Âşık olunan kişiye, "Seni seviyorum!" demek duyguyu tam ifade etmez. Çünkü, 'sevmek' insani ancak sıradan bir duygudur. İnsani ancak sıradan olmayansa âşık olmaktır. ‘Seviyorum!” demek, 'hayvan-sever'; 'orman-sever' deyişleri gibi insan-sever olmaktan ileri bir duyguyu ifade etmez. Sadece bir koşulla bu deyiş aşkın eline su dökebilir. O da kişinin sözünü ettiği kişiden başka kimseyi sevmez olup, 'sevme' eylemini tekilleştirip tutkulu niteliğe yükseltmesiyle olasıdır. Peki, kim sadece bir kişiyi sevmekle yaşayabilir ki?

Âşık olduğum kişiye, “Ben sana âşığım!” dersem anca duygumu doğru ve tam ifade etmiş olurum. Çünkü aşk, bir başkasına tekil ve kısmen mahrem özellikte tutkulu bir sevgiyle bağlanmaktır. Sevmek eyleminde kişiye özel tutkulu bağlılık varsa, kişi sevmeyi aşıp aşk düzeyine yükselmiştir. Artık âşık olmaktan söz edilmelidir. Bu yüzdendir önce sevgili sonra âşık olunur amma bizdeki bu ilişki nedense tersinden işletilip önce âşık sonra sevgili olunur...

Sevgililer Günü âşıkların birbirlerine sevgi belirteci hediyeler almaları da bana bu yüzden tuhaf gelir. Onların aslında kendilerine özel “aşk gününü” beklemeleri gerekirdi. Çünkü Sevgililer Günü âşıklara özel bir gün değil; aşk öncesi geçiş günüdür. Âşıklar bu günü bir sevgi günü olarak kutlamakla farkında bile olmadan sevgili olma evresinden daha ileri olan aşk düzeylerini aşağı çekmektedirler. Sadece sevgiliysen henüz âşık değilsindir. Âşıksan aynı zamanda sevgilisindir tabi. Gene de sen Sevgililer Gününü geç kendi aşk gününü kutla...  

Muharrem Soyek
***
( Seni Seviyorum başlıklı yazı M. Soyek tarafından 22.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.