İmandan Bir Nurdu Şule Yüksel Şenler Kardeşimiz
 

şule yüksel şenler hayatı ile ilgili görsel sonucu


 İmandan bir nurdu Şule Yüksel Şenler kardeşimiz. Şule Yüksel Şenler 29 Mayıs 1938 tarihinde Kayseri'de doğdu. 1960'lı yıllarda gazete yazıları ve konferanslarıyla ün kazanmıştır. Aslen Kıbrıslıdır. Küçükken ailesiyle birlikte İstanbul'a göç etti. Öğrenimini ortaokul ikinci sınıfta bıraktı. Bir terzinin yanında çalışmaya başladı. Bu, onun ileride kendi başörtüsü modelini yaratmasına yol açtı. 21 yaşında gazetecilik yapmaya başladı. 1965'te tesettüre girdi. Yeni İstiklal gazetesindeki yazıları nedeniyle hakkında davalar açıldı. Anadolu'yu dolaşarak verdiği konferanslarla tartışmalar başlatmıştır. Onu taklit eden genç kızların başlarını aynı şekilde örtmeleriyle bu tarz örtü şulebaşı olarak anılmaya başlandı.


 Hür Söz, Yeni İstiklal, Babıali’de Sabah gazetelerinde kadın sayfası yaptı. Bugün gazetesinde 1967-71'de köşe yazarı idi. Seher Vakti dergisinin başyazarı oldu. 1971'de hapis yattı. ŞULE YÜKSEL ŞENLER'İN ESERLERİ


Gençliğin Izdırabı
Hidayet
Bize Ne Oldu
İslam'da ve Günümüzde Kadın
Duyuşlar
Her Şey İslam için
Uygarlığın Gözyaşları
Huzur Sokağı
Kız ve Çiçek
Sağ El
Bir Bilinçli Öğretmen
Yılanla Tilki


  Başörtü konusunun eğitimli Müslüman kadının hayatına girmesine vesile olan, gerek yazıları gerekse konferanslarıyla 1960 ve 1970'li yıllara damgasını vurdu.Huzur Sokağı romanıyla tüm zamanların en çok okunan yazarları arasında yer alan Şenler’ in hayatını konu alan kitabın ilk baskısı 2006'da yayınlandı.
Karanlıktan sonra, nur çıkar aydınlık vardır, Mevla’mız böyle söyledi bizde böyle bildik. Her karanlık dönemde, o karanlığı aydınlatan bir ışık meydana çıkar, İşte Şule Yüksel Kardeşimiz de o dönemlerde karanlığı gönlü ile gönlünde taşıdığı imanla aydınlatan bir kardeşimizdi.


 Yüce Hak Mevla, bizi anne karnında karanlıkta yarattı da sonra rahmetinden ekleyerek nurunu saçtı, zalimler de bu nurla doğan insanın dünyasını karanlık etmek isterken, imanı gönlüne alan önder olacak nurlu insanın gönlüne önder olacak iman nurunu serperek önder yaptı Rabbim, başörtü Allah’ın emridir, bunu önemsemeyen Ebu cehiller çıkınca, Şule Yüksel Kardeşimiz gönlündeki imanın nuruyla yola çıktı, bu nuru gönüllerimize serpti. İnsan gönlü imanın nurunu kaptı mı mana denizine yüzer manayı kapar, bedene sığmayan bu manayı insanlığa sunarak manalı olmanın hakkını verir, kardeşimize bu hissede payına hapislik düştü, yattı, zaten Müslüman için dünya bir hapis hane değil midir diyerek…


 Rabbim imanın derdine düşen yollara düşen imanlı kullarının içlerine, önüne ön olmayan sıfatlardan, bilgiden, nurdan, cömertlikten inciler, mücevherler yerleştirir bunu yaşayarak öğrendik kardeşimizin hayatından. Hayatını gençliğe ve insanlığa adayan kardeşimizi bu uğurda hayatını feda etti.


 Bilginin haddi sınırı yoktur, anlaşılmasın diyerek iman hayat bunu bizden reva gören o zalimler pek azını bilmemizi istemezken o yıllarda, Rabbim kardeşimizi içimize göndererek bizlere sanki yüz bin tadımlık bilginin kapısını sizlere açtım verdim diyerek, etrafında topladı, genç kızlarımıza değil biz erkeklere de şuur’lanma imanla bir arada olmanın kapısını açtı kardeşim, Rabbim cemali ile karşılayarak Peygamber efendimize komşu eylesin, başımız sağ olsun.
 
Mehmet Aluç

( İmandan Bir Nurdu Şule Yüksel Şenler Kardeşimiz başlıklı yazı kul mehmet tarafından 29.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.