Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 21.09.2019
Okunma Sayısı : 1415
Yorum Sayısı : 0
Türkiye’de Kadına Yönelik Şiddet Olayları 2015 Yılı.

Failleri;
Sevgilileri,kocaları,babaları,oğulları,kardeşleri...

Bahaneleri;
Seviyordum,kıskandım,ayrılmasını istemedim...

Peki değişen neler...

Sayısı her geçen gün artarak devam eden kadınlara yönelik şiddet,taciz,tecavüz ve  kadın cinayetleri...

Türkiye de kadına yönelik  şiddet olayları her geçen yıl artarak devam etmektedir.Kadına yönelik şiddet olaylarında ki boyut öyle bir duruma geldi ki koruma altında ki kadınlar dahi erkeklerin hedefinde  yaşamlarını yitirmiştir.

Ülkemizdeki  kadınlar her gün cinsel şiddete,tacize,tecavüze uğramaktadır.Ancak kadına yönelik şiddet,tecavüz,taciz olayları sıradan olaylarmış gibi basında yer almaktadır.
...
Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu'nun 2015 yılı verilerine göre 2015 yılında 303 kadın erkekler tarafından öldürülmüştür.

Bianet'in verilerini incelediğimizde ise; 2015 yılında  en az 284 kadının erkekler tarafından öldürüldüğünü görmekteyiz.
...
Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu verilerine göre 2013 yılında 237 kadın,2014 yılında 294 kadın cinayeti işlenmiştir.Bianet'in verilerine göre de 2013 yılında  214 kadın,10 kız çocuğu, 2014 yılındaysa en az 281 kadın erkekler tarafından öldürülmüştür.

 2013,2014 ve 2015 verilerini karşılaştırdığımızda  2015 ylında kadın cinayetlerinde ciddi bir artışın olduğu görülmektedir.En çok kadın cinayetinin işlendiği iller ise; İstanbul 'da 44 ,İzmir'de 20,Ankara'da 15,Diyarbakır'da 13,Antalya'da 12,Bursa'da 12, Adana,,Gaziantep ve Muğla'da 11,Kocaeli'de  10 kadın  hayatını kaybetmiştir.  

2015 verilerine baktığımızda öldürülen kadınlardan % 43'ü evliydi.% 14'ü hayatında  en az bir kere evlilik yapmıştı,% 50'sinin çocuğu vardı.Kadın cinayetlerinde hayatını kaybeden  89 kadın, yani % 29'u ise hem evli hemde çocukluydu.

2015 yılında bir kısmı çocuğuyla beraber olmak üzere 151 çocuklu kadın öldürülmüştür.

Yine 2015 yılında 129 kadın evliyken,90 kadın kocası tarafından,50  kadın boşanmak istediği için,15 kadın ilişkisini sonlandırmak istediği için ,130 kadın ise kendi hayatına ait  bedensel,toplumsal,ekonomik hakkını kullanmak isterken öldürülmüştür.% 21 tespit edilemeyen oranın yanında  kadınların % 78 i kendi hayatlarına dair kararları almak isterken,öldürülmüştür.

2015 yılında % 46 tespit edilemeyen oranla beraber; 110 kadın kocası veya boşandığı kocası tarafından,50 kadın erkek arkadaşı,nişanlısı veya ayrıldığı erkek arkadaşı,nişanlısı tarafından, 10 kadın oğlu tarafından,8 kadın babası tarafından,75  kadın tanıdığı biri,ya da akrabası tarafından,4 kadın ise tanımadığı erkekler  tarafından öldürülmüştür.Buda bize şunu göstermektedir ki kadınlar en çok karşısında haklarını aradıkları tanıdıkları erkekler tarafından öldürülmektedir.

2015 yılında ;155 kadın  ateşli silahlarla,90 kadın kesici aletlerle,23 kadın boğularak,7 kadın darp edilerek,7 kadın sert bir cisim kullanılarak,2 kadın yakılarak,1 kadın ise gömülerek kadın cinayeti işlenmiştir.

Ateşli silah kullanımı 2014 yılında % 43 oranında iken bu oran 2015 yılında % 51 olmuştur.

Yine 2015 yılını incelediğimizde koruma altındayken öldürülen kadın sayısının 27 olduğunu görmekteyiz..Ayrıca kadınların % 90'ının koruma altında olup olmadığı kamuoyuna açıklanmamştır.
24 kadın  ise başka bir kadına yönelik şiddeti engellemeye çalışırken öldürülmüştür.

Koruma altındayken  27 kadının öldürülmesi,24 kadının başka bir kadına yönelik şiddeti engellemeye çalışırken öldürülmesi, kadın cinayetlerine ilişkin tespit edilemeyen verilerin  çokluğu ve en çok verinin % 90 oranıyla devlet koruması konusunda birikmiş olması sebebiyle   6284 Sayılı Koruma Kanunu 'nun yeterince uygulanmadığını  göstermektedir. 

2015 yılında  öldürülen kadınların % 24''ü 24 yaş altındadır. 25-35 yaş aralığında 93 kadın ,35 yaş üzerindeyse 117 kadın  öldürülmüştür. 

Bianet verilerine göre,2015 yılında 133 kadın ve kız çocuğu tecavüze uğramış, 202 kadın fuhuşa zorlanmış. 208 kadında taciz edilmiştir.

Dinçer Demirel
( Türkiyede Kadına Yönelik Şiddet Olayları 2015 Yılı. başlıklı yazı kafkaslar tarafından 21.09.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.