ÇAĞIMIZIN HASTALIĞI

 Değerli okuyucular, yirmibirinci yüzyılda yaşadığımız bu dönemde, dünyanın ve yaşadığımız bu gelişmiş çağın en can alıcı hastalığı psikolojik hastalıktır. Evet, gelişmiş çağ diyorum. Çünkü teknolojinin geliştiği, paranın zenginin cebinde tavan yaptığı ve insanların maneviyata değil, herşeyi maddiyata bağladığı bir çağı yaşıyoruz. Bu durumda insan ilişkilerinde kaynaşma, birleştirici,dayanışma ve yardımlaşma olmadığı dönemleri yaşamaktayız. Tabii ki böyle olunca işsiz, fakir ve ailesini zor durumda geçindiren insanlarda bir çok etki yaratmaktadır. Bunun yanında zenginlerde para sarhoşluğunda bir çok sorun yaşamaktadırlar. Nasıl mı?

 Stres, depresyon, ani atak,anksiyete gibi sorunlarla karşı karşıya gelmektedir. Bu gibi sorunların ana kökü psikolojik hastalık diye adlandırılmaktadır. Yani çağımızın kanseri dediğimiz psikolojik sorunlar neden oluşmaktadır biliyormusunuz? Insanların sosyaleşmemesi, teknolojiye takılıp günün 4/3' ünü orada geçirip çevre ile iletişiminin olmaması, belli bir süre sonra bilgisayar yada telefonda geçirdiği zaman içinde bazı noktalara odaklanıp kalması. Ve yaşadığı toplum olsun gerekse yaşadığı aile içinde farklı davranışları sergilemeleri ile ortaya çıkan davranış bozuklukları ile ilgili kendisiyle birlikte stres, ani atak ve depresyon gibi rahatsızlıkları getirmektedir.

 Sosyaleşmenin olmadığı yerlerde, cinayetler, boşanmalar, intiharlar ve insanların akıl kaybı olmasının önüne geçilmemektedir. Kişilerin kendilerini bir boşlukta hissetmeleri, yorğunluk, halsizlik, umutsuz hisse kapılmaları, kişilerle iletişim kurmaktan kaçınmaları, uyku düzeninde bozulmalar bunların tümü stresten kaynaklanmaktadır. Yaşadığımız bu dönemlerde herşeyi kendimize sorun etmekteyiz. Yaşam kolaylaştıkçamı acaba sorunlarda çoğalıyor? Bazen düşünmeden edemiyorum.
 Örneğin; Eskiden yılda bir ve ya iki elbise alırdık. Aldığımız giysilerimizle çok mutlu olurduk. Şimdi ise maalesef haftada bir aldığımız giysilerimizle o an değişik bir elbise aldığımız için mutlu oluyoruz, fakat gelecek hafta için nasıl bir giyim alacağımızın stresine düşüyoruz. Çünkü alınan elbiseye, ayakkabı ve çanta uyumlu olacak. Muhakkak uymalı... Bunlar yanlız bayanlar için geçerli olan birer sebepler kişilerin depresyona ve strese girmesi için birer neden. Böyle ufak tefek şeyleri büyütüp insanlar kendi ruhsal bozukluklarını ortaya koymaktadır.
 
 Kişilerin sabırsızca davranışları, ailelerin birbirleriyle yargılayıcı, denetleyici ve birbirileriyle üstünlük belirten tavırlar göstermesi hem ana- baba ve hemde çocuklarda, kardeşler arasında problemler getirmektedir. Ve bu gibi sebeplerin bir ailenin çöküşüne ve yıkılmasına neden olmaktadır. Kişilerin psikolojik bir hastalığa yakalanmaması için yapılacak ilk adımı, boş zamanlarını topluma faydalı olacak işlere harcamaları olacaktır. Kendilerini hep yeterseniz bulup daha çok çalışıp gayret etmek ve sosyal kültürel konularda hep yenilemeye gitmekle bu çağımızın hastalığı olan psikolojik hastalıkta kurtulma çabası olacaktır. 

                 Allah'a emanet olun. / Kamile Özdemir 
( Çağımızın Hastalığı başlıklı yazı Kamile Özdem tarafından 4.09.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.