Hiç soruyor musun kendine?"Ben kimim,ne için yaşıyorum,neye hizmet ediyorum?"diye.   

        Hayat koşuşturmacası ve bu uğurdaki mücadele,zaman zaman kişiyi ideallerinden uzaklaştırabiliyor.İnsan ideallerinden,gerçekleştirmeyi hedeflediği hayallerden uzaklaştıkça kendinden de uzaklaşmaya başlıyor.Peki insanın,bu hayata başlarken ilke edindiği yaşam felsefesi ile hayatın devamındaki kimliği ve düşünce yapısı ne kadar örtüşüyor? 

Öyle zamanlar var ki insanı değişime mecbur hale getirip yapmam dediği davranışları yaptırabiliyor.Değişim ve farklı bir kimliğe bürünme,hayatın sağlıklı ve faydalı ilerlemesinin ön koşulu olmaya başladı.Böyle olunca dürüstlük arka plana itildi.Bireyler mantık çerçevesinde hayatını idame ettiren makineleşmiş kişilikler haline geldi.Bireyler,dostum-kardeşim dediği insanlarla ilişkilerinde dahi mantık ve gerçekçiliği,vicdan ile duyguların önüne    koymaya      başladı.

   Kendisi olan ve ilkelerine sıkı sıkı bağlı kalan bireyler,çevre açısından dar bir yelpazeye sahip olabilmekteler.Çünkü kalabalıklar,görüş ve kişilik olarak belli kalıplara sahip bireylerden oluşur.Topluluklar içinde bulunanlar,kendi fikirlerinden önce,başkalarının fikrini ve faydasını düşünür.Bu düşünce yapısı özgün fikirlerin önüne geçmekle beraber,gerçek kişilik    ve     duyguları        yansıtmaz.

       Benzer ve aynı yapıdan kişiliklerden oluşan bir grup ilerlemede sorun yaşar.Ancak farklı kişilikler her zaman hızlı ilerleme ve gelişim sağlar.Farklılıklar,hoşgörü ile sağlam bir yapıyı oluşturur.İnsan ise özünü korudukça çevresine katkıda bulunur ve huzurlu olur.

Peki biz ne zaman biz oluruz.Bizler,kendi kimliğini koruyan ve farklı kimlik ve kişiliklere hoşgörüyle yaklaştığımızda biz oluruz.Bizler kalıp yargılardan uzak durdukça,geçmişine ve bugününe    sahip  çıktıkça  biz  oluruz.
            Biz,bir binayı oluşturan tuğlalar,bir köprüyü ayakta tutan demir ayaklar gibiyiz.Sence biz kimiz?


( Biz Kimiz başlıklı yazı Psikolog tarafından 31.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.