AREFE GÜNÜ 

"Arefe" ne demektir?

Kök olarak Arapça bir kelimedir. Asıl olarak; "anlamak, bilmek, şuur etmek, izan etmek, idrak etmek" gibi mânâlara gelir. 

Türkçemize geçen ve hepimizin iyi bildiği "Arif, Arafat, Maarif, İrfan, Arefe, Marifet Tarif" gibi kelimelerin hepsi bu kökten türemiştir. 

"Arefe Günü" de Cenab-ı Hakk"ın (cc) isimlerinin, sıfatlarının kainattaki tecellilerine bakılarak düşünülüp, zikredilip; her şeyi yaratanın, her şeyin rızkını verenin, her şeye Kadir olanın O (cc) olduğunun anlaşılması, idrak edilmesi gereken bir ibadet günüdür. 

Rabbim cümlemizi Arefe Günü"nün mânâsını hakkıyla anlayanlardan, marifetullahta ilerleyen salih kullarından eylesin inşallah. 

                            Mustafa Gül (10.08.2019)

Arif olan felah bulur Salah'ta
Yükselir her dem Marifetullah'ta
Rabbimizi bize anlat deseler
Tarif eder, zorlanmaz o izahta

( Arefe Günü başlıklı yazı Hamdi tarafından 10.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.