Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 17.07.2019
Okunma Sayısı : 1311
Yorum Sayısı : 0
*Bir şahsiyete/mesaja/öğretiye neden ilgi duyacağım, önemseyeceğim, seveceğim ve dikkate alacağım?*

     Her bireyin kendine göre beklentileri, kriterleri, ilkeleri, özlemleri, idealleri, yaşam felsefesi vardır ve farklıdır.
Dinlediğim, izlediğim veya yazısını/kitabını okuduğum
kişinin elbette niyetini okuyamam fakat neyi, nasıl, neden, kime, hangi amaçla aktardığını kısmen çözümleyebilirim.
Kendini mi anlatıyor, sosyal ve toplumsal fayda için düşünce mi paylaşıyor yoksa pazarlama mı yapıyor ona bakarım önce.
     Sunum dili, uslubu, tonu, içeriği insanlığa mı davet ediyor, nifak, ayrılık ve haksız rekabete mi kapı aralıyor onu gözlemlerim.
Hangi kaynaklardan beslenmiş, kullandığı metot, litetatür, terminoloji nedir, bilimlerle ne kadar barışık onları tartarım.
Adalet bilinci, hakkaniyet ruhu, demokrasi kültürü, tarih perspektifi, medeniyet algısı, mantık muhakemesi, felsefi derinliği bana bir şeyler katabiliyor mu onu dikkate alırım.
Kelimeler ve kavramları, günlük yaşama taşıma deneyimi,
neyi neye feda ettiğini, esnekliğini, saydamlığını, ahlak anlayışını, evrensel yaklaşımını, değer kalıplarını anlamaya çalışırım.
     Bana ilave bir sosyal donanım kazandırmıyorsa, mahallesinden/mevkisinden/makamından, takıntılarından sıyrılıp benden de bir şeyler alamayacaksa neden vakit kaybedeyim ki?
Bu ve benzeri kriterlerin ötesinde bir kişinin/liderin/tüccarın/başkanın/inanç bilgesinin; şekli, şemali, makamı, aracı, tapusu, diploması, yolu, kıyafeti, imajı, mahallesi, hayranları, ne kadar ve neye inandığı
beni hiç ama hiç ilgilendirmiyor.
Safilikten, sadelikten, samimiyetten, sevgiden, sevdadan şeffaflıktan yanayım ben.
     Ömür kısa, vazifeler çok, zaman kaybetmeye gerek yok.
Verimli bir iletişim, etkileşim, gelişim ve değişim için
özne, öge, obje, donanım ve yol arkadaşlarını, kılavuzları, beslenme kaynaklarını, daha özenle belirlemek gerekiyor.
Kimseye yedek lastik, koltuk değneği ve yağdanlık olmaya ihtiyacımız yok.
Bursa, 17.07.2019
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Bir Şahsiyete/mesaja/öğretiye Neden İlgi Duyacağım, Önemseyeceğim, Seveceğim Ve başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 17.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.