Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 20.07.2019
Okunma Sayısı : 1163
Yorum Sayısı : 1
*Niyet ve Medeniyet*
Bilgi, birikim, inanç, deneyim, bilim ve teknoloji gücümüzü
tüm evrenin, canlılar aleminin, kültür sanat dünyasının, insanlığın hayrına kullanabiliriz. Ya da
şeytanca emellerimizin emrine sokarak, sadist, egoist, emperyalist, materyalist beklentilerimizi tatmin edebiliriz.
Bir nükleer/biyolojik silah düşünün.
Bu bir meşru, masum savunma yöntemi olabilir mi?
Hedef aldığı alanda canlı bir böcek bile bırakmıyor çünkü.
İcat edilmiş bir silahı tamamen ortadan kaldırmak çok zor.
"Yok ettik, toprağa gömdük, daha üretmeyeceğiz" diyenlere ne kadar güvenebiliriz. Hem de dini /felsefi duygu, düşünce ve inançların bile istismar edildiği, barışa hizmet edemediği bir çağda.
Öyleyse denge ve caydırıcılık açısından bizim de böyle bir gücümüz olmalı. "Neden yok, niye olmasın" haklı ve mantıklı sorusunu cesurca sorabilmeliyiz.
Sosyal bilimlerin bile stratejik olarak, saldırı/savunma sistemlerinde kullanıldığını da dikkate alırsak:
bilim ve teknolojiden ne anladığımızı, ne beklediğimizi, ne yaptığımızı, ne kadar zaman ayırdığımızı, ne kadar emek ve mali fon ayırdığımızı, planlamalarımızı, eğitim çabamızı sık sık gözden geçirip, sesli düşünerek sorgulamamız gerekiyor.
"Büyükler her şeyi düşünür" anlayış ve algısı, tembellik, hazırcılık ve aptallık alameti sayılır.
Bilinç safiliği, zekâ keskinliği, kalbi derinlik, adil muhakeme, öngörülebilir sağduyu ve vicdan terazisi ile bilim, bilgi ve teknolojiye hakim olarak, evrensel denge platformunda yerimizi almamız gerekiyor.
Uyuyanlar, uyduranlar, düşünmeden inananlar, en güçlünün rüzgarına kapılarak savrulmak zorunda kalırlar.
Bize yakışır mı, yakışmaz.
Bu minvalde her birey kendini tartarsa toplumsal birliktelilk
ve kalıcı medeniyet yolculuğumuz daha az kazasız belasız gerçekleşmiş olur.

20.07.2019
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Niyet Ve Medeniyet başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 20.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.