KUR'AN-I KERİMDE NAMAZ


Son dönemlerde din üzerine yapılan tartışmalardan biri de Kuran-ı Kerim'de namazın geçip, geçmediği tartışılıyor. Bazı kişiler Kur'an'da namazın geçmediğini ida ediyorlar. Bunun ne kadar doğru ve ne kadar yanlış olduğunu bu yazımda yer vermek istedim.


      Kur'an-ı Kerim'de namaz olarakta tercüme edilen "salat" kelimesi, bağlantı kurmak, dua etmek gibi anlamlara  gelip kulun Allah ile bağlantı kurması anlamında kullanılmasıdır.


      "Salat" kelimesi "ikame" fiiliyle  beraber "namaz kılmak" anlamında kullanılır. Allah bize kuran'da namaz ibadetini bütün detayları ile ayetlerde ifade etmektedir.


       Zikretmek için yapılan bir ibadettir (Taha süresi-14) Ayrıca sabırla, namazla Allah'tan yardım dilemek (Bakara süresi-45) Bunun yanında Kuran-ı Kerim'de (Bakara süresi-238,26 -Şuara süresi -218) de Kıyam (ayakta durmak) anlatılmaktadır.


        Rükü;(eğilme) de (Bakara süresi-43 -Maide süresi - 48-55 -Fetih süresi- 29)

Secde;(yüzüstü yere kapanmak)  (  Haç süresi -48 -77 Fetih süresi -39)


Sümer süresi-9)cü ayetinde namazın kılınış şekli anlatılmaktadır. Kur'an'da namazın  vakitleri  belirlemiş bir farz olduğu anlatılmaktadır (Nisa süresi-103)


      Kur'an'da namaz öncesi abdest(Maide süresi-6) ve boy abdestin (Nisa süresi-43) cü ayetinde detaylı olarak aktarılmıştır. Kur'an'da; Öncesinde abdest almamız gerektiğini vakitleriyle farz kılınmış, ayakta durarak ,eğilerek ve secde ederek Allah"ı anmamız anlatılmaktadır.


     Ayrıca kur'an-ı Kerimde beş vakit namazı işaret eden ayetlerden biri de (Taha süresi-130)cü ayet şöyle diyor;

"Güneşin doğmasından önce de  batmasından önce de Rabb-ini  övgü ile tesbih et. Gecenin bazı saatlerinde ve gündüzün etrafında (yani iki ucunda) tesbih et ki rızaya ulaşasın." Buyurulmuştur.


     Evet, bütün bu Kur'an-ı Kerim'de ayetlerle açıklanan namaz farz dır denmesine rağmen bir grup insanların farklı anlamlar yükleyerek "Namaz  Kur'an'da yoktur" demelerine bir anlam veremedim. Allah bizi ve gelecek teki genç nesillerimizi bu yalan, yanlış ve sapıtma yollardan korusun. 


               Allah'a emanet olun./ Kamile Özdemir 



( Kuran-ı Kerimde Namaz başlıklı yazı Kamile Özdem tarafından 22.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.