Pablo Picasso, tam adı ile Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Ruiz y Picasso (25 Ekim 1881 – 8 Nisan 1973), İspanyol ressam, heykeltıraş,yazar, tasarımcı, seramik ve grafik sanatçısı. 20. yüzyıl sanatının en iyi bilinen isimlerindendir. Georges Braque ile birlikte kübizm akımının temelini atmıştır.

20. yüzyılda Batı sanatının en önemli isimlerinden olan Pablo Picasso, aynı zamanda en çok milyon doların üzerinde satılan resme de imza atan isim. Malaga doğumlu olan Picasso, 50. doğum gününe geldiğinde artık tüm dünya tarafından tanınan bir modern sanatçı olmuştu. Picasso'dan evvel hiç kimse kendi yaşam süresince başarısının meyvelerini toplayamamıştı.

16. yüzyılın dehalarından Titan'ın veya 17. yüzyılın vazgeçilmez ismi Velasquez'in bir kaç bin kişiden fazla hayranı olmadığını da hatırlatalım. Ancak Picasso'nun hayran kitlesinin yüz milyonlarca kişiden oluştuğu bir gerçek. Picasso'nun hayatı ve eserleri dillere destan oldu, hatta filmlere bile konu oldu Picasso 13 000'in üstünde resim yaptığı tahmin ediliyor.

Picasso, 91 yaşına kadar yaşadı, bu da ergenlikten ölümüne kadar haftada 3,5 resim yaptığını gösteriyor . Picasso yaklaşık 1901-1904 arasındaki ilk dönem yapıtlarında sıradan insanların, sirk palyaçolarının, akrobatlarının resimlerini yaptı. Büyük kentlerdeki yaşam kadar, sirk yaşamı da ilgisini çekiyordu. Ne var ki, tablolarında bu yaşamın hüzünlü yanını yansıttı. Sanatçının bu dönemi 'Mavi Dönem' olarak tanımlanır.

Mavi Dönem

Picasso'nun sanatsal üretimi bazı dönemlere ayrılır. Mavi dönemi (1901-1904) eserlerinde yoksul hayatı betimlemiştir. Mavi tonlarının baskın olduğu bu dönem melankolik tablolarına verilecek örnekler arasında The Old Guitarist, 1903, adlı eseri olup aynı zamanda yüzyılın en popüler sanat eserleri arasında sayılmaktadır.

Mavi GİTAR

 ‘Canvases' adlı eseri de daha açık renkleri ile ‘Pembe Dönem' (1905-1906) özelliği taşımaktadır. Picasso'nun Paris'te bulunan stüdyosu dönemin avant-gard isimlerinden Matisse, Braque, Apollianere ve Gertrude Stein gibi önemli isimlerin uğrak yeri olmuştur. Yine bu dönemde Picasso heykeltraşlık alanında eserler yapmaya başlamıştır.[2]

Karga Seven Kadın" tablosu, Picasso'nun Mavi'den Pembe'ye geçiş dönemine örnektir. Bu dönemde Picasso, çiş rengi soğuk renklerin aksine neşeli portakal ve pembe renkleri kullandı. Bunun muhtemel nedeni ise o dönemde arkadaş olduğu Fernande Olivier ile olan ilişkisiydi. Bu dönemde de akrobatlar ve palyaçoları eserlerinde kullandı.

 

 Bu dönem, Mavi Dönem'in aksine Fransız etkisindeydi. Bu dönemin en ünlü eserleri Garçon a la pipe, Woman in chemise (Madeleine), Lady with a Fan, Two Youths, Harlequin Family, Harlequin's Family With An Ape, La famille de saltimbanques, Boy with a dog, nude boy ve The girl with a goat'tur.

 

 

 

TWO YOUTHS 1905

Picasso, Georges Braque ile kübizmin temellerini atmış sayılmaktadır. 1907'den 1914'e kadar kübist olarak adlandırılan tarzda tablolar yapar. Kübist tabloların genel özelliği, geometri ve geometrik şekillerin kullanılmasıdır. Resmedilen nesneler geometrik formlar oluşturacak şekilde basitleştirilmiş yahut geometrik şekillere bölünmüştür. Kübizmin bir diğer özelliği de uzaydaki üç boyutlu bir cismi iki boyutlu yüzeye aktarma çabasıdır. Bu amaçla Picasso, şekilleri yanal yüzeylerine bölüştürüp her birini iki boyutlu yüzeyde göstermeye çalışır. Yine bu nedenden portrelerindeki insanların hem profili hem de önden görünüşü görülmektedir.

1907 yılında Picasso'nun, Les Demoiselles d'Avignon (New York Modern Sanat Müzesi) adlı tablosu Kübizm ve modern soyutlama yolundaki en önemli çalışması sayılmaktadır..

Picasso'nun eserlerine baktığımızda cambazlar, çingeneler, Akdeniz'in sembolleri olarak kullandığı boğalar, koyunlar ve çobanlar, Yunan Mitolojisi'nden Minotor gibi karakterler ve kadınlar en sık rastlanan karakterlerdir. Hayatı boyunca üslubunu devamlı değiştiren Picasso, resimden heykele, poster tasarımından tiyatro dekoruna her türlü çalışmaya el attı. 20. yüzyıl sanatçıları arasında en renkli isim olarak hiç şüphesiz aklımıza Picasso geliyor


( Picasso Ve Hayaller başlıklı yazı gölevi tarafından 18.09.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.