ÖĞRETMENLERİMİZİN AZİZLİĞİ

            Ahmet AYAZ

          Gaziantep Güneş Gazetesi 2.10.2019

         …………………………………………………………..

 

       Basınımız halkın sesi ve kulağıdır demişler. Ben de bunu düşünerek yazıyorum. Bir de “Elçiye zeval  olmaz” Sözü var. Bugün burada öğretmenlerimizin azizliğinden söz etmek ihtiyacı duydum. Öğrenci velilerini, okullarımız da okutulan yardımcı kitaplar huzursuz  etmektedir. Beni de çok düşündüren bir meseledir bu.     

         27 Eylül 2019 günü internet aracılığı ile mesajlar atıldı  ve  çok sayıda şikayetler var bu konuda. Bizim  öğrencilik dönemlerinde yardımcı  kitaplar yoktu. Orta 1.den, Lise 3. Sınıfa kadar Oğuzeli İlçemizin Doğanpınar Nahiyesinden Rahmetli  Mehmet Güneş Hocamızın yazdığı  İngilizce yardımcı  kitapları vardı. Bu kitaplar da çok az kişilerde  bulunurdu.  Gelelim günümüze.

          Milli Eğitim Bakanlığı tüm  öğrencilerimize sağ olsunlar bütün ders kitaplarını ücretsiz olarak dağıtıyor. Milli Eğitimin  verdiği ders kitapları yetersiz kalıyormuş  gibi.  Sayın öğretmenlerimiz çocuklara  yardımcı kitaplar öneriyorlar. Bir de “Almaya mecbur değilsiniz” ibaresini kullanıyorlar. Ama, çocuklarımızın hemen hemen hepsi önerilen kitapları alıyorlar. İçlerinde öğle kalın ve büyük kitaplar var ki, bunları çantasında ancak bir hamal taşır. Çokta  pahalı. Ben  öğretmenlerimizin çocuklara önerdikleri kitaptan 2 adet aldım. Çokta ince sayılır. Yani sayfaları az olduğu halde 43 Tl 50 Kuruş ödeme yaptım.  Yazık vatandaşlarımıza. Bunu alamayanların  sayıları da, az sayılmaz. Bir de düşünüyorum, Milli eğitimin verdiği kitaplar yetersiz mi kalıyor diye. Milli Eğitimin verdiği kitaplar yetersiz kalıyorsa, Milli  Eğitim yetersiz kalan kitapları niçin dağıtıyor?. Milli eğitimin verdiği kitapların Yetersiz kalması mümkün değil. Bu kitaplar kesinlikle yeterli  ders kitaplarıdır.Bu sadece öğretmenlerimizin azizliğinden başka bir şey değil diye düşünüyorum.

       Aklıma burada bir şey geldi. Ben hastanede memur  iken, bazı doktorlarımız “Hastanın iyileşmesi için değil de, bazı ilaçların  satılması için reçete yazarlardı” Ama öğretmenlerimizin böyle düşüneceklerini de,  sanmıyorum. Ama  aklıma hastane doktorlarının bazıları geldi. Burada sizler ile paylaştım. Bu öğretmenlerimizin hal ve hareketleri  insana bu olayı  hatırlatıyor. Hani Nasrettin Hocanın  tuvelette  saksız çiğnemesi gibi. İnşallah bu konuyu ilgililerimiz dikkate alır diye düşünüyorum.
       

( Öğretmenlerimizin Azizliği başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 2.10.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.