HAYVAN HAKLARI GÜNÜ 


     Hayvan sevgisi eğitimle doğrudan ilgilidir. Okullarımızda bu haftanın önemini çocuklarımıza en iyi şekilde anlatmalıyız. Hayvan sevgisini içinde taşıyan duyarlı çocuklar huzurlu ve mutlu olurlar,insani ilişkileri her zaman başarılı olur.Tüm canlılar birbirine muhtaçtır. Dünyanın ve bizlerin onlarsız onlarında bizsiz olamayacağı gerçeğinin öğretilmesi, gerekir. Onları yılda sadece bir gün ya da bir hafta çerçevesinde hatırlamayalım. Hayvan haklarını her gün koruyalım ve gözetelim.
       Kuran-ı Kerim'deki En'am Suresi 38'inci ayeti; "Yeryüzünde yürüyen bütün hayvanlar ve kanatlarıyla uçan bütün kuşlar da ancak sizin gibi bir ümmettir",
Secde Suresi 7'nci ayeti "O ki yarattığı her şeyi güzel yaratmıştır".
Hayvan sevgisine dair nice ayetler vardır.
'İslam dini hiçbir canlıya eziyet ve işkence edilmesine izin vermez',
'Karıncadan file kadar bütün canlılar Allah'ın (cc) ailesidir',
'Burada susuyorlar, hesap günü konuşacaklar'.
Hz. Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem) efendimiz hayvana maddî işkence yapmayı yasaklamakla kalmamış mânevî yönden de ona işkence yapılmasını, hakaret edilmesini yasaklamıştı.
      Sahabelerden biri peygamberimize “Ey Allah'ın elçisi, bize hayvanlara yaptığımız iyilikten dolayı da sevap mı var" diye sormuşlardı. Peygamberimiz, “Evet, can sahibi her varlığa yapılan iyiliğe sevap vardır" yanıtıyla tüm Müslümanları, hayvanlara iyilik yapmaya ve haklarına riayet etmeye davet etmiştir.
        İslam halifesi Hattapoğlu Hazreti Ömer ''Dağlara buğdaylar serpin. Müslüman ülkede kuşlar aç demesinler'  ile '' Dicle kenarında gece kurt kuzuyu yerse eğer hesap benden sorulur''  sözü hayvan sevgisini en iyi şekilde ifade etmektedir.
Dinimizin emri gereği tüm hayvanlara iyi davranalım onlara asla zulüm yapıp hayvanların ahını almayalım. Allah hayvanlara kötü davrananların mutlaka cezasını verir. Hayvanlara eziyet edenlerin başı beladan kurtulmaz.
         Devletimiz sahipli veya sahipsiz hayvana acımasız ve zalimce muamelede bulunan veya eziyet eden ya da haklı bir neden olmaksızın öldüren kişiyi 3 yıla kadar hapisle cezalandırılacağını, birden çok hayvana karşı bu suç işleyenin cezası  4,5 yıla çıkacacağını duyurdu.
Devletimiz belediyeler aracılığıyla hayvanları korumak için hayvan barınakları yapıp sahipsiz hayvanları besleyip korumaktadır.
       Sokakta yaralı hayvan görürseniz Alo 153'ü arayıp ambulans çağırın. Veteriner sağlık ekipleri mutlaka ilgilenecektir.
       Hayvan sevgisi çok önemli  sosyal ihtiyaçtır.  Biz de insan olarak sokaklara terkedilmiş hayvanları  korumalı ve onları sevmeliyiz. Sokaktaki kedi köpeğin aç kalmaması için yiyecek su vb  gıdalar bırakmalıyız.
   4 Ekim Hayvan Hakları Haftamız kutlu olsun...

( Hayvan Hakları Günü başlıklı yazı SELMA38 tarafından 3.10.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.