Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 12.08.2019
Okunma Sayısı : 1067
Yorum Sayısı : 1
Gerçeğin, hakikatin, mutluluk, yaşamın ve güvenliğin o kadar çok düşmanları var ki;

Bunları topla tüfekle yok edemezsiniz. Alternatif ve rakip de değillerdir. Şeytanca görev yapan bozguncu/yıkıcı unsurlardır. Parazit olarak bazen görünür, bazen de görünmezler.
Cehalet, çekememezlik, kıskançlık, tarafgirlik, kayırmacılık, ayrımcılık, ideolojik, dinsel ve ırkçı mahallecilik, tembellik,
bağnazlık, kurnazlık, nedeni belirsiz psikolojik davranış bozuklukları, egoizm, farkedilme arzusu, farklı görülme telaşı, vazgeçilmezlik kaprisi, güce ve mülke yaslanma acziyeti,
eleştiri, öneri ve farklı düşünme tahammülsüzlüğü, yeniliğe, gelişime kapalı bir bilinç yapısı.....
Say say bitmez, bunları bilmek ve önlem almak yeterlidir. Beyhude bir çaba bunların hepsi tabi ki. Gölge etseniz de sürekli hareket ettiği için güneş, başka bölgelere doğacaktır.
Güneşi balçıkla sıvayamayız. Sıvasak bile o kin tutmaz, balçığı pişirerek size tuğla olarak hediye edecektir.
Kalem gibi doğru, çağlayan gibi duru, güneş gibi aydınlık, ısıtıcı yaşam sunabilen bireyler olabilmek. Her şeye rağmen, aldırmadan yürüyebilmek. Çamur atana, pişirip kerpiç sunabilmek... Zor ama zorunlu bir görev aslında.
Düşünür, ozan, kültür elçisi, bilim insanı, vefakâr/fedakâr insanlık yolcusu olmak, bu olsa gerek.
12.08.2019
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Gerçeğin, Hakikatin, Mutluluk, Yaşamın Ve Güvenliğin O Kadar Çok Düşmanları Var başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 12.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.