Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 28.09.2019
Okunma Sayısı : 2259
Yorum Sayısı : 0
*Sevmek de ne ola ki!?*

Arada bir türk sanat müziği de dinlemek gerek. Türkülerin yeri ayrı tabi.
Her iki alan da duygu ve düşüncelerimi tetikleyen etkendir.
Sevdiğim bir şarkıda geçiyor:
"Sensiz yapamıyorum, bak yine geri geldim"
Dün tv haberlerine baktım, "neler dönüyor"
merakı ile. Sevgilisini, asansör boşluğuna itip ölümüne neden olan kişi dikkatimi çekti.
Eskiden sevip de buluşamayanlar, birlikte ölüme yürüyorlardı.
Sevdiğine varamayınca intihar eden bir kızın hikayesini anlatan "arda boyları" adlı balkan türküsünü çoğunuz bilir.
Şimdi ise " ya benimsin ya toprağın" modunda bir yaşam tercihi hakim;
Her yerde, sevgide, siyasette, aşkta, yolda, bayırda....
"Sensiz yapamıyorum, bak yine geri geldim" diyebileceğimiz bir kişi, değer, duygu ve inanç, fikir kalmadı gibi bir şey.
Vurmak, kırmak, öldürmek, ötekileştirmek, nefretten beslenmek genel kabül görmekte.
Çıkar ilişkileri her eylem ve tercihin odağı olmuş durumda.
İnsanları korkular bir araya getiriyor.
Korkular, tüm değerlerimize virüs gibi bulaşıyor.
Yarı tanrı haline getirdiğimiz mitolojik kahramanlar, bireysel irademize ipotek koyuyor.
Sevmek solda sıfır kalıyor.
"Ne derler acaba" sosyal fobisiyle halüsinasyon görüyor, davranış bozukluklarımızı da, politik tercih diye yutturmaya çalışıyoruz.
Sevmeyi, sevebilmeyi unuttuk, o da bizi unuttu.
Kitap okumayanlar/ okuyamayanlar,
hiç olmazsa bolca THM, TSM eserleri dinlesin gardaşım.
Avucunuzu kadeh, gözyaşınızı bade, dertlerinizi meze yapın ki, kendimize gelelim.
28.09.2019
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Sevmek De Ne Ola Ki başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 28.09.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.