AŞK İLE OLAN KİŞİ EN YAKIN RAKİBİ OLAN DÜNYA İLE BAĞINI NEDEN KESER?

 

      aÅŸk ile ilgili görsel sonucu


Aklıma sen düştüğünde alıyorum kalemimi elime
Sayfalar dolusu içimdeki seni anlatmak istiyorum
Ne ben anlatabiliyorum ne de kalem yazabiliyor
Yüreğime işlemiş sevdanı bir türlü anlatamıyorum


Lal oluyor kelimeler sanki suskunluğa bürünüyor 
Tarif edemiyorum bir türlü yüreğimdeki aşkını
Oysa aksa yüreğimden kelimeler sen bile şaşırır kalırsın
Sevdan öylesine bir volkan sana meftun yüreğimde


Sana dünyam, ömrüm desem yine de yetmez işte
Gökteki yıldızlar, ay ve güneş sönük kalır gözümde
Varlığının yanında ne ömrüm ne de dünya inan umrum da değil
Gözlerimin ışığı, rüyalarımın sığınağı bir tek sensin sevgilim

Ayşe KARADENİZ

 

Ayşe hanımefendi kardeşim soruma ne güzel şiiriyle cevap vermiş, aşk böyledir işte.

Âşığın en büyük sermayesi nedir diye sorsak vereceği cevap gözyaşı olur. Buda âşıklığın alametidir! Gözyaşı akıtmak sevgili için akıtılan bir gönül pınarının akan kesilmeyen suyudur, hem gönlünün hem de o yârin güzellik bahçesine hayat olur. Böylece aşkın 10 şiddeti ve cennet büyüklüğünün göstergesi olan gözyaşı, akarken gözde damla iken bakarsın bir anda yağmur olur, nehirlerle buluşur, denizler ve okyanus olur.  Bir anlamı da pişmanlığı ile kalan kulun pişmanlığını yansıtan aynı zamanda günahlardan kurtulma ve arınma vesilesi olandır gözyaşı! Kullar ve âşığın rahatlamasını ve ruhunun huzur bulmasına vesile olur. Bazen akan bu gözyaşları gönüldeki aşkın sırlarını ifşa ettiği için gözyaşına sitem eder âşık, sevgiliye vuslat ile kavuşan âşık, sevinç gözyaşları ırmak ırmak akarcasına döker. Gönülde sadece aşkla sevgili ve insanların gülmesi için çaba gayret vardır, dünyalık mal kazanç değil ahiretlik kazanç vardır. İşte bu nedenle dünya ile onu kazanmanın hırsı âşıkta ve aşkta aramayın bulunmaz.

Aman turnam benim yârim gücenmiş

Beni görse yoldan çıkar, yan gider

Gönül suyu gözlerimden akıyor

 Ah ettikçe ciğerimden kan gider (Karacaoğlan)

 

Mevlânâ, Mesnevi ‟sinde Hz. Âdem ‟in dünyaya gözyaşı dökmek için geldiğini söyler. Onun evlatları olarak insanlar, onun gibi gözyaşı dökmelidir. Zira akıtılan her gözyaşı, aslında birer inci, hatta ondan daha kıymetlidir. Devam eden gözyaşı ve hüzün kalbi nurlandırır.( Nazmi ÖZEROL-Bakide Gözyaşı)

 

Bu nedenle her şeyin bir kuralı varsa aşkında kuralları vardır, hayatın ortak böleni sonuçları ve sonuçların içerdiği değerleri aşk meydana çıkarır ve insana sunar… Bu nedenle sadece tek bir karar verenin kendisi olmasını isterken, yani kendisinin tek bir oyuncu olarak dünyalık istek ve hislere nefis ve şeytana karşı alacağı kararlara bağlı kalmasını ister. Haklıdır aşk dünya mal sevgisi bakın işte çıkar için savaşlarla insanların yaşamı sömürülerek hiçe sayılırken, aşk buna izin vermez asla ve asla işte insan biraz dünyalık mal der biraz daha biraz daha sonrasında, hepsi benim olsun ey salak insan tek başına kalınca, onca insan ölünce yaşamanın tek başına ne anlamı olacak ki? İşte birazcıkla başlayan sonuçlar birbirine bağlı olmayan insanların davranışlarının neticesi olarak ortaya çıkan bu vahim olaylara aşk izin vermez ve insanın böyle bir bağla dünyaya bağlanmasını istemez o ipi koparır, iple değil gönülle sevgi ile bağlanarak, insanlar için onların mutluluğa erişmesini isteyerek çıkar ilişkisine bağlı bağları koparır aşk, hem de hiç acımadan anında, aşk bu konuda hiç taviz vermez, gönlü ve aklı darmadağınık ederek yeniden dizayn eder, sevgi ile imanın parıltısıyla…

Deli diyorlar desinler gülüm
Aşk badesinden içmemişler meyden ne anlar
Sevda odunda yanıp kavrulurken yüreğim
Susuzluk nedir bilmezdi adını anan dudaklarım
Aşkın okyanusu gibiydi sevda yüklü bulutlar
Sırılsıklam ıslatırdı susuz yüreğimi pınarlar
Deli diyorlar varsın desinler gülüm

Deli sayacaklarmış, varsın saysınlar
Elbette öyle gözükür 
Aşktan anlamayana yüreğim
Bu yürek gördü ne varsa yaşamda aşka dair
Acının en çoğunu, 
Vuslatın doruğunu
Özlemin en katmerlisini
Ne hüzünler kanadı içime yıllar yılı
Deli diyorlarsa desinler varsın

Deli olmak akıllı olmaktan iyidir bazen gülüm
Akıl almaz bazen işilerine yüreğin
Gönül uslanmaz, yürek susmaz sus demekle
Sevgi iki dudak arasına değildir aslında
Dünyaya sığmayan sığarsa bir yüreğe
Aşk o zaman aşktır işte,
Ne yapsanız sığmaz yüreğe 

Tene dokunmadan kalbi yerinden çıkarmak
Herkesin haddine değilse de
Gözler fal taşı gibi oynar yerinden aşka düşende 
Gönül fel fecir okur sanır bakıp görenler
Aşkın yaşı yoktur diye fısıldarlar birbirine
yaş kaç olursa olsun yakalar insanı
Akıl baştan gider yapmam dediklerini yaptırır
Aşkın zır delilik olduğunu bilmeyenler
Konuşup dururlar otuz iki kısım tekmili birden
Deli derler belki bana da 
Varsın desinler değil hiç umurumda
Bu deli sevda sabahında

01.05.2016 P.ÇETİN Ankara

İşte aşk böyledir bilenler bilir aynı kardeşimin söylediği gibi deli derler desinler… Selamlarımla.

Devam edecek inşallah

 

Mehmet Aluç


( Aşk Üzerine Deneme Çalışmalarım-2- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 17.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.