikamet etmezdi. Bu yüzden ofiste gece boyunca sadece güvenlikçiler bulunuyordu. Ofisin zemin katındaki odalara silah yığınağı yapıldığı için güvenlik artırılmıştı. Binanın etrafında ve içinde 20 güvenlikçi bekliyordu.Bina dışındaki güvenlikçileri bertaraf etmeleri uzun sürmedi. Kaya Bey ve arkadaşları sayesinde bazıları karşı koymadan teslim olmuşlardı. Kaya Beyle birlikte çalışan müfettişler sayesinde Ofise alt kattaki sığınaktan girip içeriden güvenlik bölümünde bekleyenlere saldırdılar.15 dakika içinde yerde 15 ceset birikmişti. Eylem sabahı olması ve eyleme olan kesin inançları yüzünden ofiste nöbetçi müfettiş bile bırakmamışlardı. Ücretli güvenlikçilere emanet bırakılan ofisi kontrol altına almak zor olmadı. Zemin kattaki mermileri ve bıçakları arabalara yüklemelerinin ardından cesetleri sığınağa doldurup çıktılar. Tam manasıyla profesyonel bir operasyon olmuştu. Arabaların içinde şehir meydanına doğru ağır ağır ilerlerken arabalarda bulunan gönüllüler sırayla indiler. Yüzlerini bile görmedikleri bu insanlar sayesinde operasyon Yusuf’un ummadığı kadar başarılı olmuştu. Boşalan arabanın içinde üniformalarını giydiler. Arabayı Şehir meydanına çıkan tali yolun başında park ettiklerinde saat 7 30 u gösteriyordu. Kaya direksiyondaki adamını kendilerine kahvaltı alması için gönderdikten sonra Şahin Beye döndü.

-Geceki gönüllüler Yirmi Dört’ün adamlarıydı değil mi Şahin Bey?

-Bazıları dedi Şahin Bey. Bazıları da vaizin adamları. Vaiz ve Yirmi Dört başkanın ölmesini istemiyor.

-Anladım Şahin Bey. Kılıç Bey’in yanında çalıştığım sürede ilk kez bu kadar büyük ve organize bir gönüllü katılımı gördüm.

Başka bir şey konuşmadan gelen kahvaltıyla karınlarını doyurup beklemeye başladılar. Saat 9 a doğru meydana insanlar gelmeye başlamıştı. Bu sırada arabaya yaklaşan birini fark ettiler. Kılıç Beye bağlı çalışan bir müfettişti. Arabanın ön camına yaklaşan müfettiş;

-Kılıç Bey ve Ejder Bey meydana girdiler sizi bekliyorlar dedi.

Arabadan inmek için harekete geçtiklerinde Yusuf;

-Arabadaki mermiler ne olacak?

-Merak etme Yusuf Bey. Arabalar kilitli olacak.Mermiler güvende.

Kılıç Bey yanında Ejder Beyle meydanın ortasında onları bekliyordu. Ejder bir yandan göz ucuyla etrafını gözlerken diğer yandan çubuklarıyla oynuyordu.

-Gece problem çıktı mı Şahin?

-Hiçbir problem yok Kılıç. Her şey yolunda gitti.Gönüllüler sayesinde tam başarılı bir operasyon gerçekleşti. Mermileri arabalara yükledik.

Kılıç Bey Kaya Bey’e döndü.

-Meydanı bağlı müfettişler ve güvenlikçilerin organize işini sen hallet Kaya. Meydanda olabilecek bütün toplanmaları kontrol altında tutun. Eyleme katılabilecek herkesi meydan girişinde engelleyin. İvanov’un müfettişleri devamlı takip altında tutulacak. Gönüllüler etrafınızda olacak. Şüphelendiğiniz herkesi toparlayın.Şahin ve Ejder sizler devamlı hareket halinde olun. Kulak mikrofonlarınızla temas halinde olacaksınız. Zor durumda kalırsanız silah kullanmaktan çekinmeyin. Ben Başkan’ın bulunduğu platformun üst katında İvanov’a yakın bir yerde olacağım. Yusuf sen alt platformda Başkanın tam altında duracaksın. Seninle birlikte 5 müfettiş daha platformda olacak. Başkanın hayatı size emanet. Platformun önünde olabilecek tüm hareketleri anında diğerlerine bildireceksiniz. Saat 10,00’dan sonra karşı tarafta panik olacaktır. Her türlü saldırıya hazırlıklı olun. Gerekli izinleri ben aldım. Çok dikkatli olun. Sorgulama yapılmayacak!

Emir kesindi. Silahına davrananı VURUN!

Yusuf Akademide keskin nişancı belgeli bir atıcı olduğu için Kılıç Bey’ başkanın yakın koruması gibi görev yapmasını uygun görmüştü.Herkes görev yerlerine sessizce dağıldı.Yusuf’ta platformun ikinci katındaki yerine çıktı.Meydanı izlemeye başladı. Platform profil borularla birkaç gün önce inşa edilmişti. Güvenlik için platformun arka kısmı bir apartmana denk getirilmiş ve apartman bu güne özel olarak boşaltılmış ve apartmanın çatısına keskin nişancılar yerleştirilmişti. Ayrıca platformu gören bütün apartmanların çatılarına da keskin nişancılar bulunuyordu. Başkana suikast yapmak için en uygun yer platformun ön kısmıydı. Platformun sağ ve sol tarafından yapılacak saldırı rahatlıkla çatılardaki keskin nişancılar tarafından bertaraf edilebilirdi. Platformun önü kalabalık olacağından çatılardaki keskin nişancılar için Ölü Nokta oluşacağından en uygun yerdi. Akademi’de Yusuf’a bir suçu çözmek için en uygun yolun kendini suçlu yerine koymak olduğu öğretilmişti. Şimdiye kadar bu yolu takip ederek bütün dosyaları çözmüştü. Kendisini suikastçı yerine koyarak defalarca Şehir meydanında inceleme yapmış ve şu sonuca varmıştı. Başkan’ın vurulabileceği en uygun yer Platformun önüydü. Tam Yusuf’un durduğu yerden ateş edilebilirse Başkan kolayca öldürülebilirdi. Bulunduğu platformun sağ tarafında küçük bir platform daha vardı. Kısa bir süre sonra orda şehrin popüler topluluklarından biri konser verecekti. Konserin ardından Başkan Di-Ke bir konuşma yapacak, her sene yaptığı gibi şahsi servetinden toplum merkezlerine üyelerine harcanmak için Kredi transfer edilmesi emrini verecek daha sonrada kendisi için hazırlanan çadırda konserin ikinci kısmını dinleyecekti. Kutlama programındaki en uygun saldırı anı konuşma yapılan zamandı. Yusuf programı defalarca incelemişti. Hatta iki gün önce Kılıç Bey’in bürosunda yapılan toplantıda Şahin Bey;

-Nasıl bu kadar eminsin Yusuf Bey diye sormuştu.Zamanından ve yerinden nasıl bu kadar emin olabiliyorsun ki?

Yusuf Kılıç Bey’in vereceği tepkiyi görmek için göz ucuyla bakarken cevap vermişti Şahin Bey’e.

-Çünkü ben saldırsaydım platformun önünden yani başkanın tam karşısından ve tam konuşma yaparken saldırırdım.

Bunun üzerine toplantı odasındaki herkes Kılıç Bey’e bakmıştı.

-Yusuf haklı en uygun yer ve zaman konusunda.Program sırasında oluşacak ölü noktayı iyi tespit etmişsin Yusuf. Haklısın bende saldırsam dediğin yerden ve tahmin ettiğin zamanda saldırım. O zaman sen dediğin yerde görevlisin ve tahmin ettiğin zamanda çok dikkatli olman gerekecek. Bu hayatının operasyonu olacak. Hepimizin hayatının operasyonu olacak. Buna emin olabilirsiniz. Bu operasyondan sonra şehirde bizler Ya Olacağız Ya Yok Olacağız!

Zaman geçtikçe Yusuf gerilmeye başlamıştı. Üniformasının iç cebinden çıkardığı sigarayı yakıp içmeye başladı. Altmış derecelik bir açı içindeki alanı devamlı takip altında tutuyordu. Önündeki herkesi tek tek inceliyordu. Belindeki silahın kopçalarını açmıştı. Silahın emniyeti açıktı geceden bu yana. Kılıç Beyin dediği gibi operasyondan sonrası yoktu. Başkan bu gün öldürülürse en fazla bir hafta içinde Kılıç Bey ve bağlı tüm müfettişleri telef edilirdi. Bu gün suikastçıları bertaraf ederlerse bundan sonra şehirde sadece Kılıç Bey ve müfettişleri olacaktı. Platformun önünde bir kalabalığın birikmeye başladığını fark etti. Genç kız ve erkeklerden oluşan kalabalık merakla platformdaki müfettişleri seyrediyordu. Elleri arkalarında kıpırdamadan önlerindeki kalabalığı seyreden müfettişler ilgilerini çekmişti. Yan platformdaki müzik ve meydanda dans etmeye başlayan gençlerle ilgilenmeden kalabalığı takip etmeleri ilginç gelmiş olmalıydı. Kulak mikrofonundan gelen sese dikkatini verdi.

-Şahin’den Şahin bire. Şahin’den Şahin bire.

-Şahin bir dinlemede.Buyur Şahin.

-Dikkatini çeken bir şey var mı Şahin bir ?

-Yok Şahin.Platformun önündeki gençleri dağıtın.

-Tamam Şahin bir.İlgileniyoruz.

-Tamam Şahin.Konvoydan haber var mı?

-Binadan çıkmışlar Şahin bir.Yarım saate kadar bekliyoruz tamam.

Birkaç dakika sonra platformun önündeki gençlerden oluşan kalabalık dağıtılmış Yusuf ve platformdaki diğer müfettişlerin görüş alanları açılmıştı.15 metre uzunluğundaki platformda Yusuf’la birlikte 5 tane daha keskin nişancı müfettiş vardı.2,5 metre aralıklarla platformda konuşlanan müfettişler devamlı şekilde meydanı tarıyorlar dikkatlerini çeken kalabalıkları Şahin Bey ve Ejder’e bildiriyorlardı.Hepsinin de silahlarının kopçaları ve emniyeti açıktı. Yusuf’un gözü 40 metre ilerden platforma doğru ilerleyen 5-6 kişilik gruba takıldı.Hava ılık olmasına rağmen grubun ortasındaki adamın üzerinde boğazına kadar kapalı bir elbise vardı. Etrafındakiler ortadaki adama nispeten daha açık giyinmişlerdi. Yusuf tüm dikkatini gruba ve ortadaki adama yöneltti. Kulak mikrofonundan Şahin Bey’e haber vermek üzereyken meydanda bir dalgalanma oldu birden bire.Yönetim binasından çıkan konvoy alana giriyordu. Meydandaki kalabalık platformun önüne dolmaya başlamıştı.Telaşlandı birden Yusuf.Grubu kaybettiğini zannetti bir an.Hayır grup tam Yusuf’un karşısında duruyordu.Grubun ortasındaki adam elbisesinin düğmelerini açmıştı. Küçük bir dalgalanma oldu.Elbisenin hafifçe açılan yakasından omuz kayışını fark etti Yusuf.Tetikçiyi teşhis etmişti. Başkan ve yakınındaki kalabalık grubun platformun üst katına çıktıklarını meydandaki kalabalığın Başkan Di-Ke ve bina yetkililerini çılgınca alkışlamaya başladıklarını fark etmedi bile. Tüm dikkatini tam karşısındaki gruba vermişti.Her hareketlerini takip ediyordu. Fısıldar gibi konuştu mikrofona

-Şahin birden Şahine.Şahin birden Şahine.

-Şahin dinlemede.Şahin bir gürültüden duyulmuyor tamam. Çok gürültü var anlayamıyorum.

-Şahin 1 den tüm şahinlere,

-Şahin 2 tamam

-Şahin 3 tamam.

-Şahin 4 tamam.

-Şahin 5 tamam.

-Saat 11 yönündeki grubu izleyin.Tam ufuk çizgimdeler.Suikast ekibi olabilir.Ortadaki adamın tetikçi olduğunu düşünüyorum. Tamam.

Birinci platformdaki müfettişler tüm dikkatlerini platformun önündeki gruba yoğunlaştırmış tetikte beklemeye başladıklarında platformun üst katında Başkan ve Yönetim binası yetkilileri yerlerini almışlardı. Kılıç Bey özellikle Başkan’a fazla yakın durmamıştı. Yönetim binasıyla arası açık olan Baş müfettiş İvanov’un yakınında beklemeye başlamıştı. Son bir kere daha şansını deneyecek ve İvanov’u eylemden vaz geçirmeye çalışacaktı. Akademide çözdüğü suç dosyalarıyla ders gördüğü böyle bir müfettişin ölmesini istemiyordu. İstemiyordu çünkü Baş müfettiş İvanov eğer vaz geçmezse öldürmesi gerekecekti. Bunu biliyordu ama yapmak istemiyordu. Ve yine biliyordu ki tanıdığı İvanov hayatından vaz geçer ama asla hedefinden vaz geçmezdi. Sağ eliyle pelerininin altından silahının kopçasını açtı.Baş müfettiş İvanov’a bir adım daha yaklaşıp kısık sesle konuşmaya başladı.

-Baş müfettişim.

-Kılıç Bey fark etmedim özür dilerim.Nasılsınız?

İvanov tedirgin bir gülümsemeyle elini uzatmıştı. Tedirgindi çünkü meydana girerken adamlarını meydanda görememişti.

-Baş müfettişim dedi Kılıç Bey tekrar.Eylem başarısız olacak.Ben engelleyeceğim.Lütfen eylemi durdurun.

İvanov için sözün bittiği andı bu an. Gülümsemesi dudaklarında dondu kaldı. Kılıç Beyin gözlerinin içine baktı.

-Khaos’un bahsettiği sendin demek Kılıç Bey. Hayatımda beni bozguna uğratan tek kişi sensin. Beni bozguna uğratmandan gurur duyarım. Ama tek ölmeyeceğim.

Kılıç Bey İvanov’un sözlerindeki boş vermişliği hissetmişti.Hayatından vaz geçen bir boş vermişlik.Kılıç Bey elini beline attı.Baş müfettiş İvanov başkana doğru hamle yaparken bir el silah sesi duyuldu. Kılıç Bey’in silahından çıkan kurşun kafasına isabet etmiş ve kafatasını parçalamıştı. Boylu boyunca patforma kapaklandı. Beyin ve kan parçaları platformdaki kadınların elbiselerine sıçramıştı. Platformdakiler çığlık çığlığa bağırıyorlardı.Başkanın korumaları hemen başkanın üzerine siper yapmışlardı vücutlarını. Kimse ne olduğunu anlayamadan birkaç saniye arayla üç silah sesi artarda duyuldu.

-Şahin 1 dikkat et.Şahin 1 tetikçi harekete geçiyor.Dikkat!!

Yusuf gözünü karşısındaki gruptan bir saniye bile ayırmamıştı. Ortadaki adamın hareketlendiğini fark etti birden.Adam elini koltuk altına doğru atarken bir silah sesi duydu. Daha fazla düşünmeden geriye dönerek kendini yukarı platformun profillerine doğru fırlattı.İki eliyle kendini hızla yukarıya doğru çekti. Kendini başkanın bulunduğu platforma atarken başkanın korumaların arasında yere çöktüğünü gördü.Korumalardan biri kanlar içinde yerde yatıyordu.Hızla geri dönerek yere çömeldiğinde sol omzundaki ağırlığı fark etti. Platforma çıkarken vurulmuştu.Aynı anda sağ göğsünde bir acı hissetti.Kolları kurşun gibi ağırlaşmıştı birden. Vurulduğunu anladı.Sal kolunu kaldıramıyordu. Üçüncü kurşun kalbinin üstündeki ofis logosuna isabet etti. Bayılmadan son yaptıklarını alışkanlık olarak yaptı .Şuuru kapanmak üzereydi.Zorlanarak silahını hafifçe doğrultup kalabalığın ortasındaki adama ateş etti ve ardından platformdan aşağıya yuvarlandı.Yusuf platformdan aşağıya yuvarlandığı sırada Şahin Bey ve arkadaşları grubun üzerine saldırıyorlardı. Platformun üst katından aşağıya yuvarlandığında bayılmıştı.

( Yirmi Dört 15 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 14.10.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.