Kafeterya’nın  üst katı Vakıf binasıydı. Dairenin salonunda Profesör Hasan Ali ALASABAH kendisini bekliyordu. Profesörü görür görmez Şule ilk şaşkınlığını yaşadı. Karşısındaki adam kafasındaki İlahiyat Profesörü şablonuna tamamen zıt görünüşteydi. İlk bakışta dikkat çeken altın şovalye yüzük. Neredeyse çeneye kadar inen kalın fovoriler. Sinekkaydı traş. Kalın gür kaşlar.-O anda aklına Hasan Ali YÜCEL’in ilkokul kitaplarından hatırladığı siyah beyaz bir resmi geldi. Bir ilahiyat profesöründen çok bir İngiliz Aristokratı’nın karşısındaymş gibi hissetti kendisini. Bu yüzden Profesör’ ün ayağa kalkıp tokalaşma kibarlığını göstermeden eliyle misafir koltuğunu işaret etmesini umursamadı.
Bu Şule’nin yaşadığı ilk şaşkınlıktı. Aynı zamanda yaşayacağı en basit şaşkınlık olacaktı. İlk işe başladığı günden bu güne geçen bir buçuk yılda o kadar şaşkınlık yaşadı ki… Başka birinden duysa asla inanmayacağı, kabul etmeyeceği, edemeyeceği şaşkınlıklar içinde bir buçuk yıl. Şaşkınlıkla dolu ama bir o kadar da rutin ve huzurlu geçen bir buçuk yıl.
Çantasından çıkarıp uzattığı poşet dosyayı alan profesör ilgisiz dosyadaki kâğıda göz gezdirdi. Boğaziçi Üniversitesinden alınmış diploma. Poşetin içindeki kâğıtları çıkardı.Tercümanlık sertifikası. Çalıştığı işyerinden aldığı çalışma belgesi.
-Referanslarınız yeterli Şule Hanım. Asıl mesele ücret. Ne kadar ücret istiyorsunuz?
-Sizin teklifinizi öğrenebilir miyim Hocam?
-Birlikte çalışmak için anlaşırsak bana bir daha Hocam diye hitap etmeni istemiyorum. Hoca en nefret ettiğim kelimelerden biridir. Böylesine içi boşaltılmış ve suistimal edilen bir kelimeyle ismimin bir arada bulunmasını asla kabul edemem. Başlangıç için Bin beşyüz     lira, sigorta, servis ve yemek verebiliriz. Tercümeleriniz için de piyasa fiyatında olmasa da ilave ücret ödemesi yapacağız. Öğle yemeği kafemizde ücretsiz. Vakıf adına dışarıda yapacağın bütün masrafları karşılayacağız. Makul kirası olan bir ev ayarlanabilir. Sizi tatmin eder mi? Mesai haricinde ücretli tercüme yapmana karışmayız. Mesainiz haftalık 44 saattir. 5 buçuk gün ve günlük 8 saat. Problemsiz çalışırsak dışarıdan ücretli tercüme ayarlanabilir.
   Şule normal şartlarda asla bu teklife evet demezdi ama İstanbul’dan kaçmanın başka yolu yoktu. Kendisini mecbur hissetmese… Daha fazla düşünmeye gerek duymadı.
 -Kabul ediyorum Hocam. Ama hemen başlayamam. Hazırlık yapıp gelmem için bir kaç güne ihtiyacım olacak.
-Problem değil Şule Hanım. İstediğini zaman başlayabilirsiniz. Tahire’yle tanıştınız mı?
-Evet tanıştık.
-Evraklarınızı ona verin. Avans ve ev için Muhasebeyi arasın. Binanın anahtarlarını alırsınız, çalışma şartlarınızı anlatır.Vakfımız ve benim hakkımda bilmeniz gerekenleri ben istemesem de size anlatacaktır. Çalışkan ama biraz dedikoducu,iyi bir asistandır. Hayırlı olsun.
   Birkaç dakika sonra ince belli bardakta çayından bir yudum alan Şule gülümseyerek karşısındakileri rahatlattı.
-İşe alındım. Bir şeyi merak ediyorum Tahire. Benden başka başvuru yapan oldu mu?
   Sümeyye lafa karıştı.
-İşe alındığına göre…
-Lütfen Sümeyye bunu bilmem gerek.
-Doğrusunu söylemek gerekirse Hasan Ali Hoca iş görüşmesi yapmaz Şule diye
cevaplandırdı Tahire.
-Şu ana kadar vakıfta çalışan herkes referansla işe alındı.Sorunun cevabı hayır senden başka başvuru yapan yoktu.
   Bu Şule’nin ikinci şaşkınlığıydı. Son da olmayacaktı.
-Konya’da bana referans olacak kimseyi tanımıyorum Tahire.
   Tahire ve Sümeyye’nin bir birlerine bakıp gülümsediklerini fark edince şaka yollu çıkıştı.
-Arkamdan iş çevirdiğinizi mi düşünmeliyim Sümeyye?
   Sümeyye gamzelerini göstere göstere güldü.
-Tam tahmin ettiğin gibi arkadaşım. Vakfın muhasebesini çalıştığım şirket tutuyor. Tahire işten bahsedince patronla konuştum.Teşekkür etmene gerek yok arkadaş olarak görevimi yaptım.

( Fedai 3 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 10.10.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.