Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 22.07.2019
Okunma Sayısı : 1205
Yorum Sayısı : 1
*KKTC VE ULUSLARARASI GÜCÜMÜZ*

20 Temmuz'da Kıbrıs Barış Harekâtı’nın 45. yıldönümünü kutladık.
ABD ve NATO karşı çıksa da zorunlu bir harekattı bu. Dostluğun ve müttefikliğin ne olduğunu aslında o zaman anlamıştık.
15 Kasım 1983’te de “Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti”nin kurulduğu ilan edildi.
Bağımsızlığını ilan ettikten sonra BM Güvenlik konseyi Kuzey Kıbrıs’ın bu kararını kınamıştır.
Peki 36 yılda bu genç cumhuriyeti resmen kaç ülke tanıdı?
KKTC bağımsızlığını ilan ettikten sonra Türkiye, Pakistan ve Bangladeş tarafından tanınmıştır.
Daha sonra gelen baskılar üzerine Pakistan ve Bangladeş de bu kararlarından vazgeçmişlerdir.
Azerbaycan bile, Dağlık Karabağ bölgesine misilleme olur korkusuyla KKTC'yi tanıyamamıştır.
Ne kadar güçlüyüz, ne kadar uluslararası güçüz, ne kadar milliyiz, varın siz tartın.
Kimse hariçten gazel okumasın, havanda su dövmesin, karlı dağdan kar bağışlamasın, yağmasa da gürlemesin.
Süslü ve gür laflarla bizi aldatmasın.
36 yılda 36 ülkenin tanımasını ve büyükelçilik açmasını başaramamışsak,
siyasi, uluslararası, diplomatik manevra alanımız ortadadır.
Hadi Avrupa"ya sözümüz geçmiyor.
Ortadoğu, arap ülkeleri, asya kıtasında da mı sözümüzün geçeceği dostumuz yok.
2023 hedeflerinden daha önemli değil mi bu durum?
20 Temmuz 1974 de 9 yaşındaydım ve harekatı lambalı radyomuzdan takip etmiştik, ne anlama geldiğini elbette anlayamazdım.
Ama bugün şunu söylüyorum:
En azından S.400 aldığımız ülke Rusya
Köprü yaptırdığımız Japonya,  şirketler sattığımız Katar, KKTC"yi tanımalıydı.
Bu benim için bir milli onur meselesi ve turnusol kağıdı.
En azından 5 ülke KKTC' yi tanısın, büyüdüğümüze ben de yürekten inanacağım.
Sevgiler
Samsun, 22 Temmuz 2019
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Kktc Ve Uluslararası Gücümüz başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 22.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.