AŞK ÜZERİNE DENEME ÇALIŞMALARIM-1-


 aÅŸk ile ilgili görsel sonucu



  Aşk nedir? Aşkın amacı anlamı nedir? Aşk kimin içindir? Aşk ile olan kişi en yakın rakibi olan dünya ile bağını neden keser? Belirsizlikler çıkmazlar hasret âşık için bir şey ifade eder mi? Hasret yolunda belirsizlikle yol alırken karar vermede hangi yolu takip eder? Sorular uzar gider, şimdilik bu sorulara cevap verelim.
 
AŞK NEDİR?
  Dengesiz giden hayat yolunda dengesiz yürüyen ve bu dengesizliğini hissetmeyen kişinin duyarlılığa kapalı olan yönü gönlü sinyal almayan gönlü, bir anda karşısındaki gördüğü beğendiği bir güzele aşkın âşık etmesiyle gönlüne girerek, tüm dengelerini değiştirerek, dengesizliğini düzelterek hayatına renk ışık olan bir sevda yoludur bu dünyalık içindir, birde hakka yürüyenlerin hak aşkıyla yürümesi vardır ki bu daha başka bir güzellikle giyinmektir arınmaktır. Artık gönül gözüyle gören gözüyle bakan duyarlı hisseden seven birisi olmuştur kul, dünyası üç yüz almış beş derece dönmüş, karar ve destek olan aşkla o kul bambaşka bir insan olmuştur.
 
AŞKIN AMACI NEDİR?


Daha

Kaç geceyi,

Kaç düşü,

Kaç aşkı,

Kaç ayrılığı besler ki zaman

 

Kaç yaprak,

Kaç bahar eksildik ömrümüzden görmüyor musun?

Değemedikten sonra gözlerine,

Öpüp, koklayıp dokunamadıktan sonra o gül tenine

Neye yarar ki kimsesiz harfler, yetim kalan hıçkırıklar

 

Vakit

Henüz sen,

Sevişmek henüz bizken

En çıplak, en doğurgan halinle

Düş dudağıma

 

Düş ki,

Yarım kalmasın kaldırımlar

Çıkmaz sokak adresim ol…  Ol ki,

Sardunyasız kalmasın cumbalar

Sana uzansın dikenini gül bellediğim tüm yollar

 

Parolası da

İşareti de biz olsun aşka dair tüm sınırların

Sınırsızlık, doyumsuzluk olsun tendeki tüm kaçamaklar

Meyleyelim yüreğimizde kamburlaşan tüm “neyleyim” leri

Yaşamak çeksin canımız off…  Ölüm bizi henüz içmeden

 

Tek geçsek de

Sek içelim geceyi

Yetersiz kaldıkça sözcükler

En cüretkâr, en dudakkar halinle düş dudağıma

Düş ki, içtikçe sarılalım, sarıldıkça içelim bizi henüz gece bitmeden…

 

İlhan Aşıcı


 

 
Kardeşim çok güzel anlatmış aşkın amacını gayesini, aşkın gayesi insanı mutlu etmektir tek gayesi, sarılın demektir aşk…
 
AŞK KİMİN İÇİNDİR?


  Günümüzde kazanma rekabetinin sonucunda, çıkan savaşların veya bunu seçen aklı başında olmayan liderlerin seçimlerin ve çoğu zaman onlarca bu olanların çocukça oyun olarak düşündüklerinden daha pek çok etkileşimin sonucunda, yani daha çok kazanma hırsıyla araya girenlerin onlarında bu savaşın bir oyun gibi ele alınıp, analiz etmeden gerçek olduğunun farkına varmadan, gerçeğin fark edileceğinden uzak yaklaşımlarıyla fark edile bilinmediğinden, sanki mecaz üzerine kurulu olan bir oyun teorisiyle sömürürken, kendi ajanlarında bu konuda etkileşime sokarak veya başka bir deyişle etkileşimli karar teorisini, hayatlarına paranın gücüyle gerçekleştirince, bu aklı başında olmayan, insana odaklı yaklaşmayan sadece çıkarlarına odaklı yaklaştıkları için ve aşk denilen bu cennettin bahçesinde değil de, şeytanın leş kokan bahçesinde gezdikleri için leş koktukları için, dünyayı da leşe çevirme uğraşında olanların yanına aşk yaklaşmaz,  şeytan ve aşk asla bir arada olmaz. Aşk gelince şeytan kaçar yanına yaklaşmaz ve aşkın cennet bahçesinde gezinemez şeytan. Böylesi insanların yanına aşk yaklaşmaz, böylesi insanlar sadece kendi çıkarını düşünür, aşk bunların gönlüne bir girsin dünyaları üç yüz altmış derece döner içlerindeki tüm kötülükler yok olur, şeytan paramparça edilir. İnsanın seçimine göre olduğu için bu dünya ve seçimine göre sorgulanacakları için herkes seçtiğinden sorumludur.
 
  Aşkın en önemli var olma gelme nedeni bence, kişi yaşarken hangi stratejinin yani şeytan ve dünya çıkarının atılımıyla esaret altına almaya çalışırken, aşk tarafından seçilen stratejiyle bunlara karşı en iyi tepkiyi vererek içinde dışarıya atarak, sadece bana insana odaklı olacaksın ve ben ne dersem o olacak demesiyle, insan aşka bağlanır ve artık stratejiyi aşk belirler. Dolayısıyla karar birimi olarak aşk, dünya nefis şeytanın hileleri arasında kalan insanın, karşılıklı bağımlılıktan kaynaklanan atılımla esaret altına alarak köle olarak yaşamasına, aşk asla izin vermez. İşte bireylerin karar aşamasında stratejik olması durumunu inceleyen aşk, uygulamalı olarak insana odaklı cennettin bir dalı olarak kabul edilmekte özellikle beklentileri ve kararları belirleyen başlıca faktörlerden birisi olarak, çıkar ilişkisine aşk asla izin vermez ve son verir.


Devam edecek inşAllah


Mehmet Aluç


Not:Yazımdan anlatamadıkları bir kalemde şiiriyle anlatan İLHAN KARDEŞİME izin vermesiyle teşekkürler ediyorum.