Kibir ve gururun tavan yaptığı durumlarda güzel bir yakıştırmadır bu... ’’Alçak dağları ben yarattım yüksek dağlar babamdan miras kaldı.’’ derler... Ben de kendimce ekleme yapıp biraz değiştirdim veciz cümleyi... Alçak dağlar ben de Yüksekleri babamdan miras kaldı, en yüksekleri de dedemin tekelinde.’’

Kibir abidesidir bazı sanatçılar, siyasetçiler ya da tanınmış kişiler... Çevrelerindeki yalakalar da onların ağızlarına bakar şakşakçılık yapmak için... Çevrelerinde yalakalar olduğu müddetçe bir şey sanıp dururlar kendilerini... Aslandır onlar, kaplandır, en yakışıklıdırlar, en karizmatikdirler, her konuda fikirleri vardır. Ukalalık deseniz had safhada...

Dağlar hele de yüksek dağlar heybetlidir, ama onlar hiç kibirlenmezler, başları dumanlı olsa da insanlara tepeden bakmazlar... Bilirler ki üzerilerindeki taşlar ve toprakları Allah cc. yaratmıştır ki O’nun bir dilemesi ile un ufak olurlar... Oysa ki insan öyle mi? Kabarır da kabarır hindi gibi...

’’Ne garip. Bir insana vazgeçilmez olduğunu hissettirdiğinizde, ilk vazgeçeceği kişi siz olursunuz.’’ demiştir ünlü Avusturyalı Ruh Bilimci Sigmund Freud... Dünyanın en alçak gönüllü insanlarının başında bizim peygamberimiz Hazreti Muhammed sav. gelir tabi ki... Bir ayeti kerimede şöyle buyrulmaktadır. “Kibirli davranarak insanlardan yüzünü dönme, çalımlı çalımlı yürüme! Çünkü Allah kibirle kasılan, kendini beğenmiş, övünüp duran kimseleri asla sevmez.”

Sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav. de şöyle buyurmuştur. ’’Hayatta üç şey kişinin özüne zarar verir öfke, kibir, aç gözlülük.’’ Ne yaparsanız yapın, ne ile uğraşırsanız uğraşın kibirden uza durun. Ne alçak dağları siz yarattınız, ne de yüksek dağlar babanızdan dedenizden miras kaldı. Aslına bakarsınız babadan dededen kalan mallarınızda miras değildir. Size en güzel miras, anne ve babanızın size verdiği ahlak, terbiye, Allah korkusu ve sevgisi, vatan sevgisi... Bunlardan daha önemli bir miras yoktur ve olmayacaktır bundan sonrada...
( Alçak Dağlar Ben De Yüksekleri Babamda En Yüksekleri Dedemde başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.09.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.