TÜNEL 

Zamanın birinde iki şehir arasında tünel açılması gündeme gelmiş ve gerekli çalışmalar yapılınca ihaleye çıkılmış.
İhaleye biri Alman biri Japon biri de bizden, yerli olmak üzere üç ayrı firma katılmış.

İhale günü firmalar sırayla mülakata alınmış.
İçeriye ilk Alman firması davet edilmiş.
İhale komisyonu sormuş onlara:
-- Tüneli nasıl yapmayı planlıyorsunuz?
Cevap vermişler:
-- Efendim, biz A şehrinden başlayıp durmadan kazarak B şehrinden çıkmayı planlıyoruz.
-- Peki, bu ne kadar sürer?
-- Yaklaşık bir yıl.
Bu süre ihale komisyonuna çok uzun gelmiş ve Alman firması dışarıya alınıp Japon firması davet edilmiş.

Komisyon, Japonlara:
-- Sizden önceki firma böyle böyle söyledi ama süre çok uzun geldi bize. Sizin plânınız ne; diye sormuş.
Japonlar durumu kavrayıp hemen cevap vermişler:
-- Efendim biz iki şehirden de aynı anda kazılara başlayıp altı ayda bitirmeyi planlıyoruz.
Bu cevap komisyonun aklına şüpheler getirmiş ve sormuşlar:
-- Peki, ya iki tünel karşılıklı denk gelmezse?..
-- Hiç öyle şey olur mu efendim? Onun ölçümleri, hesapları var. Biz bir şekilde denk getirir, birleştiririz; siz merak etmeyin.

Neyse, komisyon, Japonları da dışarıya alıp bizim yerli firmayı içeriye davet etmiş ve önceki iki firmanın nasıl bir yol izlemeyi düşündüklerini kısaca izah edip:
-- Sizin plânınız ne? Diye sorunca bizim firma uyanıklık edip ihaleyi kapmak için kafalarındaki planı değiştirerek Japonlar gibi:
-- Efendim biz de iki şehirden aynı anda başlamayı düşünüyoruz ve süre olarak da beş ay yeterli, demişler.
 
Komisyon, Japonlara sorduğu o can alıcı soruyu " iki tünel denk gelmez de birleşmezse..." sorusunu bizim firmaya da sorunca o müthiş cevabı almışlar:

-- Valla birleşti... birleşti; birleşmezse devam ederiz; iki adet tüneliniz olur, fena mı? 😁😁😁
( Tünel başlıklı yazı Hamdi tarafından 11.09.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.