’’Su da balık yan gider.’’ derler... Su dur işin özü balıklar için... Rakı şişesinde balık olmaya kalktın mı işin yaş diyeyim sana... Orhan Veli’nin mısralarındandır ’’Bir de rakı şişesinde balık olsam.’’ Anladık da Orhan Veli birader dakkasına gidersin vallahi hem de billahi... Rakı şişesine girip de yaşayan bir balığı daha hiç bir kitap yazmadı, bundan sonrada yazmaz...

Fazla içtin mi bu mereti insan bile mortu çekiyor balıklar mı ölmesin... Düşünüyorum da Orhan Veli’nin bu dizelerini okuyup da bunu balıklar üzerinde deneyen salak da var mıdır? Yok ya, yoktur, bizim insanımız içse de ağzı ile içer bu mereti, böyle aymazlıklar yapmaz...

İyi de şarap şişesinde, votka şişesinde, bira şişesinde balık olsam niye dememiş bu Orhan Veli dostumuz? Yok, yok ben anladım. Rakıdan başka bir şey ağzına sürmediğinden belki de böyle bir dize yazdı. Sürekli şarap içiyor olsaydı, rakı değil şarap şişesi olurdu, balık olmak istediği yer...

Neyse burada rakının, şarabın, biranın reklamını da yapmayalım. İçende kendi bilir, içmeyen de kendi bilir. Bu saatten sonra kim ne yemiş, ne içmiş, bizi, sizi hiç ilgilendirmez... Şimdilerde içkiler zamlandığından bakıyorum bir çok kişi ev de rakı, şarap, bira yapımına başlamış. Bu da değişik bir yöntem içki müptelaları için...

İnternet de bütün içkilerin yapım aşaması, malzemeleri hepsi bir bir anlatılıyor... Vatandaş da malzemeleri alıp ev de hangi içkiyi canı içmek isterse yapıyor... Devlet baba da zam yapmayıp ne yapsın, yegane vergi topladığı yer içki, sigara, loto, toto bir de benzin, mazot...

Aman, aman siz siz olun öyle rakı şişesinde balık olmayı filan aklınızdan geçirmeyin. Orhan Veli’de zaten bu cümleyi kafası kıyak iken söylemiş... Yoksa hiç böyle bir laf eder miydi, Orhan Veli gibi bir büyük şair? Meyve Suyu şişesinde ya da ayran şişesinde balık olsam dese hani yine idare ederdi bir şekilde cık cık cık rakı balık zor...
( Rakı Şişesinde Balık Durumları başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.09.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.