Kokarca derken siz de o küçük canlıları kastettiğimi mi zannettiniz? Değil tabi ki burada konu insan olup da kokanlar... Kimilerinin ağzı kokar, kimilerinin üstü başı, kimilerinin de elbiseleri kokar... Aylarca yıkanmayan tiplerde var, yıkandığı halde kokanlar da... Bazı geri zekalı tipler de medyatik olmak için kıçını yırtar ’’Gusül abdesti istemiyoruz, cenabet gezmek istiyoruz.’’ diye salakça pankart açar, salakça dedim hakikaten salakça senin ile Allah arasında, bunun ceza kanununda bir cezası yok zaten a benim salaklarım... Geberene kadar cenabet gez istersen...

Gelelim kokanlar ile mücadeleye... Ağzı kokanlar, dişlerini fırçalamayanlar gerçekten insana rahatsızlık verir. Bir şey de diyemezsiniz, yakınınız olsa da, olmasa da... Ancak ima yoluyla ya da şaka yoluyla bir şeyler anlatmaya çalışırsınız, o da karşıdaki insanın anlama kapasitesi varsa eğer...

Bir başka yöntem; karışınızda ki vatandaş ’’Ooooo!’’ diye size geliyorsa, illada yanaktan öpüşmek istiyorsa, en etkili yöntem ’’Kardeş müthiş gribim sana da bulaştırmayayım.’’ demek olabilir... Ya da direk söyleyin, hem de herkesin içinde ’’Yahu kardeşim sen hiç dişlerini fırçalamaz mısın?’’ deyin bunu, belki mahcup olur da daha dikkatli olur bundan sonra...

Ağzı kokanlara şöyle bir de espri yapsanız alınırlar mı ki? ’’Tanıdığım çok iyi bir diş hekim, var, hem de her gün ücretsiz dişlerinizi fırçalıyormuş.’’ Anlar mı arkadaş? Kim bilir, belkide anlamamazlığa gelebilir. Ya da ’’Adresini versene şu diş hekiminin.’’ diyebilir...

Üstü başı kokan arkadaşlarınıza da sabun veya şampuan hediye edebilirsiniz... Veya kokarcalar ile ilgili bir fıkra anlatabilirsiniz... Yahut ’’Çok kaliteli sabunlar ve şampuanlar satan bir arkadaşım var, hem de fiyatları çok hesaplı.’’ diye de hem nalına hem mıhına cümleleri boca edebilirsiniz...

Bir başka yöntemde yıkanmayan bir insanın üstüne kolonya ya da parfüm ile hücum başlatabilirsiniz... Yalnız adam çok hızlı koşuyorsa yetişemeyebilirsiniz... Kaçmıyorsa fanila ve don hediye edebilirsiniz... Veya ’’İçimden geldi sana bir kese ısmarlayayım.’’ dersiniz, tabi cebinizde para varsa, yoksada yakın bir marketten mandal alıp burnunuzu tıkayabilirsiniz... Böyle böyle akıllar işte bendeki de...

Biraz damardan girip ’’Müslüman temiz olmalıdır, temizlik imanın yarısıdır.’’ diye de bir cümle ile karşınızdaki insanın biraz düşünmesini sağlayıp, ruhunu da alabildiğine titretebilirsiniz... Yok yine kokmakta ısrar ediyorsa, zaten yanında yöresinde bulunan arkadaşları, dostları da kendisini yavaş yavaş terk edecektir, bu acı da ona yeterde artar bile...
( Kokarcalar İle Mücadele Teknikleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.