Geçen akşam a haberde katıldığım "Memleket Meselesi" programında Suriye'de güvenlik koridoru ve özellikle de TSK'nin harekata başlamasının merak konusu olduğu ve halkımız tarafından dikkatle takip edildiğini müşahede edince ve programda söylemek istediklerimin tamamını ifade edemeyince yazmak vacip oldu.

Önce Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliğinin resmi web sitesinden bir alıntı yapalım: "TÜRKİYE’NİN, İNSANİ BİR MESELE OLARAK ELE ALDIĞI SURİYELİ SIĞINMACILARIN EVLERİNE BİR AN ÖNCE DÖNMELERİNİ SAĞLAYACAK GÜVENLİ BÖLGE PROJESİNİN HAYATA GEÇİRİLMESİNE İLİŞKİN SAMİMİ GAYRETLERİNİ DAHA İLERİ ADIMLARLA GÜÇLENDİRECEĞİ BELİRTİLMİŞ; MİLLÎ GÜVENLİĞİNİN SAĞLANMASI İÇİN GEREKEN İRADEYİ ORTAYA KOYMAKTA TEREDDÜT ETMEYECEĞİ İFADE EDİLMİŞTİR."

Milli Güvenlik Kurulunun ne anlama geldiğini ve burada alınan kararların öneminin ne olduğunu yazmama gerek olduğunu sanmıyorum. Devletin Güvenlik ile alakalı en üst resmi kurulunda alınmış olan bu kararın, özellikle: "Milli Güvenliğin sağlanması için gereken irade ortaya koymakta tereddüt etmeyeceğini ifade etmesi" elbette hiç kimse tarafından basit bir ifade olarak değerlendirilemez.

Bu karar bir hikaye değil, bu belge de edebi bir metin değil!

Bu karardan bir gün sonra, TBMM'nin yeni yasama yılına başlaması münasebetiyle yaptığı açılış konuşmasında, Cumhurbaşkanımızın aynı konuda söylediği sözler nelerdir, bir de onlara bakalım.

Cumhurbaşkanlığı Resmi Web sitesinden konu ile ilgili cümleleri aynen alıyorum: "Türkiye’nin artık bu konuda kaybedecek tek bir günü dahi yoktur. Geldiğimiz noktada, kendi yolumuzda devam etmekten başka çaremiz kalmamıştır. Münbiç dâhil, Fırat’tan Irak sınırına kadar oluşturacağımız 30 kilometre derinliğindeki güvenli bölgede bir milyonu yeni yerleşim yerlerinde, bir milyonu mevcut yerlerde olmak üzere, iki milyon kişiyi iskân etmeyi planlıyoruz."

Milli Güvenlik Kurulu kararının hemen ertesi günü devletin en yetkili kişisi diyor ki: "Türkiye'nin artık bu konuda kaybedecek tek günü dahi yoktur".

Bunlara ilave olarak Cumhurbaşkanımızın ağzından çıkan şu cümleyi hepimiz duymuşuzdur: "Bir gece ansızın gelebiliriz!"

Nitekim daha önceki harekatlarımızda, bir gece ansızın nasıl geldiğimizi hem dosta, hem düşmana gösterdik.

Bu nedenle ben de akşam programda: "Bu gece dahil olmak üzere, her an, her gün harekat başlayabilir" demiştim. Evet aynı düşüncelerimi muhafaza ediyorum, artık her an harekat başlayabilir ve başlamalıdır da!

Hepimiz biliyoruz ki; ABD'nin politikası bizi oyalamaktan başka bir şey değil. Bir taraftan da bölgeye sürekli yığınak yaparak, daha tahkim hale getirmeye çalıştığını gözlemliyoruz.

Üzüldüğüm konu ise; böyle milli meselelerde ülkemizde hep birlikte, tek yumruk olamayışımızdır. Yurt dışında, ülkemizin dış politikalarını kendi menfaatlerine aykırı bulan yabancı devletler, aleyhte propaganda ve siyasetlerini sürdürüyorlar, bu çok normal, ancak bizim ana muhalefet partimizin bu tür milli meselelerde kendi devleti yanında yer almayıp, yabancı muhalefet ile birlikte görünmesi çok acı. Akşam programda bu konu da detaylı olarak konuşuldu. Terör örgütü destekçileri ile birlikte yapılan panel ve görüşmelerin hiç bir şekilde tevili mümkün olamaz. Muhalefet partileri Mecliste her türlü muhalefetini yapmalı, ülkemiz için yararlı ve zararlı hareket tarzlarını detaylı olarak iktidar ile tartışıp değerlendirerek, harekat safhasına geçildiği andan itibaren, Milli duruş gösterebilmelidir. Ümit ediyorum ki bu yanlış duruşlarını bir an önce düzelterek, tek vücut olup, Silahlı Kuvvetlerimizin harekatında Milletçe dualarımızla ve manevi desteğimizle bir zafere daha imza atarız.

Akşam programda iken bana mesaj atıp, harekata katılarak, şehit olmak isteyen emekli asker arkadaşlarımın varlığı da bilinmelidir.

Rabbim yar ve yardımcımız olsun. (Amin)   

( Güvenli Bölge Harekatı Ne Zaman başlıklı yazı Gürcan Onat tarafından 2.10.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.