Yaşlı adamla kız çocuğu sık ağaçların arasında yan yana yürüyorlardı. Hafif esen rüzgâr… Kıpırdanan yapraklar… Adam durup omzuna yasladığı küreği toprağın bağrına sapladı. “Burası olur.” Kız poşetten ağaç fidesini çıkardı. Adamın ayakucuna bıraktı. “Nerden biliyorsun dede?” Adam küreği arka arkaya savuruyor çukur derinleşiyordu. Gözlerinde geçmişin izleri… “Ben bilirim.” Kız çömeldi. Adam çukuru itinayla düzeltti. Fideyi saksıdan kurtarıp dikkatle bıraktı. “Gel, sen de toprak at.” Kız dokunsan ağladı ağlayacak... Adam sevinçle toprağı hızlı hızlı çukura dolduruyordu. Kız uzaktan seyretti. Adam doğruldu. Ellerine yapışan çamuru sıyırırken kız beline sarıldı. Yaşlı gözler… “Keserler mi?” “Hiç öyle şey olur mu!”

***

Açılan albüm… 
Açılan televizyon…

***

Tepside iki fincan… Üzerlerine gelen cezve… Bir ona bir diğerine dökülen kahve… Yaşlı kadın cezveyi mutfak tezgâhına bırakıp tepsiyi kaldırmıştı ki salondan feryat figan yükseldi. “Yaktılar dede, yaktılarrr”   

***

Adam dehşet içinde odadan koridora fırladı. Kanepe üzerinde açık kalmış albüm… Solmuş bir fotoğraf… Fidanların arkasında gülümseyen bir adamla erkek çocuğu…
( Yaktılar başlıklı yazı E.Kirişçi tarafından 19.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.